W pandemii Polacy chętniej wykorzystywali oszczędności na zakup samochodów
Eksperci Cofidis analizując dane dotyczące zachowań ich klientów zauważyli ciekawą prawidłowość. Okazuje się, że w pandemii Polacy chętniej wykorzystywali oszczędności na zakup samochodów, nawet jeśli jednocześnie wspomagali się kredytem samochodowym.
Z danych firmy Cofidis wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. 22% klientów decydowało się na zakup auta, nie przeznaczając na to ani grosza swoich oszczędności i zaciągając kredyt na całą jego wartość. Dla porównania w pierwszym roku naszego życia z pandemią, czyli 2020 r. odsetek ten wnosił 24%. Za to, jeśli spojrzymy na dane za 2019 r., okaże się, że aż 32% klientów zdecydowało się na zakup samochodu na kredyt bez wpłaty własnej. Można więc zaryzykować tezę, że utrzymujące się do tej pory niskie stopy procentowe i spodziewany wzrost inflacji skłaniały Polaków do wykorzystania oszczędności za zakup samochodu.
Więcej o motywach i strategiach kupujących auta, w załączonej informacji prasowej.
Marcin Jaworski, Brandscope. tel. 609 77 66 14, e-mail: marcin.jaworski@brandscope.pl
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.