Provema spłaca w terminie obligacje serii B
Provema Sp. z o.o. – jedna z najbardziej dynamicznych firm z polskiego sektora technologii finansowych, spłaciła swoje obligacje emisji B o wartości 1,8 miliona złotych. „Provema kontynuuje dynamiczny rozwój mimo kryzysu dotykającego inne firmy działające w branży drobnych pożyczek konsumenckich. Mimo kryzysu nie zanotowaliśmy również znaczącego wzrostu szkodowości udzielanych pożyczek”– powiedział Bartosz Tomczyk – przewodniczący rady nadzorczej.
Zdaniem Grzegorza Szulika – prezesa zarządu, bardzo dobra sytuacja finansowa firmy jest efektem udanych inwestycji w technologię służącą do automatycznej oceny ryzyka kredytowego. Dzięki temu kluczowy dla firmy proces biznesowy może się odbywać bez udziału czynnika ludzkiego. Zaawansowane narzędzia statystyczne oparte na algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego przyczyniają się do radykalnego spadku kosztów operacyjnych oraz zmniejszenia szkodowości udzielanych pożyczek.
Z entuzjastycznym przyjęciem klientów spotkała się uruchomiona na początku stycznia 2020 nowa usługa Provemy – Loan-By-Link. Pozwala ona na łatwe przekształcanie stron internetowych w sklepy on-line i ich automatyczną integrację z systemem sprzedaży ratalnej Provema. W ramach usługi obecnie miesięcznie rozpatrywane są wnioski kredytowe na kwotę około 900 000 zł. Miesięczny wzrost to około 300 %. Ogółem w pierwszym kwartale rozpatrzono wnioski na kwotę 4 milionów złotych. Plan na koniec kwartału to 12 milionów a na koniec roku – 23 miliony złotych.
Provema to firma o stuprocentowo polskim kapitale, rozwijająca się dzięki środkom własnym, zyskowi z działalności operacyjnej oraz środkom pozyskanym od inwestorów.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.