Komunikaty PR

Rynek e-commerce rośnie. Pojawiają się nowe formy płatności

2021-01-28  |  13:00
Biuro prasowe

Pandemia spowodowała, że transformacja cyfrowa objęła nawet te branże, które wcześniej były odporne na digitalizację. W Stanach Zjednoczonych klienci wydają w sieci 1 mln dolarów w ciągu 60 sekund. W Chinach, które są gigantem sprzedaży online wartość rynku e-commerce przekracza 2 biliony dolarów, co stanowi ponad połowę światowych obrotów online. Przyszłość e-commerce zależy nie tylko od szybkiego przetwarzania i analizowania danych, ale również od stosowania sztucznej inteligencji. Celem będzie jak najlepsza personalizacja oferty. Mowa tu nie tylko o personalizacji dotyczącej produktów i usług ale też również form płatności, które może wybrać klient.

 

Już 2/3 Europejczyków robi zakupy w sieci częściej niż przed pandemią.[3] Duża część kupujących przyznaje, że nawet po jej ustaniu wciąż będzie zamawiać w sieci. Życie przeniosło się do Internetu, a digitalizacja napędza każdy biznes. 

– Dziś możemy pracować z każdego miejsca na świecie, przechowywać dokumenty w chmurze, zaciągać pożyczki online, błyskawicznie przetwarzać terabajty danych, odbierać paczki jednym kliknięciem w smartfonie. Digitalizacja jest obecna w wielu aspektach naszego życia, a kupowanie online to tylko jeden z obszarów. Każdy z nas chce prostych, szybkich rozwiązań i natychmiastowego kontaktu z obsługą – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney. Firma, którą zarządza od dwóch lat jest fintechem działającym na trudnym rynku pożyczkowym.

 

Personalizacja na wagę złota

Eksperci przewidują, że kluczem do sukcesu w świecie e-commerce będzie personalizacja. Już dziś 74 proc. konsumentów, którzy robią zakupy w sieci twierdzi, że irytuje ich niedopasowana oferta i kontent.[4] Dzięki personalizacji rośnie nie tylko liczba wizyt na stronie ale też wartość i liczba transakcji. Personalizacja pomaga też na zdefiniowaniu kluczowych punktów kontaktu z klientem.

- Warto pamiętać, że personalizowanie powinno dotyczyć nie tylko samej oferty czy sposobu komunikacji z klientem, ale również form płatności, które może wybrać konsument. Analizie warto zatem poddać nie tylko historię zachowań konsumenta na stronie, ale też jego poprzednie transakcje i te formy płatności, które wybierał wcześniej – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney.

 

Kup teraz, zapłać za jakiś czas

W 2020 roku najbardziej popularnymi formami płatności za zakupy online były na świecie portfele cyfrowe, karty kredytowe i szybkie przelewy. Największą dynamikę wzrostu, zwłaszcza w zaawansowanych technologicznie Chinach, notowały portfele cyfrowe stanowiąc 54 proc. wszystkich płatności. Transakcje kartą kredytową stanowiły 21 proc. Reszta zamówień opłacana była gotówką lub przelewami bankowymi.[5]

– W Polsce trendy dotyczące sposobów płatności są podobne, choć zaczynają pojawiać się nowe formy będące odpowiedzią na potrzeby klientów. Przykładem może być Pay Smartney. Konsument, który robi zakupy przez Internet może zapłacić za nie później. Jeśli dokona spłaty zobowiązania w ciągu 30 dni, to nie poniesie żadnych kosztów. Jeśli nie uda mu się spłacić w tym terminie będzie mógł tego dokonać w ratach. Oczywiście czas trwania takiej pożyczki i jej koszty będą mu znane już w momencie finalizowania zakupów – mówi Katarzyna Jóźwik ze Smartney.

Możliwość przesunięcia płatności w czasie jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku większych zakupów online. – Jest to też przykład udanego partnerstwa biznesowego. My, jako firma pożyczkowa, realizujemy ten projekt we współpracy z Blue Media, czyli jednym z największych operatorów płatności w Polsce. Takich partnerstw i nowych rozwiązań będzie znacznie więcej. Duża część z nich będzie dotyczyła oczywiście branży e-commerce oraz takich sposobów płatności, które będą dogodne dla klientów – podsumowuje Katarzyna Jóźwik.   

 


[1] Raport „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych”, listopad 2020, wyd. 300Gospodarka, str. 6 (za www.visualcapitalist.com)

[2] Tamże, str. 5

[3] Tamże, str. 4

[4] Tamże, str. 10

[5] Tamże, str. 15

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa Biuro prasowe
2024-04-16 | 10:30

Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa

Badanie „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych
Finanse Toyota Bank zwiększa maksymalną kwotę Lokaty Plus
2024-04-16 | 08:00

Toyota Bank zwiększa maksymalną kwotę Lokaty Plus

Toyota Bank Polska wprowadza kluczową zmianę w ofercie Lokaty Plus dostępnej w aż 6 wariantach czasowych. Bank zwiększa maksymalną kwotę jednej Lokaty do 100 000 zł. Dzięki ponad
Finanse 5 cech mieszkania pod zakup z myślą o wynajmie krótkoterminowym
2024-04-16 | 01:00

5 cech mieszkania pod zakup z myślą o wynajmie krótkoterminowym

Wraz z rozwojem turystyki w Polsce rośnie popularność apartamentów na wynajem. Obecnie rynek najmu krótkoterminowego przeżywa istny rozkwit. Szacuje się, że do 2030 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Coraz więcej głosów za przesunięciem systemu kaucyjnego na 2026 rok. Pospieszne zmiany mogą wywołać problemy w gminach

System kaucyjny w Polsce, zgodnie z ustawą, powinien zacząć działać od 2025 roku. To sposób na motywowanie konsumentów do zwrotu zużytych butelek i puszek, by zwiększyć poziom recyklingu. Zmniejszy się w ten sposób także ilość zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych przez gminy. Zdaniem ekspertów bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) nowe przepisy mogą oznaczać jednak poważne reperkusje dla gmin. – Odpady pochodzące z systemu kaucyjnego mogą wyciągnąć ze strumieni gminnych ok. 30 proc. najbardziej przychodowego surowca – ocenia  Klaudia Subutkiewicz, dyrektorka Wydziału Gospodarki Odpadami w Urzędzie Miasta Bydgoszczy.

Finanse

Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty

W ostatni piątek, kiedy światowe media zdominował temat planowanego irańskiego ataku na Izrael, ceny złota pobiły kolejny rekord, docierając do poziomu 2,4 tys. dol. za uncję. Inwestorzy, obawiając się o eskalację konfliktu na Bliskim Wschodzie, będą bardzo chętnie trzymać ten kruszec w swoich portfelach, co raczej nie wskazuje na możliwość korekty notowań. Podobnie jak zapowiadane obniżki stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych, i to mimo wyższego od oczekiwań odczytu inflacji w marcu. – Bazowym scenariuszem jest łagodzenie polityki monetarnej, a niskie stopy zazwyczaj sprzyjają wyższym cenom złota – mówi Dorota Sierakowska, analityczka surowcowa z DM BOŚ.

Infrastruktura

Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.