Komunikaty PR

Sygnatariusze Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży przyłączają się do obchodów Ś

2021-05-20  |  17:40
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

W czwartek 20 maja obchodzony jest coroczny Światowy Dzień Wiedzy o Dostępności (ang. Global Accessibility Awareness Day – GAAD). Jego cel to zwracanie uwagi na konieczność usuwania barier, które osobom z niepełnosprawnościami utrudniają dostęp do informacji. Bank BNP Paribas, Santander Bank Polska oraz Grupa ANG - pierwsi Sygnatariusze Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży, podkreślają jak istotna jest dostępność produktów i usług finansowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt, zainicjowany przez firmy z branży finansowej, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów oraz Fundacja Nienieodpowiedzialni. Jego celem jest poprawa standardu usług na rynku, przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom sprzedażowym oraz m.in. upowszechnianie najwyższych standardów etycznych w relacjach przedstawicieli branży finansowej z klientami.

 Najważniejsze założenia Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży to:

  • Prostota – produkty i usługi powinny być dopasowane do potrzeb klienta, a zasady ich zakupu przejrzyste – zrozumiałe dla wszystkich;
  • Uczciwość – usługi muszą być promowane w sposób transparentny i rzetelny;
  • Wrażliwość – każdy jest traktowany z szacunkiem. Osobom, które potrzebują więcej wsparcia i zrozumienia okazywana jest szczególna troska;
  • Głos klienta – kluczowe jest wsłuchiwanie się w potrzeby klienta, oferowanie możliwości prostego dwustronnego kontaktu.

 

- To dla nas ważne zobowiązanie. Chcemy na co dzień pokazywać naszym klientom, że o nich dbamy i dostosowujemy się do ich potrzeb. Szczególną troską otaczamy te osoby, dla których podjęcie niektórych działań, wymaga znacznego wysiłku – ze względu na niepełnosprawność, stan zdrowia czy wiek. Systematycznie wprowadzamy udogodnienia ułatwiające im dostęp do naszych produktów. Projektując usługi konsultujemy się z ekspertami od dostępności – tłumaczy Maria Krawczyńska, Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Bank BNP Paribas.

- Santander Bank Polska jest jednym z inicjatorów Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Jesteśmy zaangażowani w tę inicjatywę od samego początku, ponieważ dbanie o najwyższe standardy etyczne, mówienie do klientów zrozumiałym językiem oraz oferowanie transparentnych produktów są podstawowymi założeniami naszej strategii odpowiedzialnej bankowości. Nasze działania od lat wpisują się w ideę Światowego Dnia Wiedzy o Dostępności. Jednym z filarów naszej strategii jest inkluzywna bankowość, czyli włączanie na rynek finansowy osób, które ze względu na stan zdrowia czy wiek, nie miały dostępu do produktów bankowych. Od 10 lat prowadzimy również działania w programie „Obsługa bez barier”. Od tego czasu dostosowaliśmy architektonicznie wybrane placówki, wprowadziliśmy zdalną obsługę wideo w Polskim Języku Migowym. Bankomaty z udogodnieniami, które stanowią już blisko 90% całej sieci urządzeń. Regularnie prowadzimy też działania edukacyjne dla osób starszych, by pomóc im – szczególnie w pandemii – korzystać z rozwiązań zdalnych i mobilnych -  mówi Joanna Jabłońska – Białowąs Chief Customer Officer w Santander Bank Polska.

- Grupa ANG to firma, której rolą jest służenie ludziom. Kwestie przeciwdziałania wykluczeniom i poszanowania praw człowieka są dla nas bardzo istotne. Naszą misją jest dostarczanie klientom usług finansowych, których potrzebują, które rozumieją, za godziwą cenę i na które ich stać. Szukamy rozwiązań, które znoszą bariery w porozumiewaniu się, chcemy, aby każdy klient, mógł korzystaćbz usług naszych ekspertów. Dzięki tłumaczeniom migowym online, będzie to możliwe z każdego miejsca i w prosty sposób. W połowie czerwca, jako pierwszy pośrednik kredytowy i ubezpieczeniowy, uruchomimy usługę Tłumacza Migam – podsumowuje Artur Nowak-Gocławski, Prezes Zarządu, Grupa ANG.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży wyznacza ramy odpowiedzialności wobec konsumenta, promuje działania wykraczające poza wymagania określone prawem i zachęca do ciągłego doskonalenia się w tym obszarze. W ten sposób branża finansowa może zwiększyć pozytywny wpływ na otoczenie oraz lepiej służyć społeczeństwu i gospodarce. Produkty i usługi finansowe są niezbędne każdemu człowiekowi.

Więcej informacji o Deklaracji znajduje się na stronie www.odpowiedzialnasprzedaż.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach? Biuro prasowe
2025-07-17 | 08:00

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Pożyczki online a emigracja – dlaczego warto o nich mówić?  Coraz więcej Polaków wybiera życie za granicą, szukając stabilizacji, lepszych zarobków
Finanse Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
2025-07-17 | 06:00

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Dzisiaj zarządzanie firmą to znacznie więcej niż troska o produkcję, sprzedaż czy świadczenie usług. Przedsiębiorca, który chce skutecznie się rozwijać i utrzymać
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.