Komunikaty PR

Polacy w tym roku sporo zaoszczędzili na majówce – na co przeznaczyć środki?

2021-05-21  |  01:00
Biuro prasowe
  • Zamknięte hotele, ograniczone możliwości podróży za granicę, a także ciągłe obawy o zdrowie sprawiły, że większość Polaków majówkę spędziło w domach.
  • Z wyliczeń ekspertów ZPF wynika, że majówkowy, dwudniowy wyjazd w polskie góry dla 4-osobowej rodziny kosztowałby co najmniej 1000 zł.
  • Zaoszczędzone środki warto przeznaczyć na spłatę zadłużeń, zwłaszcza że w pandemii ¼ Polaków ma problemy z terminowym regulowaniem należności.

Po ponad roku spędzonym w domach, Polacy inaczej wyobrażali sobie majówkę. Zamiast upragnionego wyjazdu w góry czy nad morze, musiał wystarczyć nam grill rozpalony w domowym ogródku. Choć wszyscy wyczekują już możliwości wyjazdów, to warto szukać pozytywnych stron tej sytuacji.

- Pandemia negatywnie wpłynęła na finanse sporej części społeczeństwa. Utrata pracy, zmniejszone zarobki czy podwyżki cen żywności nie pomagają w bieżącym regulowaniu należności. Problemy w tej kwestii zgłasza 1/4Polaków. Ograniczone możliwości wyjazdu na majówkę, to dla wielu osób także mniejszy dylemat, na co przeznaczyć wolne środki. Nawet takie przyjemności, jak wyczekiwana wycieczka, nie powinny jednak wygrywać z obowiązkiem regulowania rat kredytów, rachunków czy ze innych spłatą zadłużeń – mówi mówi Marcin Czugan, Prezes Zarządu Związku Przedsiębiorstw Finansowych, organizacji realizującej kampanię Windykacja - jasna sprawa!

Majówkowe oszczędności

Eksperci ZPF, zaangażowani w projekt Windykacja? Jasna Sprawa! policzyli, ile minimum kosztowałby dwudniowy wyjazd na majówkę do Zakopanego dla 4-osobowej rodziny z Warszawy.

Z analizy ofert noclegów dostępnych na popularnych stronach rezerwacyjnych wynika, że wynajęcie apartamentu dla dwóch osób dorosłych i dwójki dzieci kosztuje ok. 500 zł za dwie noce. Przejazd własnym samochodem w dwie strony, czyli pokonanie dystansu 800 km, to koszt rzędu 250 zł za paliwo. Cena wyżywienia jest oczywiście kwestią indywidualną, ale 8 obiadów w restauracji wraz z napojami może wynieść ok. 250 zł. Daje to łącznie sumę 1000 zł. Do tego należałoby doliczyć koszty wszelkich aktywności podczas wyjazdu, jak kina, muzea, baseny itp.

Koszt dwudniowego wyjazdu do Zakopanego dla 4-os. rodziny

Noclegi

500 zł

Wyżywienie

250 zł

Przejazdy

250 zł

Razem

1 000 zł

 

Zaoszczędzone środki warto przeznaczyć na spłatę zadłużeń

Z danych Związku Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że łączna wartość wszystkich wierzytelności obsługiwanych przez zrzeszone w nim firmy windykacyjne wynosi już ponad 117,5 mld zł. W ciągu 10 lat wartość ta wzrosła czterokrotnie. Rośnie także średnia wysokość jednostkowego zadłużenia, które w ciągu roku zwiększyło się o ok. 400 zł i wynosi już 7240 zł.

- Dlatego też warto wykorzystywać każdą okazję, by spłacić choć część zadłużenia. Zwrot podatku, trzynasta emerytura czy właśnie pieniądze odłożone na wyjazd, który z różnych względów się nie odbył - to wszystko, dzięki jednorazowej wpłacie, może przybliżyć nas do wyjścia z długów. Pozostałą do spłaty kwotę, przy współpracy z firmą windykacyjną, można rozłożyć na dogodne raty. Firmom windykacyjnym zależy na porozumieniu z osobami zadłużonymi, dlatego dopasowują warunki spłaty długu do ich indywidualnych możliwości – dodaje Marcin Czugan.

 

Brak możliwości realizacji urlopowych planów często chcemy sobie w jakiś sposób wynagrodzić. Zanim jednak zaoszczędzone na majówce środki przeznaczymy np. na zakupy, przejrzyjmy wszystkie zobowiązania. Czasem bowiem najlepszym prezentem dla samego siebie jest uporanie się z problemami finansowymi i życie bez długów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Windykacja? Jasna Sprawa! (WJS) to projekt edukacyjny zapoczątkowany przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych oraz firmy członkowskie, które działają na rynku obrotu wierzytelnościami. Kampania ma na celu edukowanie konsumentów na temat zaciągania zobowiązań, regulowania zadłużenia oraz praw konsumenckich związanych z windykacją należności.

 

Strona kampanii: www.wjs.zpf.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.