Komunikaty PR

W Polsce może zostać sprzedanych w 2021 nawet 10 ton złota

2021-08-12  |  11:05
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa, największy w Polsce dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych, w II kwartale bieżącego roku sprzedała 823 kg złota. Oznacza to, że łącznie w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku spółka sprzedała już 1,76 tony kruszcu, co stanowi 83% sprzedaży zrealizowanej w całym 2020 roku (2,1 t). Drugi kwartał 2021 roku był również rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 224,8 mln złotych, w porównaniu do 88 mln złotych zanotowanych w analogicznym okresie 2020 r. (wzrost o 153%), czyli więcej niż wynik za całe pierwsze półrocze 2020 roku. Zarządu Mennicy podkreśla, że spółka zdecydowanie zwiększyła udział w rynku co może wpłynąć pozytywnie na jej kondycję finansową w okresie średnioterminowym. Spółka przewiduje także, że w tym roku padnie w Polsce kolejny rekord sprzedaży złota, a wolumen osiągnie ponad 10 ton. 

 

Mennica Skarbowa po raz kolejny wygenerowała wysokie wyniki finansowe, umacniając tym samym swoją pozycję na rynku. Przychody spółki w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 224,8 mln. zł, a w II kwartale 2020 roku 88,8 mln zł, co stanowi wzrost o 153%. W ujęciu narastającym przychody Mennicy wyniosły 426,5 mln zł, co rok do roku stanowi wzrost o 104%. Zysk na sprzedaży w drugim kwartale 2021 wyniósł 6,1 mln zł i był o 93% wyższy od zysku za drugiego kwartału 2020 roku, z kolei zysk na działalności operacyjnej wyniósł 6,1 mln zł, wobec 3,2 mln zł w drugim kwartale 2020 r.

 

Zysk netto w II kwartale 2021 wyniósł 4,68 mln złotych w porównaniu do 2,7 mln złotych wygenerowanych w porównywalnych okresie roku 2020, co oznacza wzrost o 73%. Narastająco w I półroczu 2021 zysk netto wyniósł  9,2 mln złotych w porównaniu do 8,27 mln złotych zanotowanych w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 11%).

 

W drugim kwartale 2021 roku Mennica Skarbowa sprzedała 823 kg złota. Kolejny okres z rzędu najchętniej kupowanymi produktami są monety bulionowe – Australijski Kangur, Liść Klonowy i Krugerrand. Ich sprzedaż stanowiła 61% przychodów ze sprzedaży spółki. Dużym zainteresowaniem cieszą się również niezmiennie sztabki o wadze 1 grama oraz te, 1-uncjowe. Już ponad 22% stanowiła sprzedaż online.

 

„W mojej opinii w tym roku pobijemy ubiegłoroczny rekord w zakresie sprzedaży złota inwestycyjnego i przekroczymy poziom 10 ton. Już teraz, po dwóch kwartałach sprzedaliśmy 83% tego, co w całym roku ubiegłym, a nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie zainteresowanie Polaków złotem inwestycyjnym miałoby zmaleć. Popularność kruszcu jest i nadal będzie stymulowana medialnymi doniesieniami na temat potencjalnego kryzysu i hiperinflacji, a także analizy, zgodnie z którymi, jeśli rzeczywiście nadejdzie dekoniunktura, kurs złota może dobić nawet do 8 tysięcy dolarów w perspektywie kolejnej dekady” komentuje Jarosław Żołędowski, Prezes Mennicy Skarbowej. „Jesteśmy numerem jeden wśród obecnych na polskim rynku dealerów złota inwestycyjnego. Możemy pochwalić się stabilną kondycją finansową, czego potwierdzeniem może być, chociażby niedawne powiększenie przez BNP Paribas Bank naszej linii kredytowej. Zarabiamy zarówno na sprzedaży, jak i skupie złota, co daje nam przewagę nad innymi podmiotami, i pozwala, niezależnie od sytuacji rynkowej, systematycznie realizować obraną strategię rozwoju. Naszym priorytetem jest teraz dostosowywanie działań tak, by jak najlepiej obsługiwać wysoki popyt, by generować niezmiennie wysokie wyniki finansowe w dalszych okresach” dodaje Żołędowski.

 

Wzrost wolumenu sprzedaży miał wpływ na wzrost kosztów działalności operacyjnej spółki, które w I półroczu 2021 r. wyniosły 414,5 mln zł (wzrost o 108% w stosunku do I półrocza 2020 r.), z czego aż 98% stanowiła wartość sprzedanych towarów i materiałów. Bardzo wysoka sprzedaż spowodowała też wzrost kosztów usług obcych, związanych bezpośrednio ze sprzedażą oraz wzrost kosztów wynagrodzeń. Na wzrost kosztów działalności spółki miał również wpływ wzrost kosztów podatkowych, wynikających ze zmian ustawodawczych, wprowadzonych w 2021 roku.

 

W minionych miesiącach Mennica Skarbowa koncentrowała się na realizacji strategicznych planów rozwoju. Spółka skupiała się na rozszerzaniu stacjonarnej sieci sprzedaży – kanału, który stanowi niezmienne źródło przychodów spółki – czego efektem było niedawne uruchomienie kolejnego, 15. punktu sprzedaży, na terenie Polski. Intensywnie rozwijana była również sprzedaż online, której znaczenie w ostatnim czasie systematycznie wzrasta. W drugim kwartale 2021 roku Spółka konsekwentnie realizowała również plany związane ze zwiększaniem przychodów ze sprzedaży biżuterii, prowadząc między innymi szereg dedykowanych kampanii w kanale online – między innymi z okazji Dnia Matki, Dnia Dziecka czy Dnia Ojca. Spółka gromadziła także odpowiednie zapasy sztabek i monet, tak by móc płynnie obsługiwać bieżący popyt, a także kładła nacisk rozpowszechnianie wiedzy na temat inwestowania w złoto. Dodatkowo, w ramach działań mających w dłuższym horyzoncie czasowym poprawić biznesową efektywność, spółka kontynuowała wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.