Firma powinna się komunikować w czasach kryzysu
Raport ekspercki „Employer branding w trakcie kryzysu i po nim” mówi o tym jak budować wizerunek pracodawcy zarówno w ciężkich czasach, jak i w okresie prosperity. Opracowanie przedstawia zestaw dobrych praktyk, rad oraz narzędzi, które pomogą nie tylko w zrozumieniu roli employer brandingu dla firmy, ale również na efektywną zmianę dotychczasowej komunikacji na lepsze. Materiał przygotował zespół specjalistów - Maja Gotowska, autorka bloga Gojtowska.com, Karol Szczawiński oraz Przemek Boruciński z agencji kreatywnej Uszka w Barszczu oraz Michał Wełna z domu mediowego Czarna Owca.
Już dziś wiemy, że epidemia koronawirusa wstrząsnęła rynkiem pracy – ale jak mocno? Według wstępnych szacunków pracę może stracić od 500 tys. do ponad miliona Polaków. Co obecna sytuacja oznacza dla pracodawców i ich dotychczasowych działań w obszarze Employer Brandingu? Pierwszą radą wymienioną w raporcie „Employer branding – w trakcie kryzysu i po nim” jest to, by firma nie przestawała komunikować.
— Kryzysy przychodzą i odchodzą, ważne jest nie tylko, to w jaki sposób przez nie przejdziemy, ale też to jakim wizerunkiem nasza firma będzie się cieszyć zarówno w trakcie epidemii, jak i po jej opanowaniu. Dlatego warto pozycjonować się jako bezpieczny, stabilny i godny zaufania pracodawca. Jeśli wiemy co chcemy przekazać nie powinniśmy rezygnować z kampanii digital, tylko dostosować ją do nowych warunków. — mówi Michał Wełna, z domu mediowego Czarna Owca, współautor raportu.
Wg. autorów raportu dbałość o pracowników w trudnych czasach i podkreślanie w komunikacji zalet swojej organizacji, pomoże nie tylko złagodzić jego skutki, ale też szybciej przejść do ponownego rozwoju po jego zakończeniu. Mimo ciężkich czasów warto podkreślić wartości swojej firmy i pokazać się przyszłym kandydatom jako dobry pracodawca.
Sam raport zawiera narzędzia i porady, dzięki którym można ocenić i usprawnić komunikację swojej firmy zarówno w czasach kryzysu, jak i w przypadku nagłej prosperity. Do raportu dołączone jest również narzędzie - Matryca komunikacji Employer Branding - za pomocą którego przedsiębiorca wraz z pracownikami może uporządkować swoje cele, wiedzę na temat potrzeb swoich odbiorców oraz komunikaty do niech kierowane, porównując przy tym kondycję firmy w tym obszarze przed i już po wystąpieniu problemu w działalności.
Obecna pandemia już teraz wymusiła na pracodawcach dostosowanie nie tylko swojej działalności do nowych warunków, ale również całej dotychczasowej komunikacji. Warto jednak pamiętać o tym, że relacje dotyczące tego, jak zespół firmy pracuje z domu oraz jak z tym sobie radzi, powinny być zaledwie częścią komunikacji firmy, a nie głównym przekazem jaki organizacja kieruje. W ciężkich czasach odbiorcy komunikatów chcą poznać wartości jakimi kieruje się firma, mocne strony marki i uzyskać potwierdzenie, że mimo kryzysu organizacja jest stabilna i bezpieczna, lub robi wszystko by taką firmą być.
Cały raport jest dostępny do pobrania na: https://gojtowska.com/2020/04/16/employer-branding-w-kryzysie/

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.