The New Procurement: Nowa era zakupów - PROCON/POLZAK 2021

Maciej Hollek
OptiBuy
Jana Kazimierza 3
01-248 Warszawa
maciej.hollek|optibuy.com| |maciej.hollek|optibuy.com
+48730602363
www.optibuy.com
Zakupy korporacyjne przeżywają obecnie renesans biznesowy. Po fazie walki z ograniczeniami, blokadami, rozpadającymi się łańcuchami dostaw – przychodzi czas światowej rekonwalescencji. Nowa Normalność. Po raz kolejny – Zakupy - odegrają kluczową rolę w odbudowywaniu światowej gospodarki. Tym razem, liderzy zakupów będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami jakich nie znali do tej pory, nawet w okolicznościach z roku 2008.
Nowy kryzys, nowe wyzwania
Powrót do „nowej normalności” wymaga od Procurementu stawienia czoła nowym wyzwaniom. Rzeczywistość potwierdza prognozy przygotowane na podstawie badań McKinsey&Cimpany (2020) wśród zarządzających globalnymi zakupami. Po kryzysie w 2008 roku, większość firm koncentrowała się na realizowaniu strategii wychodzenia z recesji. Obecnie COVID19, oprócz oszczędzania pieniędzy i odzyskiwania rentowności, do puli kluczowych tematów dorzuca: zmieniającą się dynamikę rynku, nowe sposoby pracy, zwiększającą się niestabilność popytu oraz rosnącą kompleksowość w łańcuchach dostaw.
New Procurement: Partnering to create value
Podobnie do światowej gospodarki – niczym feniks z popiołów - odradza się konferencja PROCON / POLZAK. Jedno z najważniejszych, europejskich wydarzeń dedykowanych społeczności powraca w pełnej krasie. Po całkowicie zdalnej formie wydarzenia w 2020, specjaliści i kadra zarządzająca zakupami będzie mogła ponownie spotkać się ‘na żywo’ w październiku w samym centrum Warszawy w Crowne Plaza (The Hub).
Jak co roku, organizatorzy wydarzenia - OptiBuy - lider doradztwa i transformacji cyfrowej wspierający firmy w dążeniu do doskonałości zakupowej oraz PSML - Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, przygotowali program obfitujący w wystąpienia międzynarodowych prelegentów i inspirujących gości. Wśród nich, oprócz przedstawicieli m.in. firm PZU, Lufthansa, Allegro, Lyreco, LPP, Polpharma, Żywiec czy Coca-Cola oraz instytucji (m.in. European Institute of Procurement Management EIPM czy Akademia im. Leona Koźmińskiego) znalazły się tradycyjnie nazwiska rozpoznawalne zarówno w branży (Keynote Speaker), jak i osobistości znane szerszej publiczności (mówcy konferencji TEDx – Janina Bąk, aka Janina Daily oraz prof. Piotr Zielonka). To co jednak w największym stopniu rok do roku przyciągało setki uczestników – praktyków i ekspertów zakupów i zarządzania łańcuchami dostaw – i czego nie zabraknie i tym razem, to niepowtarzalny klimat i duch konferencyjnego networkingu, platforma wymiany wiedzy, najlepszych praktyk, trendów i kolebka nowych przedsięwzięć, partnerstw oraz sojuszy.
Organizatorzy przygotowali dwie opcje uczestnictwa dla obu dni konferencji 19 i 20 października. Zdalną – która pozwoli obejrzeć prezentacje na żywo za pośrednictwem platformy konferencyjnej online. W hotelu Crowne Plaza – The Hub w Warszawie – gdzie porozmawiać będzie można z innymi liderami zakupów o nowej rzeczywistości biznesowej, nowych zagrożeniach, nowych wyzwaniach, nowych możliwościach - o erze New Procurement w dniach 19 i 20 października.
PROCON / POLZAK 2021 – New Procurement: Partnering to create value
19-20 października – Warszawa / online
Szczegółowe informacje, sylwetki prelegentów, program konferencji oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie konferencji:
www.konferencja-proconpolzak.pl
Organizacja: www.optibuy.com i www.psml.pl

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.