Firma 3M i jej pracownicy każdego dnia angażują się w pomoc Ukrainie
Rosyjska inwazja na Ukrainę trwa już ponad miesiąc. Pomoc dla ludności cywilnej, która szuka bezpiecznego schronienia zarówno w swoim kraju, jak i poza jego granicami, płynie z całego świata. Na apel o wsparcie dotkniętych wojną Ukraińców odpowiedzieli również pracownicy 3M. Firma zaangażowała się w inicjatywy pomocowe, przekazując m.in. 2 mln dolarów na rzecz Ukrainy. Także oddział 3M w Polsce oraz jego pracownicy aktywnie działają na rzecz potrzebujących.
Do końca marca 2863 pracowników 3M przekazało ponad 436 tys. dolarów przez stronę Funduszu Pomocy Kryzysowej na Ukrainie. Zbiórkę prowadzi GlobalGiving – strategiczny partner 3M w zakresie globalnej filantropii. 3M zadeklarowało podwojenie kwoty ofiarowanej przez pracowników, dzięki czemu ponad 872 tys. dolarów zostało przeznaczonych na zaspokojenie podstawowych potrzeb ofiar inwazji na Ukrainę. Otrzymają one żywność i schronienie, a także dostęp do edukacji i psychologiczne wsparcie.
Firma 3M przeznaczyła także dodatkowe 2 miliony dolarów z programu 3Mgives na bezpośrednie wsparcie działań pomocowych dla ludności Ukrainy. Te środki będą przeznaczone na pomoc finansową dla organizacji pożytku publicznego, które aktywnie zaspokajają potrzeby Ukrainy. Grupy biznesowe 3M przekazują – za pośrednictwem organizacji humanitarnych – materiały medyczne dla lekarzy i innych pracowników pomagających potrzebującym. Są to m.in. nowoczesne systemy do leczenia ran dla chirurgów w szpitalach w Kijowie, w tym materiały opatrunkowe, ochronniki słuchu dla dzieci i prawie 400 tys. masek przeciwpyłowych.
Społeczność 3M w działaniu
Pracownicy 3M w Polsce na wiele sposobów zaangażowali się w pomoc dla sąsiadów. Przekazują nie tylko wsparcie finansowe i rzeczowe, ale też pomagają w transporcie czy przyjmują uchodźców we własnych domach.
– Gościmy nasze koleżanki z 3M w Ukrainie, a także rodziny naszych kolegów, którzy nie opuścili kraju. Obecnie jest to grupa 48 osób. Stworzyliśmy „strefy przyjaciół” dla każdej rodziny, tak aby nasi goście na co dzień czuli wsparcie wolontariuszy z 3M – mówi Ewa Jaxa-Jankowska z 3M, specjalistka ds. CSR, która koordynuje w firmie pomoc transportową i mieszkaniową dla Ukraińców.
Od 4 marca pracownicy mogą wpłacać darowizny na bezpośrednią pomoc swoim kolegom z 3M w Ukrainie i ich bliskim. Zebrane środki umożliwiają zorganizowanie pomocy oraz długoterminowe zakwaterowanie tych osób w krajach Regionu East Europe 3M.
– Jestem dumny z naszych pracowników, którzy tak szybko zmobilizowali się i na wiele sposobów przyłączyli się do pomocy. Zależy nam, by mieszkańcy Ukrainy wiedzieli, że społeczność 3M wykazuje się solidarnością i deklaruje aktywne wsparcie, zarówno teraz, jak i w obliczu przyszłych wyzwań – podkreśla Radosław Kaskiewicz, Prezes i Dyrektor Zarządzający 3M East Europe Region.
W różnych lokalizacjach 3M w Polsce prowadzone są zbiórki m.in. materiałów higienicznych, leków oraz żywności. We Wrocławiu 3M działa w porozumieniu z Urzędem Miasta oraz Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dwa transporty z darami (łącznie 12 palet) wyjechały już z 3M do punktu pomocowego CK Czasoprzestrzeń, do którego dziennie trafia ponad 2 tys. potrzebujących. Z kolei zakład 3M w Janinowie przekazał rzeczy lokalnemu oddziałowi PCK w Grodzisku Mazowieckim, a zakład w Rabce – do Straży Pożarnej w Skomielnej Białej.
Biało-czerwona pomoc
Wielkie znaczenie mają także pomniejsze inicjatywy. 3M sfinansował zakup ubrań dla grupy młodych piłkarzy z Kijowa, którzy w lutym przyjechali do Wrocławia na turniej piłkarski, a wojna zatrzymała ich w Polsce na dłużej.
– Oprócz realizacji konkretnych działań, mamy też systemowe rozwiązania wspierające pomocową aktywność pracowników – wyjaśnia Małgorzata Golatowska, Brand and Communication Leader, 3M East Europe Region. – Wolontariusze mogą skorzystać z dodatkowego dnia urlopu na ten cel, a naszym pracownikom z Ukrainy zapewniamy bezpłatne wsparcie psychologiczne w ich języku.
3M okazuje wsparcie również w symboliczny sposób – w obu wrocławskich lokalizacjach firmy na masztach – obok flag Polski i flag z logo 3M – powiewają flagi Ukrainy.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.