The New Procurement: Nowa era zakupów - PROCON/POLZAK 2021

Maciej Hollek
OptiBuy
Jana Kazimierza 3
01-248 Warszawa
maciej.hollek|optibuy.com| |maciej.hollek|optibuy.com
+48730602363
www.optibuy.com
Zakupy korporacyjne przeżywają obecnie renesans biznesowy. Po fazie walki z ograniczeniami, blokadami, rozpadającymi się łańcuchami dostaw – przychodzi czas światowej rekonwalescencji. Nowa Normalność. Po raz kolejny – Zakupy - odegrają kluczową rolę w odbudowywaniu światowej gospodarki. Tym razem, liderzy zakupów będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami jakich nie znali do tej pory, nawet w okolicznościach z roku 2008.
Nowy kryzys, nowe wyzwania
Powrót do „nowej normalności” wymaga od Procurementu stawienia czoła nowym wyzwaniom. Rzeczywistość potwierdza prognozy przygotowane na podstawie badań McKinsey&Cimpany (2020) wśród zarządzających globalnymi zakupami. Po kryzysie w 2008 roku, większość firm koncentrowała się na realizowaniu strategii wychodzenia z recesji. Obecnie COVID19, oprócz oszczędzania pieniędzy i odzyskiwania rentowności, do puli kluczowych tematów dorzuca: zmieniającą się dynamikę rynku, nowe sposoby pracy, zwiększającą się niestabilność popytu oraz rosnącą kompleksowość w łańcuchach dostaw.
New Procurement: Partnering to create value
Podobnie do światowej gospodarki – niczym feniks z popiołów - odradza się konferencja PROCON / POLZAK. Jedno z najważniejszych, europejskich wydarzeń dedykowanych społeczności powraca w pełnej krasie. Po całkowicie zdalnej formie wydarzenia w 2020, specjaliści i kadra zarządzająca zakupami będzie mogła ponownie spotkać się ‘na żywo’ w październiku w samym centrum Warszawy w Crowne Plaza (The Hub).
Jak co roku, organizatorzy wydarzenia - OptiBuy - lider doradztwa i transformacji cyfrowej wspierający firmy w dążeniu do doskonałości zakupowej oraz PSML - Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, przygotowali program obfitujący w wystąpienia międzynarodowych prelegentów i inspirujących gości. Wśród nich, oprócz przedstawicieli m.in. firm PZU, Lufthansa, Allegro, Lyreco, LPP, Polpharma, Żywiec czy Coca-Cola oraz instytucji (m.in. European Institute of Procurement Management EIPM czy Akademia im. Leona Koźmińskiego) znalazły się tradycyjnie nazwiska rozpoznawalne zarówno w branży (Keynote Speaker), jak i osobistości znane szerszej publiczności (mówcy konferencji TEDx – Janina Bąk, aka Janina Daily oraz prof. Piotr Zielonka). To co jednak w największym stopniu rok do roku przyciągało setki uczestników – praktyków i ekspertów zakupów i zarządzania łańcuchami dostaw – i czego nie zabraknie i tym razem, to niepowtarzalny klimat i duch konferencyjnego networkingu, platforma wymiany wiedzy, najlepszych praktyk, trendów i kolebka nowych przedsięwzięć, partnerstw oraz sojuszy.
Organizatorzy przygotowali dwie opcje uczestnictwa dla obu dni konferencji 19 i 20 października. Zdalną – która pozwoli obejrzeć prezentacje na żywo za pośrednictwem platformy konferencyjnej online. W hotelu Crowne Plaza – The Hub w Warszawie – gdzie porozmawiać będzie można z innymi liderami zakupów o nowej rzeczywistości biznesowej, nowych zagrożeniach, nowych wyzwaniach, nowych możliwościach - o erze New Procurement w dniach 19 i 20 października.
PROCON / POLZAK 2021 – New Procurement: Partnering to create value
19-20 października – Warszawa / online
Szczegółowe informacje, sylwetki prelegentów, program konferencji oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie konferencji:
www.konferencja-proconpolzak.pl
Organizacja: www.optibuy.com i www.psml.pl

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.