Ponad 1 bln USD obsłużonych transakcji. Stripe osiągnął kamień milowy
Stripe, amerykański fintech, osiągnął ważny kamień milowy w swojej działalności. W 2023 r. Stripe obsłużył transakcje o łącznej wartości ponad 1 bln USD (ok. 1% globalnego PKB). Oznacza to, że wolumen płatności obsłużonych przez Stripe wzrósł o 25% r/r – wynika z corocznego listu Stripe.
W 2023 r. Stripe podwoił liczbę obsługiwanych metod płatności do ponad 100. Co ciekawe, w ubiegłym roku Stripe pozyskał dwa razy więcej klientów zajmujących się sztuczną inteligencją (AI) niż w 2022 r., w tym takie firmy jak Perplexity i Mistral.
W ubiegłym roku amerykański fintech wygenerował wysoki cash flow i spodziewa się dodatnich przepływów pieniężnych w 2024 r. Z listu wynika, że fintech planuje "inwestować długoterminowo, budując to, czego użytkownicy będą potrzebować za 10 lat”.
W liście amerykański fintech przedstawił również ciekawe dane dotyczące startupów. Z danych zgromadzonych przez Stripe wynika, że startupy założone w 2022 r. szybciej zaczęły generować przychody w pierwszym roku działalności niż te założone w 2019 r.
Warto wspomnieć, że w marcu br. Stripe został wybrany przez Hertz do obsługi płatności za wynajem samochodów. Współpraca zakłada, że Stripe obsłuży transakcje realizowane w ok. 3 tys. punktach wynajmu pojazdów marek Hertz, Dollar i Thrifty na całym świecie. „Klienci oczekują, że wynajmą samochód szybko, łatwo i niezawodnie. Cieszymy się, że dzięki Stripe klientom Hertz będzie łatwiej ruszyć w drogę” – mówiła cytowana w komunikacie Eileen O’Mara, Chief Revenue Officer w Stripe.
Stripe jest obecnie dostępny w 46 krajach na całym świecie, w tym w Polsce.
Pełna treść listu Stripe z podsumowaniem najważniejszych biznesowych wydarzeń 2023 roku jest dostępna na stronie: https://stripe.com/annual-updates/2023. Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Stripe jest dostępnych na stronie firmy: https://stripe.com/.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.