Provema spłaca w terminie obligacje serii B
Provema Sp. z o.o. – jedna z najbardziej dynamicznych firm z polskiego sektora technologii finansowych, spłaciła swoje obligacje emisji B o wartości 1,8 miliona złotych. „Provema kontynuuje dynamiczny rozwój mimo kryzysu dotykającego inne firmy działające w branży drobnych pożyczek konsumenckich. Mimo kryzysu nie zanotowaliśmy również znaczącego wzrostu szkodowości udzielanych pożyczek”– powiedział Bartosz Tomczyk – przewodniczący rady nadzorczej.
Zdaniem Grzegorza Szulika – prezesa zarządu, bardzo dobra sytuacja finansowa firmy jest efektem udanych inwestycji w technologię służącą do automatycznej oceny ryzyka kredytowego. Dzięki temu kluczowy dla firmy proces biznesowy może się odbywać bez udziału czynnika ludzkiego. Zaawansowane narzędzia statystyczne oparte na algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego przyczyniają się do radykalnego spadku kosztów operacyjnych oraz zmniejszenia szkodowości udzielanych pożyczek.
Z entuzjastycznym przyjęciem klientów spotkała się uruchomiona na początku stycznia 2020 nowa usługa Provemy – Loan-By-Link. Pozwala ona na łatwe przekształcanie stron internetowych w sklepy on-line i ich automatyczną integrację z systemem sprzedaży ratalnej Provema. W ramach usługi obecnie miesięcznie rozpatrywane są wnioski kredytowe na kwotę około 900 000 zł. Miesięczny wzrost to około 300 %. Ogółem w pierwszym kwartale rozpatrzono wnioski na kwotę 4 milionów złotych. Plan na koniec kwartału to 12 milionów a na koniec roku – 23 miliony złotych.
Provema to firma o stuprocentowo polskim kapitale, rozwijająca się dzięki środkom własnym, zyskowi z działalności operacyjnej oraz środkom pozyskanym od inwestorów.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.