Tańszy dostęp do europejskiej waluty
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Faktoring równa się bezpieczne finanse. Ponadto, zabezpiecza stały i pewny dopływ gotówki. W ujęciu międzynarodowym, pozwala na optymalne wykorzystanie aktywów podmiotu, jakim są wierzytelności przysługujące od jego klientów, odpowiada na zaadresowany cel centralizacji zarządzania płynnością, ujednolicenia w podejściu do warunków finansowania, oferowanych struktur, warunków cenowych i operacyjnych. Ponadto, faktoring pozwala na obniżenie ryzyka braku płatności, jednocześnie umożliwiając sprawne zarządzanie płynnością.
Główną rolą faktoringu jest poprawa płynności finansowej i zabezpieczenie stałego dopływu gotówki. To jednak nie wszystko. Narzędzie daje przedsiębiorcom dostęp do usług dodatkowych, wspierających proces zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie. Właśnie dlatego tak istotne znaczenie ma wybór odpowiedniego rodzaju faktoringu, który powinien być sprofilowany do aktualnych potrzeb, możliwości, a także miejsca zarządzania biznesem.
Prowadzenie międzynarodowej działalności wymaga obecności w kraju kontrahenta, stałego monitorowania transakcji i znajomości lokalnego prawa. Usługa faktoringu międzynarodowego poprawia bezpieczeństwo transakcji i zwiększa płynność finansową firmy. Pełne wykorzystanie potencjału tego rodzaju wsparcia finansowego pozwala zarówno zwiększyć konkurencyjność firmy, jak i jej bezpieczeństwo finansowe między innymi w oparciu o centralne zarządzanie finansami oddziałów zagranicznych, weryfikację potencjalnych kontrahentów oraz analizę umów handlowych.
W ramach naszej grupy kapitałowej bardzo duże znaczenie ma również skala i globalny zasięg działania Grupy BNP Paribas – największego banku strefy euro pod względem kapitalizacji giełdowej. Kluczowym argumentem z perspektywy przedsiębiorców jest tańszy dostęp do europejskiej waluty. Jako faktor, proponujemy również dwie wiodące usługi – Mulitlocal i Panaeuropen. Pierwsza z nich zakłada centralną koordynację i lokalną realizację usługi. W tym przypadku, klienci BNP Paribas Faktoring mogą zarządzać majątkiem całej grupy międzynarodowej za pośrednictwem dedykowanego portalu. Podległym spółkom udostępniany jest dostęp do lokalnych platform faktoringowych. Druga usługa obejmuje jeden system i jeden sposób zarządzania należnościami. Powstała ona z myślą o wielooddziałowych grupach kapitałowych. Jest to centralna obsługa operacyjna wszystkich umów dotyczących podmiotów prowadzących działalność na obszarze Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii – mówi Agnieszka Fieback, dyrektorka ds. sprzedaży faktoringu w BNP Paribas Faktoring.
Znaczenie ma również globalna aktywność faktora. Fakt, iż dany faktor współpracuje w ramach swojej grupy kapitałowej, posiada wiedzę, sieć kontaktów oraz znajomość lokalnych specyfik, korzystnie wpływa na możliwości, jakie może zaoferować swoim klientom.
Faktoring międzynarodowy pozwala firmom szybko uzyskać środki finansowe za wystawione faktury zagraniczne, co poprawia płynność finansową i umożliwia sprawne reinwestowanie w działalność. Ponadto, często wiąże się z przejęciem ryzyka niewypłacalności zagranicznych kontrahentów przez faktora. Dzięki temu firmy mogą zmniejszyć ryzyko finansowe związane z niewywiązaniem się z płatności przez klientów. Faktorzy oferują usługi zarządzania należnościami, co pozwala firmom skupić się na swojej podstawowej działalności, zamiast tracić czas i zasoby na monitorowanie i ściąganie płatności, a dzięki łatwemu dostępowi do środków finansowych, mogą zaoferować swoim klientom lepsze warunki płatności, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku międzynarodowym. Przedsiębiorstwa korzystające z faktoringu mogą również poprawić swoją wiarygodność kredytową, ponieważ regularne korzystanie z tej usługi świadczy o stabilności finansowej i profesjonalnym zarządzaniu należnościami.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.