Wiktoria Brauksiepe nową dyrektor finansową w firmie Henkel Polska
Z początkiem maja 2020 r. Wiktoria Brauksiepe objęła stanowisko dyrektor finansowej w firmie Henkel w Polsce i w regionie Europy Północno-Wschodniej. Zastąpiła Janusza Gołębiowskiego, który zajmował je od 1996 r.
Wiktoria Brauksiepe związana jest z firmą Henkel od 11 lat. Przed objęciem funkcji dyrektor finansowej, swoją karierę rozwijała w centrali firmy w Niemczech na stanowiskach zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym. Dołączyła do firmy jako Junior Treasury Manager, po czym po trzech latach awansowała na stanowisko Managera Subsidiary Controlling z odpowiedzialnością za spółki zależne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Kolejnym etapem jej kariery w firmie była funkcja Senior Managera International Business Development w dziale Beauty Care (kosmetyki). Ostatnio piastowała stanowisko Senior Treasury Managera w dziale finansów korporacyjnych, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie ryzykiem finansowym firmy.
Czuję się ogromnie zaszczycona, iż powierzono mi sprawowanie funkcji dyrektor finansowej w polskim oddziale firmy. Polska to nie tylko bardzo ważny region dla Henkla, ale także mój kraj rodzinny. W nowej roli chciałabym przede wszystkim wykorzystać zdobyte przeze mnie międzynarodowe doświadczenie, by wspólnie z moim zespołem realizować w dziale finansowym nową strategię ukierunkowanego wzrostu Henkla, a także kontynuować wzmacnianie współpracy z jednostkami biznesowymi i innymi funkcjami korporacyjnymi – powiedziała Wiktoria Brauksiepe.
Nowo mianowana dyrektor odpowiada za zarządzanie finansami firmy. Do jej zadań należy między innymi sprawozdawczość finansowa zgodnie z lokalnymi i międzynarodowymi standardami rachunkowości, sprawozdawczość podatkowa, kontroling działalności gospodarczej firmy i wsparcie decyzji biznesowych. Wiktoria Brauksiepe jest odpowiedzialna także za zarządzanie ryzykiem kredytowym.
Wiktoria Brauksiepe jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu w Münster. Jest mężatką i ma dwoje dzieci.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.