Raport Stripe: gospodarka subskrypcyjna nadal rozwija się szybko
- Prawie połowa firm subskrypcyjnych planuje ekspansję międzynarodową w ciągu najbliższego roku
- Stripe doradza, jak ograniczyć odpływ klientów i zwiększyć ich wartość w cyklu życia
Firma Stripe, oferująca cyfrową infrastrukturę finansową dla biznesu, opublikowała nowy raport, który przedstawia możliwości i wyzwania dla firm działających w modelu subskrypcyjnym na całym świecie. Na potrzeby raportu przeprowadzono ankietę wśród ponad 2000 decydentów w firmach subskrypcyjnych w dziewięciu krajach.
Z raportu wynika, że gospodarka subskrypcyjna nadal znajduje się na ścieżce wzrostu. Prawie połowa (49%) firm planuje inwestycje w globalną ekspansję, aby dotrzeć do nowych klientów w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Jednak aż 69% liderów biznesowych ma wątpliwości, czy ich obecne systemy billingowe mogą skutecznie wspierać ich międzynarodową strategię rozwoju. W związku z tym wielu z nich rozważa weryfikację swojego oprogramowania rozliczeniowego, aby ułatwić globalną skalowalność.
Większość firm oferujących subskrypcje planuje również eksperymentować z bardziej elastycznymi planami subskrypcji w przyszłości, na przykład poprzez umożliwienie rozliczeń opartych na zużyciu (73%). Jednak istniejącym systemom rozliczeniowym często brakuje elastyczności, aby wspierać te kreatywne strategie cenowe.
Z raportu wynika również, że mimowolny odpływ klientów jest utrzymującym się problemem dla firm oferujących subskrypcje. Mimowolny odpływ subskrybentów występuje, gdy subskrypcja kończy się mimowolnie, na przykład wskutek nieudanych płatności z powodu wygaśnięcia ważności karty kredytowej. Mimo, że 40% firm odnotowało wzrost mimowolnego odpływu klientów w ubiegłym roku, wiele z nich nie posiada kompleksowych danych pozwalających skwantyfikować utratę przychodów. 43% ankietowanych firm nie jest w stanie oszacować wpływu rezygnacji klientów lub niepowodzeń pobrania płatności na przychody, podczas gdy 79% przyznaje, że nie wdrożyło żadnych środków, takich jak zasady ponawiania prób, aby zmniejszyć odpływ klientów.
„Zmniejszenie odpływu klientów powinno znaleźć się na agendzie każdego lidera biznesowego. Jest to tańsze niż pozyskiwanie nowych klientów. To również skuteczny sposób na maksymalizację przychodów i wartości w cyklu życia klienta. Mamy nadzieję, że nasz raport i funkcje odzyskiwania przychodów oferowane przez Stripe będą użyteczne dla użytkowników” - powiedział Marcin Misztal (Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Stripe).
Aby wspierać firmy każdej wielkości w przyspieszaniu wzrostu przychodów, zmniejszeniu odpływu klientów i rozwoju na całym świecie, Stripe uruchomił Stripe Billing w 2018 r. Stripe Billing to oprogramowanie, które pomaga ponad 300 000 firm zarządzać sposobem pobierania opłat od klientów, ułatwiając między innymi konfigurowanie planów rozliczeniowych, dostosowywanie strategii cenowej, obliczanie należnych kwot, przeglądanie nadchodzących faktur, stosowanie rabatów, wysyłanie przypomnień o płatnościach i ich śledzenie. Stripe Billing obsługuje szeroki zakres modeli fakturowania, w tym umowy sprzedaży, ceny warstwowe i fakturowanie na podstawie zużycia.
Niektóre z najbardziej znanych startupów i największych firm na świecie, takich jak Atlassian i OpenAI, korzystają ze Stripe Billing. Stripe został niedawno uznany za lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant nt. aplikacji do rozliczeń cyklicznych.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.