Ponad 1 bln USD obsłużonych transakcji. Stripe osiągnął kamień milowy
Stripe, amerykański fintech, osiągnął ważny kamień milowy w swojej działalności. W 2023 r. Stripe obsłużył transakcje o łącznej wartości ponad 1 bln USD (ok. 1% globalnego PKB). Oznacza to, że wolumen płatności obsłużonych przez Stripe wzrósł o 25% r/r – wynika z corocznego listu Stripe.
W 2023 r. Stripe podwoił liczbę obsługiwanych metod płatności do ponad 100. Co ciekawe, w ubiegłym roku Stripe pozyskał dwa razy więcej klientów zajmujących się sztuczną inteligencją (AI) niż w 2022 r., w tym takie firmy jak Perplexity i Mistral.
W ubiegłym roku amerykański fintech wygenerował wysoki cash flow i spodziewa się dodatnich przepływów pieniężnych w 2024 r. Z listu wynika, że fintech planuje "inwestować długoterminowo, budując to, czego użytkownicy będą potrzebować za 10 lat”.
W liście amerykański fintech przedstawił również ciekawe dane dotyczące startupów. Z danych zgromadzonych przez Stripe wynika, że startupy założone w 2022 r. szybciej zaczęły generować przychody w pierwszym roku działalności niż te założone w 2019 r.
Warto wspomnieć, że w marcu br. Stripe został wybrany przez Hertz do obsługi płatności za wynajem samochodów. Współpraca zakłada, że Stripe obsłuży transakcje realizowane w ok. 3 tys. punktach wynajmu pojazdów marek Hertz, Dollar i Thrifty na całym świecie. „Klienci oczekują, że wynajmą samochód szybko, łatwo i niezawodnie. Cieszymy się, że dzięki Stripe klientom Hertz będzie łatwiej ruszyć w drogę” – mówiła cytowana w komunikacie Eileen O’Mara, Chief Revenue Officer w Stripe.
Stripe jest obecnie dostępny w 46 krajach na całym świecie, w tym w Polsce.
Pełna treść listu Stripe z podsumowaniem najważniejszych biznesowych wydarzeń 2023 roku jest dostępna na stronie: https://stripe.com/annual-updates/2023. Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Stripe jest dostępnych na stronie firmy: https://stripe.com/.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.