Prawie 60 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając ofertę pożyczki
Internet odgrywa coraz większą rolę w prawie każdej dziedzinie życia. Polacy korzystają z sieci m.in. podczas nabywania różnego rodzaju produktów lub usług. Jak wynika z badania Wonga Polska, aż 60 proc. ankietowanych wykorzystuje internet wybierając ofertę pożyczki. Szukają tam najlepszych ofert, ale też coraz częściej pożyczają od razu w sieci.
Polacy najczęściej korzystają z pożyczek, kiedy w ich życiu pojawia się nagły wydatek lub potrzeba, która nie może czekać – wynika z danych Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
Zazwyczaj finansują w ten sposób remont mieszkania, zakup samochodu lub koszty leczenia, rzadziej akcesoria AGD i RTV. Wonga Polska w ramach cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków” zbadała, jaką rolę odgrywa internet w procesie wybierania i zaciągania pożyczek.
Prawie jedna trzecia Polaków to cyfrowi pożyczkobiorcy
Prawie 60 proc. Polaków wykorzystuje internet w trakcie brania pożyczki. 28 proc. korzysta z sieci już na samym początku i szuka w niej większości informacji, a następnie udaje się do oddziału, żeby sfinalizować umowę. W przypadku 15 proc. badanych cały proces – od szukania najlepszej oferty, po zaciągniecie pożyczki – odbywa się w całości online. Bezpośrednio do oddziału – z całkowitym pominięciem internetu – preferuje wybrać się co piąty ankietowany. Co ciekawe, tylko 4 proc. w trakcie szukania najlepszej oferty pożyczki radzi się znajomych lub rodziny.
- Rola internetu i nowych technologii systematycznie rośnie. Naturalne jest, że wkraczają one również do sektora finansowego. W większość przypadków internet służy do pozyskiwania informacji i porównywania ofert. W przyszłości możemy się spodziewać, że odsetek osób zaciągających pożyczkę wyłącznie online będzie rósł – już teraz ten kanał wybiera prawie co trzeci Polak. Sprzyja temu m.in. rozwój oraz dostępność technologii, a także zmiany preferencji i nawyków klientów, którzy coraz bardziej cenią oszczędność czasu oraz wygodę, jaką one dają – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
W sieci wygodniej i przejrzyściej
Jak wynika z badania Wonga Polska, 33 proc. ankietowanych uważa, że oferty pożyczek online są dużo bardziej przejrzyste i czytelniej prezentowane niż w oddziale instytucji finansowej. Natomiast zdaniem 32 proc. w sieci są one również korzystniejsze. Wśród zalet pożyczek online ankietowani docenili wygodę i oszczędność czasu – głównie dzięki ograniczeniu konieczności wizyty w oddziale oraz możliwości łatwego sprawdzenia opinii innych użytkowników o danej ofercie czy instytucji. Co warto zauważyć, aż 55 proc. ankietowanych nie uważa, że wizyta w oddziale zaowocuje lepszym wyborem oferty. Nie liczą też na rady sprzedawców, ani nie cenią możliwości rozmowy z nimi.
– Polacy doceniają usługi online, co w dużej mierze wynika z doświadczenia oraz coraz większej powszechności tego typu usług. Trzeba jednak zaznaczyć, że wraz z tym wzrostem rośnie także obawa o cyberbezpieczeństwo w sieci, na co zwraca uwagę aż 40 proc. ankietowanych. Dlatego warto wybierać znane i doświadczone firmy oraz zadbać o swoją wiedzę w tym obszarze. Między innymi z tego powodu na platformie edukacyjnej Kapitalni.org stale rozwijamy bazę wiedzy na ten temat, nasze badania pokazują bowiem, że coraz więcej osób chce samodzielnie się edukować – zauważa Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.