Sukces strategii INTERSPORT – spektakularny wynik finansowy firmy
Rozwój i optymalizacja sprzedaży online, zmiana polityki cenowej o 180 stopni oraz budowa nowych zespołów w organizacji – to najważniejsze decyzje nowego zarządu INTERSPORT S.A, które pozwoliły osiągnąć spektakularny wynik finansowy w I półroczu roku obrotowego 2021/2022. Spółka po raz pierwszy od 5 lat osiągnęła zysk, który plasuje się na poziomie 623 tys. zł. Co więcej, przychody spółki ze sprzedaży netto wyniosły 106,5 mln zł – oznacza to wzrost od początku kwietnia br. do końca września br. o 30%. Wypracowana marża osiągnęła wynik 35,6 mln zł, co świadczy o zanotowanym wzroście o 51,1% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. To najlepszy wynik finansowy firmy od blisko dekady. O doborze skutecznej strategii i sukcesie mówi Marek Kaczmarek, który z końcem marca br. objął stanowisko Prezesa Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A.
Strategia sukcesu
Prezes Zarządu – Marek Kaczmarek – razem z kadrą zarządzającą rozpoczęli w marcu br. realizację nowej strategii dla spółki INTERSPORT S.A. Celem było m.in. poprawienie modelu biznesowego, który wpisze się w światowy trend omnichanelowego handlu detalicznego. Rekordowe wyniki finansowe za I półrocze roku obrotowego 2021/2022 potwierdzają, że obrany kierunek działania jest skuteczny.
Dobre wyniki firmy Intersport są efektem szeregu działań, ale przede wszystkim konsekwencji
i wytrwałości w realizowaniu nowej strategii. Opublikowane dane wskazują, że decyzje podjęte przez nowy zarząd w kwietniu dają efekty. Według wstępnych szacunków w pierwszym półroczu roku obrotowego 2021/2022 tj. od 1 kwietnia do 30 września 2021 r., uzyskaliśmy zysk na poziomie 623 tys. zł (przy stratach z poprzednich lat na poziomie kilku milionów). To pierwszy raz od 5 lat, kiedy spółka może pochwalić się brakiem strat – odczytać to możemy jako klarowny sygnał potwierdzający dobry kierunek pracy. Co więcej, łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 106,5 mln zł i były wyższe o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (81,9 mln zł). Nasz wynik finansowy narasta od początku roku i w zależności od sytuacji na światowych rynkach dostaw, trend ten powinien się utrzymać – tłumaczy Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A.
INTERSPORT S.A. wykorzystał swoją szansę i wychodzi na prostą. Zmiany kadrowe w ramach projektu #TEAMINTERSPORT, nowa polityka cenowa, a także rewolucja w sprzedaży online (wymiana platformy sklepu internetowego, nowe narzędzia e-marketingowe) – wszystkie te elementy umożliwiły skuteczny wzrost zainteresowania marką.
Co więcej, warto zwrócić uwagę wzrost innych wskaźników finansowych. Zanotowano poprawę marży do poziomu 35,6 mln zł (wzrost 51 proc. w odniesieniu do I półrocza roku obrotowego 2020/2021) w kanałach sprzedaży. Sukces osiągnięto także w obszarze sprzedaży e-commerce. W tym przypadku wzrost obrotów plasuje się na poziomie 28,4%.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.