Firma wspiera edukację dzieci ze spektrum autyzmu
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Ogólnoświatowe statystki pokazują, że spektrum autyzmu występuje u ok. 1 – 3 proc. populacji, podczas gdy jeszcze w latach 80 diagnozowano je zaledwie u 0,05 proc. Rosnąca świadomość i rozpoznawalność wiąże się także z rozwojem specjalistycznych placówek edukacyjnych takich jak Niebieska Szkoła stworzona dla dzieci z autyzmem w normie intelektualnej. Partnerem szkoły została właśnie firma Konica Minolta, która dostarczyła placówce sprzęt komputerowy i drukujący, a także wesprze organizację zajęć dodatkowych.
Niebieska Szkoła w Warszawie to placówka dla dzieci ze spektrum autyzmu, zapewniająca naukę w małych grupach w oparciu o podstawę programową oraz program terapeutyczny. – „W naszej szkole na równi stawiamy odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne dzieci. Podstawą całego procesu jest -indywidualne podejście, dlatego metody pracy dostosowujemy do bieżących trudności i możliwości. Ponadto bardzo mocno stawiamy na rozwój zainteresowań i talentów naszych uczniów, proponując udział w różnego rodzaju kołach zainteresowań i zajęciach dodatkowych, rozwijających kompetencje” – mówi Sylwia Leśniewska-Kędzior z Niebieskiej Szkoły. W zakresie edukacji placówka oferuje m.in. naukę i pracę z wykorzystaniem metod aktywizujących i polisensorycznych czy wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu lepszego przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. W placówce dzieci mogą skorzystać z opieki psychologiczno-pedagogicznej, Treningu Umiejętności Społecznych, terapii integracji sensorycznej czy logopedy.
-„Jedną z kluczowych wartości Niebieskiej Szkoły jest tworzenie porozumienia między uczniami i nauczycielami, rodzicami i szkołą, a także między szkołą a społecznością lokalną. W rozwoju naszej placówki konieczne jest wsparcie różnych partnerów, także z sektora prywatnego, dlatego zaangażowanie firmy Konica Minolta ogromnie nas cieszy. Dziękujemy i z niecierpliwością czekamy na rozwój tej współpracy” – dodaje Sylwia Leśniewska-Kędzior.
Wsparcie częścią filozofii
Konica Minolta, zostając partnerem Niebieskiej Szkoły, wyposażyła placówkę w sprzęt komputerowy oraz dwa urządzenia wspierające działania administracyjne placówki: urządzenie wielofunkcyjne do drukowania, kopiowania i skanowania, które usprawnia pracę sekretariatu oraz drukarkę – kluczowy element wyposażenia pokoju nauczycielskiego. Konica Minolta będzie także wspierać inne inicjatywy jak organizowanie wydarzeń czy spotkań edukacyjnych dla uczniów.
- „Niebieska Szkoła to projekt z wyraźną misją, w którym wszyscy wiedzą do czego zmierzają. Takie placówki to ogromne wsparcie zarówno dla dzieci, jak i rodziców, dlatego ogromnie cieszymy się, mogąc dołożyć małą cegiełkę. Widząc błyskawiczny rozwój i ogromny potencjał Niebieskiej Szkoły, jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie cały czas rozkwitać – mówi Rafał Torz, Dyrektor Handlowy Sprzedaży Bezpośredniej z Konica Minolta Business Solution Polska. – Filozofią zarządzania naszej firmy jest „tworzenie nowej wartości”, nie tylko ekonomicznej, ale także społecznej – kreowanie środowiska przyjaznego ludziom i społecznościom. Dlatego staramy się, wykorzystując naszą wiedzę i urządzenia, zadbać o odpowiedni rozwój młodego pokolenia” – dodaje.
Konica Minolta stawia na szkoły
Partnerstwo Niebieskiej szkoły to już kolejna aktywność Konica Minolta, wspierająca rozwój najmłodszych. Pod koniec 2022 roku w ramach akcji świątecznej pracownicy firmy przygotowali prezenty dla dzieci z Fundacji Palium Hospicjum ZNMP w Chojnicach, Domu Dziecka nr 3 Nasz Dom w Poznaniu, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku i Domu Małego dziecka w Bydgoszczy.
Ponadto w listopadzie i grudniu ub. r. Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny „Jestem Eko” wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Dzieci i młodzież z mieli za zadanie przygotować prace plastyczne na temat ekologii. Wybrane prace pojawią się w przygotowanym przez firmę kalendarzu.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.