Komunikaty PR

W co zainwestują najbogatsi? – Światowy Raport Zamożności

2020-09-04  |  19:12
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl

Jak wynika z World Wealth Report 2020 wskaźnik HNWI (High Net Worth Individual), który określa osoby dysponujące majątkiem w wysokości minimum 1 mln USD, wzrósł o prawie 9 proc. w 2019r., mimo światowego spowolnienia gospodarczego, międzynarodowych wojen handlowych i napięć geopolitycznych. Mimo dynamicznej sytuacji gospodarczej, najzamożniejsze osoby planują przeznaczyć 41 proc. swojego portfela na produkty z obszaru zrównoważonych inwestycji do końca 2020 roku, a 46 proc. do końca 2021 roku. Pojawia się też duża potrzeba hiper-personalizacji.

Prym wiedzie Ameryka Północna, bo tam aż o 11 proc. wzrosła liczba najbardziej zamożnych osób oraz nastąpił progres zamożności. Region ten odpowiadał za 39 proc. wzrostu liczby osób ze wskaźnikiem HNWI na świecie i 37 proc. wzrostu zamożności w 2019 r. Tuż za nią uplasowała się Europa ze wzrostem na poziomie 9 proc. Boom z minionego roku został jednak przysłonięty niepewnością, gdyż gospodarki światowe przygotowują się do spadku o 4,9 proc. prognozowanego przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy.

Tak było wtedy, tak jest teraz

Zgodnie z raportem World Federation of Exchanges, koronawirus pochłonął ponad 18 bilionów dolarów ze światowych rynków w lutym i marcu 2020 roku. Przesunęły się również priorytety inwestycyjne - zrównoważone inwestycje, które podtrzymują priorytety środowiskowe i społeczne, zyskują znaczenie po pandemii.

- W związku z dzisiejszejszą wyjątkową sytuacją, firmy  stają w obliczu dużej niepewności. Ten nieprzewidywalny okres może jednak stanowić dla biznesu okazję do ponownej oceny i reogranizacji swoich modeli biznesowych i operacyjnych, aby stały się one bardziej sprawne i odporne na wstrząsy rynkowe w przyszłości - powiedział Anirban Bose, dyrektor generalny ds. usług finansowych i członek zarządu Grupy Capgemini.  

Zrównoważone inwestycje i usługi o wartości dodanej zyskują na atrakcyjności

Rosnące zainteresowanie zrównoważonym inwestowaniem daje firmom możliwość zaangażowania się w przedsięwzięcia o wysokim potencjale. W segmencie osób ze wskaźnikiem ultra-HNWI, zrównoważone inwestowanie wchodzi w znaczącą dynamikę. Podczas gdy 27 proc. osób HNWI ogółem wyraziło zainteresowanie takimi produktami, 40 proc. osób ultra-HNWI było skłonnych w nie zainwestować.

Najbardziej zamożne osoby planują przeznaczyć aż 41 proc. swojego portfela na produkty z obszaru zrónoważonych inwestycji do końca 2020 roku, a 46 proc. do końca 2021 roku. Firmy zarządzające majątkiem dostrzegły ten trend i są przygotowane do zaspokojenia popytu, ponieważ 80 proc. z nich oferuje obecnie różne opcje takich rozwiązań. Fundusze koncentrujące się na inwestycjach odpowiedzialnych społecznie są rzadkim i jasnym punktem w działalności rynkowej w 2020 r. Głównymi powodami zainteresowania najbogatszych zrównoważonymi inwestycjami są wyższe zyski i niższe ryzyko - 39 proc. oczekuje wyższych zysków z takich produktów, podczas gdy 33 proc. postrzega zrównoważone inwestycje jako zdrowe i mniej spekulacyjne.

Hiper-personalizacja jest potrzebna, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom

Nieprzewidywalność w 2020 r. ma napędzać korekty aktywów, a także zwiększać oczekiwania klientów i kontrolę nad opłatami doradczymi. Akcje stały się najważniejszą klasą aktywów na początku 2020 r. i stanowiły 30 proc. globalnych portfeli finansowych HNWI, głównie ze względu na solidne rynki akcji i bodźce finansowe przywracające zaufanie. Najbogatsze osoby HNWI stają się również coraz bardziej krytyczne w stosunku do opłat pobieranych od zarządzających majątkiem, przy czym 33 proc. z nich nie jest zadowolonych ze stawek z 2019 roku. Oczekuje się, że dyskomfort wzrośnie w związku z niestabilnością rynków. Według raportu, więcej niż jedna na pięć osób ze wskaźnikiem HNWI może zmienić firmę w przyszłym roku, a wysokie opłaty są głównym powodem dla 42 proc.

Możliwości cyfrowe stały się kluczowe dla zapewnienia ciągłości działania firm zarządzających majątkiem. Hiperspersonalizowane oferty zasilane przez sztuczną inteligencję, analitykę i inne technologie mogą sprostać zmieniającym się oczekiwaniom najbogatszych.

Przed wybuchem pandemii koronawirusa (styczeń-luty 2020 r.), inwestorzy informowali, że są najmniej zadowoleni z punktów kontaktowych związanych ze spersonalizowanymi informacjami lub usługami, a ponad 60 proc. HNWI zgłaszało niezadowalające doświadczenia podczas prób dostępu do informacji o nowych ofertach zarządzania majątkiem lub informacji rynkowych. Najzamożniejsi w wieku 50-59 lat byli najbardziej niezadowolone ze swoich doświadczeń związanych z dostępem do informacji i usług o wartości dodanej.

Koń trojański z BigTech

Niezbyt dobre doświadczenie klientów związane z dostępem do informacji i usług o wartości dodanej jest dla najbardziej zamożnych klientów straconą szansą. Ponad 40 proc. badanych, twierdziło, że dobre doświadczenia w punktach kontaktowych mają głęboki wpływ na ich ogólne wrażenie o firmie, a to prawdopodobnie wzrośnie w związku z COVID-19.

Podczas gdy tylko 26 proc. menedżerów majątkowych zalicza konkurencję BigTech do najbardziej potencjalnych czynników zakłócających, osoby HNWI z pewnością uważają, że BigTech może prześcignąć firmy już istniejące, jeśli chodzi o dostęp do informacji i usług o wartości dodanej. 74 proc. najbogatszych deklaruje gotowość do rozważenia oferty BigTech w zakresie zarządzania majątkiem, skacząc do 94 proc. spośród 22 proc. HNWI, które twierdzą, że mogą zmienić swoją główną firmę zarządzającą majątkiem w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

W miarę jak firma BigTech zdobywa grunty pod usługi finansowe, firmy zarządzające majątkiem nie mają innego wyboru, jak tylko szybko zwiększyć zaangażowanie w cyfrowe usługi dla klientów. Przyglądając się punktom kontaktowym, które wzbudzają najmniejszą satysfakcję z HNWI, dostrzec można trzy etapy podróży klienta jako potencjalne obszary zainteresowania: pozyskiwanie, doradztwo oraz usługi o wartości dodanej.

W przypadku firm zarządzających majątkiem, dwutorowa strategia oparta na zasadach Open X  pozwoli menedżerom majątkowym na szybkie i efektywne kosztowo zwiększenie możliwości w całym łańcuchu wartości. W przypadku przejęć, usług doradczych i usług o wartości dodanej firmy powinny inwestować w technologie służące do budowania potencjału wewnętrznego i wykorzystania współpracy ekosystemowej oraz partnerstwa WealthTech.

Firmy, które odniosą sukces, to te, które będą w stanie zharmonizować się ze swoim ekosystemem, aby szybko zaspokoić wysokie zapotrzebowanie klientów na łatwo dostępne, spersonalizowane informacje i dostosowane strategie inwestycyjne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Wyzwania dla polskiego biznesu Biuro prasowe
2024-12-04 | 08:30

Wyzwania dla polskiego biznesu

Zatory płatnicze, spadki w produkcji budowlano-montażowej czy niepokojące sygnały z europejskich rynków to tylko niektóre z czynników, które mogą wpłynąć na
Finanse Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki
2024-12-03 | 14:00

Ultimo zmienia się w B2 Impact i przedstawia nową strategię rozwoju marki

Ultimo, jedna z czołowych firm zarządzających wierzytelnościami w Polsce, przechodzi rebranding i od 2 grudnia 2024 r. działa pod nową nazwą – B2 Impact. To kolejny krok w
Finanse Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
2024-12-03 | 13:30

Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł

Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.