Komunikaty PR

3M przeciwdziała oszustwom i podróbkom w związku z pandemią koronawirusa

2020-04-29  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

3M informuje, że podejmuje zdecydowane działania w stosunku do podmiotów i osób, które próbują wykorzystać obecną sytuację globalnego kryzysu. 3M jest aktywnie zaangażowane w walkę z oszustwami, oferowaniem podróbek produktów 3M oraz zawyżaniem cen podczas pandemii koronawirusa, których przedmiotem są środki ochrony indywidualnej.

3M otrzymuje informacje o podmiotach i osobach fałszywie podających się za powiązane z 3M, w tym oferujących produkty ochrony indywidualnej po rażąco zawyżonych cenach. Potencjalni oszuści twierdzą, że wytwarzają lub oferują produkty służące do ochrony indywidualnej, rzekomo będące oryginalnymi produktami 3M.

3M podejmuje również dopuszczalne prawem kroki mające na celu zgłaszanie tego typu działań do odpowiednich organów ścigania.

"3M działa na rzecz ochrony społeczeństwa przed podróbkami i zawyżaniem cen środków ochrony indywidualnej, w tym masek i półmasek filtrujących, niezbędnych dla pracowników służby zdrowia. Dlatego podjęliśmy zdecydowane działania przeciwko tym, którzy próbują nielegalnie i nieetycznie wykorzystać pandemię koronawirusa. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z organami ścigania na całym świecie.” - powiedział Mike Roman, 3M CEO.

Sposoby na walkę z oszustwami

Klienci 3M, którzy mają wątpliwości dotyczące potencjalnie nieuczciwej działalności, w tym podszywania się pod osoby lub podmioty działające w imieniu bądź na rzecz 3M, zawyżania cen, podrabiania środków ochrony indywidualnej lub oferowania podrobionych środków ochrony indywidualnej, mogą zgłosić je na stronie 3MEthics.com.

Półmaski filtrujące 3M

Zapotrzebowanie na półmaski filtrujące 3M wśród pracowników ochrony zdrowia wciąż rośnie z powodu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. Od wybuchu pandemii 3M podwoiło globalną produkcję półmasek filtrujących typu FFP2 oraz innych środków ochrony indywidualnej. W zakładach produkcyjnych 3M produkowane jest obecnie ponad 1,1 miliarda półmasek filtrujących rocznie, czyli ponad 100 milionów produktów na miesiąc.

Wybuch pandemii koronawirusa nie wpłynął na poziom cen – w jego wyniku 3M nie zmieniło cen oferowanych produktów. Działaliśmy i będziemy działać aktywnie w celu wyeliminowania podróbek oraz oszustw dotyczących produktów 3M.

Jak uniknąć zakupu nieoryginalnego produktu

By uniknąć oszustwa lub nabycia produktu podrobionego, 3M zaleca, aby klienci kupowali środki ochrony indywidualnej jedynie od oficjalnych dystrybutorów 3M i wyłącznie w oryginalnych opakowaniach 3M, zawierających instrukcję użytkowania specyficzną dla danego modelu. Półmaski filtrujące 3M nie powinny być sprzedawane pojedynczo lub bez opakowania i instrukcji obsługi. Produkty z brakującymi paskami, nieprzyjemnym zapachem, zablokowanymi zaworami i zawierające w opisie lub nazwie firmy błędne sformułowania, prawdopodobnie nie są oryginalnymi produktami 3M.

Weryfikacja autentyczności produktów

Aby zweryfikować autentyczność dokumentów dołączonych do produktów 3M bądź przesłanej oferty na dostawę środków ochrony indywidualnej, otrzymaną z nieznanego źródła, należy:

  • sprawdzić dokładnie autentyczność oferty sprzedaży oraz faktury, w szczególności w przypadku, gdy oferent wymaga przedpłaty lub zaliczki na poczet dostawy produktów
  • sprawdzić czy nazwa handlowa 3M, nazwa domeny internetowej, adres, numer telefonu oraz adres e-mail są poprawne i nie zawierają błędów
  • sprawdzić nazwę banku oraz numer konta bankowego, znajdujący się na ofercie/fakturze, a także nazwę adresata przelewu oraz kraj, z którego pochodzi oferta/oferent.

 

O 3M w Polsce

3M Poland Sp. z o.o. jest firmą technologiczno-produkcyjną będącą oddziałem międzynarodowego koncernu 3M. Przedsiębiorstwo działa na polskim rynku od 29 lat, w trakcie których zainwestowało ponad 500 mln USD w technologie znajdujące zastosowanie w niemalże każdym obszarze życia. 3M wykorzystując naukę i działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzy innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi na całym świecie. Oferuje szereg różnorodnych produktów, które m.in. usprawniają codzienną pracę specjalistów, poprawiają standardy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ograniczają ryzyko wystąpienia infekcji, wspierają proces leczenia, podnoszą komfort życia w domu, a nawet są wykorzystywane w przemyśle kosmicznym.

3M posiada obecnie 4 ośrodki produkcyjne w naszym kraju: dwa we Wrocławiu, w Janinowie k. Grodziska Mazowieckiego oraz w Rabce. 3M zatrudnia w Polsce ponad 4,5 tys. pracowników i oferuje około 12 tys. produktów w ramach 4 grup biznesowych: Bezpieczeństwo i przemysł, Transport i elektronika, Ochrona zdrowia oraz Produkty konsumenckie. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k. Warszawy. Od 2013 r. we Wrocławiu działa nowoczesne Centrum Innowacji 3M, przestrzeń, w której firma prezentuje nowe technologie i rozwiązania. Trzy lata później, również we Wrocławiu, koncern uruchomił Centrum Usług Wspólnych 3M na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. We wrześniu 2017 r. z kolei otwarto Centrum Szkoleniowe 3M we Wrocławiu.

3M w Polsce tworzy dla swoich pracowników doskonałe warunki pracy i możliwości rozwoju, czego dowodzi otrzymywanie przez kilka lat z rzędu tytułu Solidnego Pracodawcy, wyróżnienia Great Place to Work® w 2016, 2017, 2018 i 2019 r. oraz tytułu „Pracodawcy Roku” w Industry Awards 2019 r. Działalność 3M w Polsce jest doceniane także przez organizacje branżowe. W 2017 r. projekt marketingowy 3M pod hasłem „Starcie Szlifierzy” wyróżniono Brązowym Mieczem KTR. Rok wcześniej projekt ten został nagrodzony przez Związek Firm PR Srebrnym oraz Złotym Spinaczem, a kampania reklamowa promująca naukowe rozwiązania firmy 3M zdobyła brązową statuetkę Effie®. Ponadto 3M w Polsce w 2019 r. zdobyło nagrodę „Tego, który zmienia polski przemysł”, wręczoną przez magazyn Nowy Przemysł, a także kolejny raz zostało uznane za jedną z Najbardziej Etycznych Firm Świata według Ethisphere Institue.

Kontakt dla mediów

Monika Podsiadło
H+K Strategies
Monika.Podsiadło@hkstrategies.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.