Komunikaty PR

W Polsce może zostać sprzedanych w 2021 nawet 10 ton złota

2021-08-12  |  11:05
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa, największy w Polsce dealer złota inwestycyjnego i innych metali szlachetnych, w II kwartale bieżącego roku sprzedała 823 kg złota. Oznacza to, że łącznie w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku spółka sprzedała już 1,76 tony kruszcu, co stanowi 83% sprzedaży zrealizowanej w całym 2020 roku (2,1 t). Drugi kwartał 2021 roku był również rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 224,8 mln złotych, w porównaniu do 88 mln złotych zanotowanych w analogicznym okresie 2020 r. (wzrost o 153%), czyli więcej niż wynik za całe pierwsze półrocze 2020 roku. Zarządu Mennicy podkreśla, że spółka zdecydowanie zwiększyła udział w rynku co może wpłynąć pozytywnie na jej kondycję finansową w okresie średnioterminowym. Spółka przewiduje także, że w tym roku padnie w Polsce kolejny rekord sprzedaży złota, a wolumen osiągnie ponad 10 ton. 

 

Mennica Skarbowa po raz kolejny wygenerowała wysokie wyniki finansowe, umacniając tym samym swoją pozycję na rynku. Przychody spółki w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 224,8 mln. zł, a w II kwartale 2020 roku 88,8 mln zł, co stanowi wzrost o 153%. W ujęciu narastającym przychody Mennicy wyniosły 426,5 mln zł, co rok do roku stanowi wzrost o 104%. Zysk na sprzedaży w drugim kwartale 2021 wyniósł 6,1 mln zł i był o 93% wyższy od zysku za drugiego kwartału 2020 roku, z kolei zysk na działalności operacyjnej wyniósł 6,1 mln zł, wobec 3,2 mln zł w drugim kwartale 2020 r.

 

Zysk netto w II kwartale 2021 wyniósł 4,68 mln złotych w porównaniu do 2,7 mln złotych wygenerowanych w porównywalnych okresie roku 2020, co oznacza wzrost o 73%. Narastająco w I półroczu 2021 zysk netto wyniósł  9,2 mln złotych w porównaniu do 8,27 mln złotych zanotowanych w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 11%).

 

W drugim kwartale 2021 roku Mennica Skarbowa sprzedała 823 kg złota. Kolejny okres z rzędu najchętniej kupowanymi produktami są monety bulionowe – Australijski Kangur, Liść Klonowy i Krugerrand. Ich sprzedaż stanowiła 61% przychodów ze sprzedaży spółki. Dużym zainteresowaniem cieszą się również niezmiennie sztabki o wadze 1 grama oraz te, 1-uncjowe. Już ponad 22% stanowiła sprzedaż online.

 

„W mojej opinii w tym roku pobijemy ubiegłoroczny rekord w zakresie sprzedaży złota inwestycyjnego i przekroczymy poziom 10 ton. Już teraz, po dwóch kwartałach sprzedaliśmy 83% tego, co w całym roku ubiegłym, a nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie zainteresowanie Polaków złotem inwestycyjnym miałoby zmaleć. Popularność kruszcu jest i nadal będzie stymulowana medialnymi doniesieniami na temat potencjalnego kryzysu i hiperinflacji, a także analizy, zgodnie z którymi, jeśli rzeczywiście nadejdzie dekoniunktura, kurs złota może dobić nawet do 8 tysięcy dolarów w perspektywie kolejnej dekady” komentuje Jarosław Żołędowski, Prezes Mennicy Skarbowej. „Jesteśmy numerem jeden wśród obecnych na polskim rynku dealerów złota inwestycyjnego. Możemy pochwalić się stabilną kondycją finansową, czego potwierdzeniem może być, chociażby niedawne powiększenie przez BNP Paribas Bank naszej linii kredytowej. Zarabiamy zarówno na sprzedaży, jak i skupie złota, co daje nam przewagę nad innymi podmiotami, i pozwala, niezależnie od sytuacji rynkowej, systematycznie realizować obraną strategię rozwoju. Naszym priorytetem jest teraz dostosowywanie działań tak, by jak najlepiej obsługiwać wysoki popyt, by generować niezmiennie wysokie wyniki finansowe w dalszych okresach” dodaje Żołędowski.

 

Wzrost wolumenu sprzedaży miał wpływ na wzrost kosztów działalności operacyjnej spółki, które w I półroczu 2021 r. wyniosły 414,5 mln zł (wzrost o 108% w stosunku do I półrocza 2020 r.), z czego aż 98% stanowiła wartość sprzedanych towarów i materiałów. Bardzo wysoka sprzedaż spowodowała też wzrost kosztów usług obcych, związanych bezpośrednio ze sprzedażą oraz wzrost kosztów wynagrodzeń. Na wzrost kosztów działalności spółki miał również wpływ wzrost kosztów podatkowych, wynikających ze zmian ustawodawczych, wprowadzonych w 2021 roku.

 

W minionych miesiącach Mennica Skarbowa koncentrowała się na realizacji strategicznych planów rozwoju. Spółka skupiała się na rozszerzaniu stacjonarnej sieci sprzedaży – kanału, który stanowi niezmienne źródło przychodów spółki – czego efektem było niedawne uruchomienie kolejnego, 15. punktu sprzedaży, na terenie Polski. Intensywnie rozwijana była również sprzedaż online, której znaczenie w ostatnim czasie systematycznie wzrasta. W drugim kwartale 2021 roku Spółka konsekwentnie realizowała również plany związane ze zwiększaniem przychodów ze sprzedaży biżuterii, prowadząc między innymi szereg dedykowanych kampanii w kanale online – między innymi z okazji Dnia Matki, Dnia Dziecka czy Dnia Ojca. Spółka gromadziła także odpowiednie zapasy sztabek i monet, tak by móc płynnie obsługiwać bieżący popyt, a także kładła nacisk rozpowszechnianie wiedzy na temat inwestowania w złoto. Dodatkowo, w ramach działań mających w dłuższym horyzoncie czasowym poprawić biznesową efektywność, spółka kontynuowała wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.