Komunikaty PR

SoftPos z PIN-em jest już dostępny i używany przez pierwszych sprzedawców.

2021-09-13  |  16:30
Biuro prasowe

Worldline, lider europejskiego rynku płatności elektronicznych i polski fintech SoftPos poinformowali, że pierwsi sprzedawcy w Polsce zaczęli używać nowej wersji aplikacji pozwalającej na akceptację transakcji zbliżeniowych wymagających podania kodu PIN – także tych powyżej limitu CVM. To kolejny krok milowy dla rozwiązania, które jest obecne w wielu krajach Europy, w tym w Polsce czy Hiszpanii.

- Od samego początku wiedzieliśmy, że nasze rozwiązanie będzie kompletne w momencie gdy pozwolimy użytkownikom na akceptację transakcji wymagających podania PIN-u. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w tym miejscu niecały rok po tym, jak zarejestrowaliśmy pierwsze transakcje w Polsce. Mamy nadzieję, że trwająca, owocna współpraca z Worldline pomoże nam w dotarciu do kolejnych rynków i SoftPos będzie dalej rewolucjonizować rynek płatności zbliżeniowychmówi Grzegorz Nowakowski, Członek Zarządu i Założyciel SoftPos.

SoftPos to mobilny terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia z systemem Android, który działa dokładnie tak, jak tradycyjne terminale. Aplikacja pozwala na akceptację płatności zbliżeniowych kartą lub jej wirtualnymi odpowiednikami (portfelami cyfrowymi, jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, itp.). Może funkcjonować jako osobna aplikacja lub rozwiązanie typu white-label i być zainstalowana zarówno na komercyjnych urządzeniach, jak też specjalistycznym sprzęcie przeznaczonym dla kurierów, restauratorów czy konduktorów.

Firmy korzystające już z nowej wersji aplikacji, zwracają przede wszystkim uwagę na usprawnienie  współpracy z dostawcami i klientami, którzy zdecydowanie doceniają wygodę, jaką niesie ze sobą możliwość dokonania transakcji wymagającej zatwierdzenia PIN-em. Zauważają także coraz większą świadomość swoich klientów w obszarze nowych, bezpiecznych rozwiązań płatniczych, tym samym wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.

Wśród pierwszych użytkowników jest m.in. Edison Energia - spółka oferująca kompleksową usługę wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz dostawca jedzenia w Warszawie – firma Delivery Team.

- Jesteśmy zadowoleni, że nasza współpraca z SoftPos przyniosła tak pozytywne rezultaty – w bardzo krótkim czasie nowe rozwiązanie płatnicze zyskało popularność wśród sprzedawców z różnych branż. Teraz, gdy możliwe są transakcje wymagające autoryzacji PIN-em, wchodzimy na wyższy poziom. Otwiera to przed nami nowe możliwości rozwoju biznesu, gdy płatności zbliżeniowe stają się wyborem coraz większej ilości klientów, a SoftPos wydaje się idealną odpowiedzią na to zapotrzebowanie ze względu na swoją elastyczność i łatwość obsługi - mówi Artur Żymańczyk, Country Manager Poland, Worldline.

Jedyne wymagania to system Android 8.0 (lub wyższy), dostęp do Internetu oraz moduł NFC. Bezpieczeństwo przyjmowania płatności przez SoftPos zostało potwierdzone certyfikacjami organizacji płatniczych, w tym Mastercard i VISA. Certyfikaty te są gwarantem spełniania najwyższych norm bezpieczeństwa, przy każdej transakcji realizowanej w ramach tego nowego rozwiązania.

Akceptacja płatności bezgotówkowych pozwala rozwijać biznes małym i średnim przedsiębiorstwom. To jeden z powodów, dla których Mastercard angażuje się w inicjatywy mające na celu rozszerzenie sieci akceptacji, także poprzez wspieranie tak innowacyjnych rozwiązań jak SoftPos. Technologia ta ma duże szanse odnieść sukces na naszym rynku, ponieważ polscy konsumenci bardzo polubili płatności zbliżeniowe i są otwarci na kolejne innowacje w handlu. – mówi Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

SoftPos został założony na początku 2019 r. i od tamtej pory notuje ciągły wzrost. Pierwsi polscy sprzedawcy w ramach wdrożenia z Worldline zostali przeszkoleni i rozpoczęli używanie aplikacji w lipcu 2020 r. Kolejne miesiące przyniosły rosnące zainteresowanie rozwiązaniem, które zaowocowało kolejnymi wspólnymi wdrożeniami. Zostaną one ogłoszone i uruchomione w kolejnych miesiącach.

SoftPos otrzymał wiele prestiżowych nagród, w tym „Best Payment Solutin” podczas zeszłorocznego Fintech & Insurtech Digital Congress.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.