Stripe wyróżniony przez Gartnera za swój produkt rozliczeniowy
- Stripe został uznany za Lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant 2024 nt. aplikacji do rozliczeń cyklicznych
- Aplikacja Stripe Billing zarządza setkami milionów subskrypcji dla ponad 300 000 firm.
Firma Stripe, oferująca cyfrową infrastrukturę finansową dla biznesu, ogłosiła dziś, że została uznana za Lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant nt. aplikacji do rozliczeń cyklicznych. Aplikacja Billing to obecnie już drugi produkt firmy Stripe, obok jej narzędzi obsługi płatności, który został uznany przez analityków branżowych za lidera w swojej kategorii.
Wprowadzona na rynek w 2018 roku Stripe Billing to aplikacja, która pomaga ponad 300 000 firm zarządzać sposobem pobierania opłat od klientów. Dla większości firm system rozliczeń cyklicznych jest tak samo ważny jak zdolność do przyjmowania płatności, choć występują tu istotne różnice: system fakturowania zarządza tym, ile naliczyć, komu naliczyć i kiedy.
Stripe Billing umożliwia firmom zaplanowanie i zarządzanie całym swoim procesem finansowym, ułatwiając tworzenie planów fakturowania, dostosowywanie strategii cenowej, obliczanie należnych kwot, przeglądanie nadchodzących faktur, stosowanie rabatów, wysyłanie przypomnień o płatnościach i ich śledzenie oraz wiele więcej. Stripe Billing obsługuje szeroki zakres modeli fakturowania, w tym umowy sprzedaży, ceny warstwowe i fakturowanie na podstawie zużycia. To najłatwiejszy sposób na prowadzenie nowoczesnego, globalnego systemu rozliczeń.
To pierwszy raz, kiedy Stripe Billing został oceniony w raporcie Gartnera Magic Quadrant. Stripe został uznany za Lidera za swoje możliwości wdrażania oraz jakość i przekrojowość wizji w swoim segmencie rynku. Ostatnie sukcesy aplikacji Billing obejmują wprowadzenie nowych funkcji dla dużych przedsiębiorstw oraz dla rozliczania na podstawie zużycia, a także rosnącą liczbę użytkowników wśród firm B2B i B2C z różnych branż - od technologii i opieki zdrowotnej po media i edukację.
Stripe Billing odnotowuje szczególnie szybki wzrost popularności wśród wiodących firm zajmujących się sztuczną inteligencją. Te firmy mają wysokie początkowe koszty obliczeniowe, co motywuje je do szybkiej komercjalizacji swoich działań. Wiele z nich, w tym OpenAI, Anthropic, Perplexity i Midjourney, korzysta z aplikacji Billing, aby przyspieszyć wzrost przychodów i zmniejszyć odpływ klientów.
Firmy na całym świecie używają Stripe Billing do zarządzania setkami milionów subskrypcji. Wśród nich są TF1, francuska sieć telewizyjna; Tokyu, japońska firma z branży nieruchomości i hotelarstwa, mająca ponad 100-letnią historię; Atlassian, australijska platforma do współpracy zespołowej; Passenger, brytyjska platforma biletowa dla transportu publicznego; oraz TV 2, duża norweska usługa streamingowa.
Dotychczas, aby firma mogła korzystać z aplikacji Billing, musiała również korzystać z aplikacji Stripe do płatności. Mając na względzie ułatwienie rozliczeń dużym przedsiębiorcom stosującym różnorodne rozwiązania, Stripe ogłosił w kwietniu, że firmy mogą korzystać z aplikacji Billing, przetwarzając jednocześnie płatności przy pomocy systemów innych dostawców. W Europie użytkownicy Stripe mogą już zarządzać w Stripe Billing subskrypcjami przetwarzanymi przez PayPal.
"Systemy rozliczeniowe powinny dostosowywać się do potrzeb użytkowników, a nie na odwrót. Wyróżnienie Stripe Billing przez Gartnera potwierdza nasze zaangażowanie w pomaganie naszym użytkownikom w zwiększaniu przychodów poprzez wspieranie unikalnych, internetowych modeli biznesowych opartych na Stripe" - powiedziała Eileen O'Mara, dyrektorka ds. przychodów w Stripe.
Stripe Billing jest częścią pakietu Revenue and Finance Automation Stripe, który pomaga użytkownikom zarządzać całym cyklem przychodów, w tym fakturami, rozliczeniami, podatkami, uznawaniem przychodów i raportowaniem. Pakiet oprogramowania jest używany przez setki tysięcy firm, w tym GitHub, Figma i Duolingo. Udział w rocznym przychodzie firmy pakietu Revenue and Finance Automation Stripe ma w najbliższych miesiącach przekroczyć 500 milionów dolarów.
Szczegóły są dostępne tutaj: https://stripe.com//newsroom/news/stripe-named-a-leader-by-gartner
Zastrzeżenie: Gartner nie popiera żadnego dostawcy, produktu ani usługi przedstawionej w swoich publikacjach badawczych i nie doradza użytkownikom technologii, aby wybierali wyłącznie tych dostawców, którzy uzyskali najwyższe oceny lub inne oznaczenia. Publikacje badawcze Gartnera zawierają opinie organizacji badawczej Gartner i nie powinny być interpretowane jako fakty. Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do tych badań, w tym wszelkich gwarancji handlowych lub przydatności do określonego celu.
GARTNER jest zastrzeżonym znakiem towarowym i usługowym Gartner, Inc. i/lub jego podmiotów stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie i jest używany za ich zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone. Magic Quadrant jest zastrzeżonym znakiem towarowym Gartner, Inc. i/lub jego podmiotów stowarzyszonych i jest używany za ich zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.