Ponad 1 bln USD obsłużonych transakcji. Stripe osiągnął kamień milowy
Stripe, amerykański fintech, osiągnął ważny kamień milowy w swojej działalności. W 2023 r. Stripe obsłużył transakcje o łącznej wartości ponad 1 bln USD (ok. 1% globalnego PKB). Oznacza to, że wolumen płatności obsłużonych przez Stripe wzrósł o 25% r/r – wynika z corocznego listu Stripe.
W 2023 r. Stripe podwoił liczbę obsługiwanych metod płatności do ponad 100. Co ciekawe, w ubiegłym roku Stripe pozyskał dwa razy więcej klientów zajmujących się sztuczną inteligencją (AI) niż w 2022 r., w tym takie firmy jak Perplexity i Mistral.
W ubiegłym roku amerykański fintech wygenerował wysoki cash flow i spodziewa się dodatnich przepływów pieniężnych w 2024 r. Z listu wynika, że fintech planuje "inwestować długoterminowo, budując to, czego użytkownicy będą potrzebować za 10 lat”.
W liście amerykański fintech przedstawił również ciekawe dane dotyczące startupów. Z danych zgromadzonych przez Stripe wynika, że startupy założone w 2022 r. szybciej zaczęły generować przychody w pierwszym roku działalności niż te założone w 2019 r.
Warto wspomnieć, że w marcu br. Stripe został wybrany przez Hertz do obsługi płatności za wynajem samochodów. Współpraca zakłada, że Stripe obsłuży transakcje realizowane w ok. 3 tys. punktach wynajmu pojazdów marek Hertz, Dollar i Thrifty na całym świecie. „Klienci oczekują, że wynajmą samochód szybko, łatwo i niezawodnie. Cieszymy się, że dzięki Stripe klientom Hertz będzie łatwiej ruszyć w drogę” – mówiła cytowana w komunikacie Eileen O’Mara, Chief Revenue Officer w Stripe.
Stripe jest obecnie dostępny w 46 krajach na całym świecie, w tym w Polsce.
Pełna treść listu Stripe z podsumowaniem najważniejszych biznesowych wydarzeń 2023 roku jest dostępna na stronie: https://stripe.com/annual-updates/2023. Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Stripe jest dostępnych na stronie firmy: https://stripe.com/.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.