Komunikaty PR

SoftPos z PIN-em jest już dostępny i używany przez pierwszych sprzedawców.

2021-09-13  |  16:30
Biuro prasowe

Worldline, lider europejskiego rynku płatności elektronicznych i polski fintech SoftPos poinformowali, że pierwsi sprzedawcy w Polsce zaczęli używać nowej wersji aplikacji pozwalającej na akceptację transakcji zbliżeniowych wymagających podania kodu PIN – także tych powyżej limitu CVM. To kolejny krok milowy dla rozwiązania, które jest obecne w wielu krajach Europy, w tym w Polsce czy Hiszpanii.

- Od samego początku wiedzieliśmy, że nasze rozwiązanie będzie kompletne w momencie gdy pozwolimy użytkownikom na akceptację transakcji wymagających podania PIN-u. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w tym miejscu niecały rok po tym, jak zarejestrowaliśmy pierwsze transakcje w Polsce. Mamy nadzieję, że trwająca, owocna współpraca z Worldline pomoże nam w dotarciu do kolejnych rynków i SoftPos będzie dalej rewolucjonizować rynek płatności zbliżeniowychmówi Grzegorz Nowakowski, Członek Zarządu i Założyciel SoftPos.

SoftPos to mobilny terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia z systemem Android, który działa dokładnie tak, jak tradycyjne terminale. Aplikacja pozwala na akceptację płatności zbliżeniowych kartą lub jej wirtualnymi odpowiednikami (portfelami cyfrowymi, jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, itp.). Może funkcjonować jako osobna aplikacja lub rozwiązanie typu white-label i być zainstalowana zarówno na komercyjnych urządzeniach, jak też specjalistycznym sprzęcie przeznaczonym dla kurierów, restauratorów czy konduktorów.

Firmy korzystające już z nowej wersji aplikacji, zwracają przede wszystkim uwagę na usprawnienie  współpracy z dostawcami i klientami, którzy zdecydowanie doceniają wygodę, jaką niesie ze sobą możliwość dokonania transakcji wymagającej zatwierdzenia PIN-em. Zauważają także coraz większą świadomość swoich klientów w obszarze nowych, bezpiecznych rozwiązań płatniczych, tym samym wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.

Wśród pierwszych użytkowników jest m.in. Edison Energia - spółka oferująca kompleksową usługę wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz dostawca jedzenia w Warszawie – firma Delivery Team.

- Jesteśmy zadowoleni, że nasza współpraca z SoftPos przyniosła tak pozytywne rezultaty – w bardzo krótkim czasie nowe rozwiązanie płatnicze zyskało popularność wśród sprzedawców z różnych branż. Teraz, gdy możliwe są transakcje wymagające autoryzacji PIN-em, wchodzimy na wyższy poziom. Otwiera to przed nami nowe możliwości rozwoju biznesu, gdy płatności zbliżeniowe stają się wyborem coraz większej ilości klientów, a SoftPos wydaje się idealną odpowiedzią na to zapotrzebowanie ze względu na swoją elastyczność i łatwość obsługi - mówi Artur Żymańczyk, Country Manager Poland, Worldline.

Jedyne wymagania to system Android 8.0 (lub wyższy), dostęp do Internetu oraz moduł NFC. Bezpieczeństwo przyjmowania płatności przez SoftPos zostało potwierdzone certyfikacjami organizacji płatniczych, w tym Mastercard i VISA. Certyfikaty te są gwarantem spełniania najwyższych norm bezpieczeństwa, przy każdej transakcji realizowanej w ramach tego nowego rozwiązania.

Akceptacja płatności bezgotówkowych pozwala rozwijać biznes małym i średnim przedsiębiorstwom. To jeden z powodów, dla których Mastercard angażuje się w inicjatywy mające na celu rozszerzenie sieci akceptacji, także poprzez wspieranie tak innowacyjnych rozwiązań jak SoftPos. Technologia ta ma duże szanse odnieść sukces na naszym rynku, ponieważ polscy konsumenci bardzo polubili płatności zbliżeniowe i są otwarci na kolejne innowacje w handlu. – mówi Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

SoftPos został założony na początku 2019 r. i od tamtej pory notuje ciągły wzrost. Pierwsi polscy sprzedawcy w ramach wdrożenia z Worldline zostali przeszkoleni i rozpoczęli używanie aplikacji w lipcu 2020 r. Kolejne miesiące przyniosły rosnące zainteresowanie rozwiązaniem, które zaowocowało kolejnymi wspólnymi wdrożeniami. Zostaną one ogłoszone i uruchomione w kolejnych miesiącach.

SoftPos otrzymał wiele prestiżowych nagród, w tym „Best Payment Solutin” podczas zeszłorocznego Fintech & Insurtech Digital Congress.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach? Biuro prasowe
2025-07-17 | 08:00

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Pożyczki online a emigracja – dlaczego warto o nich mówić?  Coraz więcej Polaków wybiera życie za granicą, szukając stabilizacji, lepszych zarobków
Finanse Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.