3M przeciwdziała oszustwom i podróbkom w związku z pandemią koronawirusa
3M informuje, że podejmuje zdecydowane działania w stosunku do podmiotów i osób, które próbują wykorzystać obecną sytuację globalnego kryzysu. 3M jest aktywnie zaangażowane w walkę z oszustwami, oferowaniem podróbek produktów 3M oraz zawyżaniem cen podczas pandemii koronawirusa, których przedmiotem są środki ochrony indywidualnej.
3M otrzymuje informacje o podmiotach i osobach fałszywie podających się za powiązane z 3M, w tym oferujących produkty ochrony indywidualnej po rażąco zawyżonych cenach. Potencjalni oszuści twierdzą, że wytwarzają lub oferują produkty służące do ochrony indywidualnej, rzekomo będące oryginalnymi produktami 3M.
3M podejmuje również dopuszczalne prawem kroki mające na celu zgłaszanie tego typu działań do odpowiednich organów ścigania.
"3M działa na rzecz ochrony społeczeństwa przed podróbkami i zawyżaniem cen środków ochrony indywidualnej, w tym masek i półmasek filtrujących, niezbędnych dla pracowników służby zdrowia. Dlatego podjęliśmy zdecydowane działania przeciwko tym, którzy próbują nielegalnie i nieetycznie wykorzystać pandemię koronawirusa. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z organami ścigania na całym świecie.” - powiedział Mike Roman, 3M CEO.
Sposoby na walkę z oszustwami
Klienci 3M, którzy mają wątpliwości dotyczące potencjalnie nieuczciwej działalności, w tym podszywania się pod osoby lub podmioty działające w imieniu bądź na rzecz 3M, zawyżania cen, podrabiania środków ochrony indywidualnej lub oferowania podrobionych środków ochrony indywidualnej, mogą zgłosić je na stronie 3MEthics.com.
Półmaski filtrujące 3M
Zapotrzebowanie na półmaski filtrujące 3M wśród pracowników ochrony zdrowia wciąż rośnie z powodu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. Od wybuchu pandemii 3M podwoiło globalną produkcję półmasek filtrujących typu FFP2 oraz innych środków ochrony indywidualnej. W zakładach produkcyjnych 3M produkowane jest obecnie ponad 1,1 miliarda półmasek filtrujących rocznie, czyli ponad 100 milionów produktów na miesiąc.
Wybuch pandemii koronawirusa nie wpłynął na poziom cen – w jego wyniku 3M nie zmieniło cen oferowanych produktów. Działaliśmy i będziemy działać aktywnie w celu wyeliminowania podróbek oraz oszustw dotyczących produktów 3M.
Jak uniknąć zakupu nieoryginalnego produktu
By uniknąć oszustwa lub nabycia produktu podrobionego, 3M zaleca, aby klienci kupowali środki ochrony indywidualnej jedynie od oficjalnych dystrybutorów 3M i wyłącznie w oryginalnych opakowaniach 3M, zawierających instrukcję użytkowania specyficzną dla danego modelu. Półmaski filtrujące 3M nie powinny być sprzedawane pojedynczo lub bez opakowania i instrukcji obsługi. Produkty z brakującymi paskami, nieprzyjemnym zapachem, zablokowanymi zaworami i zawierające w opisie lub nazwie firmy błędne sformułowania, prawdopodobnie nie są oryginalnymi produktami 3M.
Weryfikacja autentyczności produktów
Aby zweryfikować autentyczność dokumentów dołączonych do produktów 3M bądź przesłanej oferty na dostawę środków ochrony indywidualnej, otrzymaną z nieznanego źródła, należy:
- sprawdzić dokładnie autentyczność oferty sprzedaży oraz faktury, w szczególności w przypadku, gdy oferent wymaga przedpłaty lub zaliczki na poczet dostawy produktów
- sprawdzić czy nazwa handlowa 3M, nazwa domeny internetowej, adres, numer telefonu oraz adres e-mail są poprawne i nie zawierają błędów
- sprawdzić nazwę banku oraz numer konta bankowego, znajdujący się na ofercie/fakturze, a także nazwę adresata przelewu oraz kraj, z którego pochodzi oferta/oferent.
O 3M w Polsce
3M Poland Sp. z o.o. jest firmą technologiczno-produkcyjną będącą oddziałem międzynarodowego koncernu 3M. Przedsiębiorstwo działa na polskim rynku od 29 lat, w trakcie których zainwestowało ponad 500 mln USD w technologie znajdujące zastosowanie w niemalże każdym obszarze życia. 3M wykorzystując naukę i działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzy innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi na całym świecie. Oferuje szereg różnorodnych produktów, które m.in. usprawniają codzienną pracę specjalistów, poprawiają standardy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ograniczają ryzyko wystąpienia infekcji, wspierają proces leczenia, podnoszą komfort życia w domu, a nawet są wykorzystywane w przemyśle kosmicznym.
3M posiada obecnie 4 ośrodki produkcyjne w naszym kraju: dwa we Wrocławiu, w Janinowie k. Grodziska Mazowieckiego oraz w Rabce. 3M zatrudnia w Polsce ponad 4,5 tys. pracowników i oferuje około 12 tys. produktów w ramach 4 grup biznesowych: Bezpieczeństwo i przemysł, Transport i elektronika, Ochrona zdrowia oraz Produkty konsumenckie. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k. Warszawy. Od 2013 r. we Wrocławiu działa nowoczesne Centrum Innowacji 3M, przestrzeń, w której firma prezentuje nowe technologie i rozwiązania. Trzy lata później, również we Wrocławiu, koncern uruchomił Centrum Usług Wspólnych 3M na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. We wrześniu 2017 r. z kolei otwarto Centrum Szkoleniowe 3M we Wrocławiu.
3M w Polsce tworzy dla swoich pracowników doskonałe warunki pracy i możliwości rozwoju, czego dowodzi otrzymywanie przez kilka lat z rzędu tytułu Solidnego Pracodawcy, wyróżnienia Great Place to Work® w 2016, 2017, 2018 i 2019 r. oraz tytułu „Pracodawcy Roku” w Industry Awards 2019 r. Działalność 3M w Polsce jest doceniane także przez organizacje branżowe. W 2017 r. projekt marketingowy 3M pod hasłem „Starcie Szlifierzy” wyróżniono Brązowym Mieczem KTR. Rok wcześniej projekt ten został nagrodzony przez Związek Firm PR Srebrnym oraz Złotym Spinaczem, a kampania reklamowa promująca naukowe rozwiązania firmy 3M zdobyła brązową statuetkę Effie®. Ponadto 3M w Polsce w 2019 r. zdobyło nagrodę „Tego, który zmienia polski przemysł”, wręczoną przez magazyn Nowy Przemysł, a także kolejny raz zostało uznane za jedną z Najbardziej Etycznych Firm Świata według Ethisphere Institue.
Kontakt dla mediów
Monika Podsiadło
H+K Strategies
Monika.Podsiadło@hkstrategies.com
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.