Komunikaty PR

TXM osiąga wielopłaszczyznową stabilizację

2020-07-01  |  14:00

TXM SA w restrukturyzacji zarządzająca siecią sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za 2019 r. oraz 1Q 2020. W minionym roku skonsolidowane obroty wyniosły 223,3 mln zł, a przez pierwsze trzy miesiące tego roku osiągnęły poziom 32 mln zł. Wynik tego roku obarczony jest też już lockdown-em jaki miał miejsce przez połowę marca. W efekcie pandemii COVID-19 konieczna była natychmiastowa modyfikacja strategii i dostosowanie jej do bieżącej sytuacji.

Miniony rok był dla Grupy TXM okresem wdrażania programu restrukturyzacyjnego przygotowanego wspólnie z firmą doradczą Ernst & Young.

W ramach działań biznesowych w 2019 roku pierwszym krokiem było wyeliminowanie wszelkich operacji, które powodują wypływ gotówki. W tym obszarze mieściło się zamknięcie 78 nierentownych sklepów TXM w Polsce, zakończenie działalności na rynkach zagranicznych oraz dalsza optymalizacja kosztów działalności we wszystkich obszarach czyli kosztów sieci sprzedaży, logistyki, marketingu oraz HQ” – powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A. w restrukturyzacji.

„Równolegle kluczowe były również działania, które spowodują wzrost sprzedaży i marży. W tym zakresie priorytetowe były zmiany wprowadzone w ofercie asortymentowej w celu jej optymalnego dostosowania do potrzeb grupy docelowej klientów. Wdrażana była także optymalna alokacja towarów w sieci sklepów oraz proces odsprzedaży starego zapasu” – dodała Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A. w restrukturyzacji.

„Oceniamy, że we wszystkich trzech obszarach objętych programem naprawczym dotyczących naprawy biznesu, restrukturyzacji zobowiązań handlowych oraz stabilizacji finansowania bankowego zrealizowaliśmy w minionym roku zakładane cele. Trzy ostatnie miesiące spowodowały jednak diametralną zmianę sytuacji. W skali makroekonomicznej skutki wirusa COVID-19 są wyraźnie odczuwalne dla całej gospodarki globalnej, w tym również dla gospodarki w Polsce. Spadek przychodów w trzy dni o 90% i ich powolne odbudowywanie się obrazują skalę wyzwania przed jakim po raz kolejny stanął TXM. Musieliśmy dokonać natychmiastowej modyfikacji strategii krótkoterminowo aby przetrwać oraz długoterminowej aby dostosować się do nowego otoczenia” – podkreślił Marcin Łużniak. W celu dostosowania do nowej sytuacji zrewidowane zostały plany sprzedaży. Dostosowane zostały również poziomy zamówień oraz zagwarantowano ciągłość dostaw zarówno krajowych jak i importowych. Widoczne są już pozytywne efekty tych działań. Przyjęty plan sprzedaży od kwietnia 2020 r. jest realizowany z nadwyżkami.

„Bardzo ważnymi krokami milowym osiągniętym w ostatnim czasie było zatwierdzenie w czerwcu br. przed sąd układu z wierzycielami. oraz zawarcie  wiążącej umowy restrukturyzacyjnej gwarantującej stabilność finansowania w długim okresie” – zapewnił Marcin Łużniak.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości
Finanse Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii
2025-03-19 | 10:00

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Giełdę określa się często mianem barometru gospodarki, gdyż w dużej mierze oddaje kondycję najważniejszych spółek i ogólne nastroje na rynku. Tym samym, indeksy
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.