Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki gamingowej w Polsce od 3 lat, ale również druga najliczniejsza emisja publiczna akcji oparta na Memorandum Informacyjnym w 2024 roku. Zapisy na akcje oferowane przez PoB złożyło 288 inwestorów. Kapitalizacja firmy po zakończeniu emisji akcji to ok. 43 mln zł (post-money). Pozyskane środki w całości zasilą budżet produkcyjny rewolucyjnej gry Play of Battle. Oferta publiczna była odpowiedzią na liczne prośby inwestorów indywidualnych, którzy chcieli stać się częścią wyjątkowego projektu.
Oferta publiczna Play of Battle S.A. została przeprowadzona przy wsparciu Domu Maklerskiego INC S.A., a zapisy w jej ramach trwały od 6 do 28 listopada br. W trakcie oferty spółka pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł.
- Dziękujemy inwestorom za okazane nam zaufanie. Wynik emisji oceniamy jako duży sukces, biorąc pod uwagę wymagającą sytuację na rynku gamedev. Liczba naszych akcjonariuszy zwiększyła się o 288 osób! To jedna z najliczniejszych ofert publicznych oparta na Memorandum Informacyjnym w br. To także potwierdzenie, że zainteresowanie naszą grą - Play of Battle - jest ogromne. Historycznie nie mieliśmy problemu z pozyskiwaniem funduszy na produkcję gry. Emisja była odpowiedzią na prośby osób fizycznych, które chciały zostać akcjonariuszami spółki i stać się częścią tego wyjątkowego projektu. Cieszę się, że miały taką szansę i licznie z niej skorzystały - mówi Jacek Bartosiak, Prezes Play of Battle S.A.
Do tej pory spółka finansowała produkcję gry ze środków własnych oraz od inwestorów prywatnych. We wrześniu w ten sposób do spółki trafiło 1,65 mln zł od ośmiu inwestorów, ówczesna wycena sięgała 30 mln zł. Od czasów powstania Play of Battle S.A., jeszcze przed rozpoczęciem oferty publicznej, warszawskie studio pozyskało od inwestorów łącznie 7,2 mln w gotówce i ok. 2,5 mln zł w postaci aportu (oprogramowanie komputerowe, silnik i kod gry).
Łączy budżet produkcyjny Play of Battle szacowany jest na ok. 20 mln zł. Zdaniem zarządu spółka potencjalnie zaoferuje inwestorom kilka scenariuszy wyjścia z inwestycji, w tym debiut giełdowy (nie wcześniej niż po premierze gry), wejście do akcjonariatu inwestora strategicznego z branży lub sprzedaż akcji w trybie pozagiełdowym.
- Prowadzimy intensywne rozmowy z zagranicznymi podmiotami. Jesteśmy w kontakcie z kilkoma dużymi, branżowymi inwestorami z Azji, którzy są potencjalnie zainteresowani inwestycją. Czekają na grywalne demo, aby zdecydować, czy zainwestują w projekt. Materiał, nad którym pracujemy, będzie posiadał wszystkie kluczowe elementy - część strategiczną, elementy RTS-u, control room, jak również hangar, w którym gracz będzie uzbrajał jednostki - mówi Jarosław Kotowski, Game Director i wiceprezes Play of Battle S.A.
Play of Battle to unikatowa gra, której akcja toczy się w latach 2008-2025. Nad tytułem łączącym gatunki Grand Strategy i RTS pracuje ponad 20-osobowy zespół, wspierany przez międzynarodowych ekspertów militarnych i geopolitycznych, takich jak dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak i prof. Norman Davies. W rozgrywce gracz pokieruje jednym z państw świata, a jego decyzje będą miały wpływ na bieg historii. Na początek gra zaoferuje sześć krajów z unikalnymi treściami oraz bitwy RTS na ponad 25 szczegółowo odwzorowanych mapach. Poza rozrywką będzie ona posiadać silny aspekt edukacyjny, a jej użytkownicy dowiedzą się, jak działają geopolityka, logistyka, wojna hybrydowa i nowoczesny przemysł zbrojeniowy. Produkcja wypełni rynkową niszę, gdzie brakuje realistycznych strategii osadzonych w czasach współczesnych.
- Play of Battle to nie tylko gra - to doświadczenie, które pozwoli graczom zrozumieć, jak współczesne mechanizmy geopolityczne i militarne wpływają na losy świata. Naszym głównym celem jest stworzenie tytułu, który odniesie globalny sukces - dodaje Jarosław Kotowski.
W 2025 r. uruchomiona zostanie karta Steam gry, a jej premiera na PC planowana jest w 2026 r. Na ten moment Play of Battle S.A. zakłada wieloletni support produkcji, po pojawieniu się jej pełnej wersji. Jeżeli tytuł odniesie sukces, to jego twórcy mają już pomysł na sequel, który toczyłby się w drugiej połowie XXI wieku.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.