Komunikaty PR

Polacy potrzebują pomocy przy kredycie hipotecznym

2020-02-28  |  01:00
  • Ponad połowa Polaków przy zakupie mieszkania na kredyt zwraca się o pomoc do doradcy finansowego – tak wynika z raportu Gumtree.pl „Jak Polacy kupują mieszkania”.
  • Z tego typu usług najczęściej korzystają osoby młode, w wieku 25-34 lata oraz decydujące się na nieruchomość z rynku pierwotnego (60%).
  • Do zadań pośrednika kredytowego należy m.in. dokładna analiza zdolności kredytowej, przygotowanie najkorzystniejszych dla klienta ofert oraz całej dokumentacji.

Najczęściej wybieranym sposobem finansowania nieruchomości jest w Polsce kredyt hipoteczny. Z raportu Gumtree.pl „Jak Polacy kupują mieszkania” wynika, że spośród badanych, którzy w ostatnich 3 latach stali się właścicielami mieszkań, z takiej opcji skorzystało ponad 40%. Okazuje się jednak, że proces kredytowy przysparza nam sporo trudności, dlatego coraz częściej korzystamy z profesjonalnych porad.

Ponad połowa kredytobiorców korzysta z usług ekspertów

Przeanalizowanie wszystkich dostępnych na rynku ofert kredytowych jest czasochłonne i wymaga od kredytobiorcy sporej wiedzy. Skomplikowane nazewnictwo, rozmaite opłaty i dodatki – często trudno samodzielnie zadecydować, która opcja jest w naszym przypadku najkorzystniejsza. Zapewne właśnie dlatego według raportu Gumtree.pl ponad połowa Polaków korzysta w tej kwestii z usług ekspertów, czyli pośredników finansowych. Przy zakupie nieruchomości z rynku pierwotnego jest to już 60% - w tym przypadku dochodzi bowiem jeszcze konieczność uzgodnienia formalności z deweloperem. Zalety współpracy z ekspertem dostrzegają przede wszystkim osoby młode, w wieku 25-34 lata.

- Żyjemy w ciągłym pośpiechu, często nie mamy czasu dla siebie, nie mówiąc już o wygospodarowaniu go na przejrzenie ofert kredytowych wszystkich banków. Dlatego też coraz więcej osób nie waha się poprosić o pomoc pośrednika kredytowego. Tym bardziej że taką usługę klient otrzymuje bez dodatkowych opłat. To bank wypłaca prowizję pośrednikowi, ponieważ ten wykonał pracę, którą w sytuacji, gdyby klient przyszedł bezpośrednio do banku, wykonałby pracownik oddziału. Różnica polega natomiast na kompleksowości usług pośrednika – mówi Katarzyna Dmowska z ANG Spółdzielni. 

Czym zajmuje się pośrednik kredytowy?

Rola pośrednika nie kończy się na znalezieniu najkorzystniejszej oferty. Do jego obowiązków należy też między innymi zbadanie zdolności kredytowej klienta, która często jest bardzo mocno zróżnicowana w zależności od banku. Najkorzystniejsza oferta nie zawsze jest także najtańsza. Pośrednik przygotowując ją dla klienta, musi wziąć pod uwagę wiele czynników – nie tylko cenę. Musi zweryfikować czy klient, źródła jego dochodów oraz statut nieruchomości, która ma być przedmiotem transakcji i zabezpieczeniem kredytu wpisują się w procedury danego banku.

- Duże znaczenie ma też proces kredytowy obowiązujący w danym momencie w banku. Zdarza się bowiem, że czynnikiem decydującym jest czas do sfinalizowania transakcji. Jeżeli nie zdążymy z kredytem, możemy stracić nie tylko możliwość kupna wymarzonego mieszkania, ale i wpłacony zadatek. Kolejnym etapem pracy pośrednika po porównaniu ofert jest przygotowanie wniosku oraz przeprowadzenia procesu kredytowego do momentu uruchomienia środków. Pośrednicy często są do dyspozycji klienta także już po zakończeniu procesu udzielenia kredytu i pomagają im w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości klienta kredytu hipotecznego – dodaje Katarzyna Dmowska.

Źródło: ANG Spółdzielnia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.