Komunikaty PR

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać

2020-05-27  |  12:43
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono przygotowanie skutecznej strategii cyfrowej poprzez marketing treści, wzrost UGC (user generated content) i optymalizację wskaźnika PPC (pay per click). Firmy muszą też skoncentrować się na ochronie danych za pomocą rygorystycznych zasad, procedur awaryjnych i narzędzi bezpieczeństwa cybernetycznego.

Oto osiem nadchodzących trendów, które wszyscy marketerzy powinni poznać:

1. Zasady i procedury przetwarzania danych

Ochrona danych osobowych zyskuje na znaczeniu. Firmy codziennie „żonglują”  gigantyczną liczbą danych, podlegających ochronie. Posiadanie jasnych zasad i procedur pomoże zmniejszyć ryzyko naruszenia bezpieczeństwa, kradzieży lub ich udostępnienia. W rzeczywistości jedynie 65 procent specjalistów ds. bezpieczeństwa IT, uczestniczących w konferencji „Black Hat” USA 2019, zgodziło się z tezą, że poradzi sobie z poważnym atakiem cyberbezpieczeństwa.

Rośnie znaczenie etyki danych, dostępu i bezpieczeństwa. Warto więc dopilnować, aby nasza firma korzystała z usług bezpieczeństwa cybernetycznego, tworzyć procedury awaryjne i stosować surowe zasady dla pracowników. Jest to ściśle wymagane przepisami RODO. 

To również podnosi wymagania na etapie konfiguracji narzędzi analizy biznesowej, ponieważ trzeba być gotowym, by ujawnić swoim klientom, w jaki sposób działa „przetwarzanie danych” i umieć pokazać, co dzieje się z ich danymi na poszczególnych etapach.

2. Wzrost znaczenia CRM

„Customer Relationship Management” to strategia biznesowa polegająca na selekcjonowaniu i zarządzaniu klientami w celu optymalizacji długoterminowych korzyści. CRM wymaga wprowadzenia filozofii i kultury biznesu skierowanej "na klienta", zapewniającej efektywne procesy marketingu, sprzedaży i serwisu. Ponad 73% ludzi uważa, że ​​doświadczenie konsumenta jest istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie, tuż za ceną i jakością produktu. Jak na ironię, tylko 49% konsumentów w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że firmy zapewniają dziś doskonałą obsługę klienta, a jeden na trzech konsumentów opuszcza markę, którą „kocha”, po złym doświadczeniu.

Głównym wyzwaniem okazuje się to, jak zapewnić klientom spersonalizowane doświadczenie?

Tutaj zaczyna się budowa platformy zarządzania relacjami z klientami. Wcześniej organizacje gromadziły wiele warstw informacji o jednym kliencie, ale brakowało połączenia ich i integracji z centralnym punktem kontroli. Posiadanie wszystkich informacji o klientach w jednym miejscu jest jednym z głównych kluczy do tworzenia bardziej spersonalizowanych doświadczeń. CRM pomoże w gromadzeniu danych z wielu interakcji offline i online oraz połączy je z jednym profilem klienta.

Pomoże to w tworzeniu lepszych analiz postaci i pomoże dotrzeć do każdego klienta za pomocą spersonalizowanych ofert i zachęt, których aktualnie mogą potrzebować, a nie tych, które zwykle traktują  jako spam.

3. Transformacja cyfrowa (DX) jest już koniecznością, a optymalizacja doświadczenia klienta (CX) to klucz do sukcesu 

Wiele firm popełnia błąd, nie mając jasnej i mierzalnej strategii cyfrowej, co powoduje, że pozostają w tyle za konkurencją. W dzisiejszych czasach wszystko jest cyfrowe. Oznacza to, że plan marketingowy również musi być cyfrowy. Ponieważ 40 procent wszystkich technologii zmierza w kierunku transformacji cyfrowej.

„Blockbuster”, niegdyś najpopularniejsi sieć wypożyczalni filmów, jest świetnym tego przykładem. Nie udało im się przejść do Internetu, podczas gdy firmy takie jak Netflix zaczęły przejmować kontrolę nad rynkiem, ostatecznie doprowadzając do ich upadku i bankructwa. Nawet rynki niszowe nasyciły się już produktami, które są w dużej mierze podobne do siebie, dzięki czemu ludzie mają , jednolite doświadczenie marki, co staje się kluczem do różnicowania.

Koncepcja koła zamachowego, po raz pierwszy przyjęta przez organ marketingowy HubSpot, uczy nas, że kluczem do generowania potencjalnych klientów jest ich zauroczenie marką. Ponadto pomaga zrozumieć, że marketing wymaga czasu i odniesienia się do kilku różnych etapów podróży jednocześnie, aby osiągnąć sukces. Nie wystarczy po prostu publikować treści ukierunkowanych na świadomość. 

Optymalizacja CX zapewnia lepsze zaangażowanie, utrzymanie i satysfakcję. Ponieważ każdy klient jest wyjątkowy, reaguje na kopiowanie, wezwania do działania CTA i różne oferty. Prezentowanie unikalnych treści w każdym segmencie omija ten problem, a jednocześnie pokazuje, że dbasz o nie wystarczająco, aby to zrobić. Podczas gdy większość firm korzysta ze standardowego leja marketingowego, aby zrozumieć doświadczenia klientów i je mierzyć, nowszą koncepcją, która może lepiej pasować do dzisiejszych wzorów CX, jest koło zamachowe.

4. Tworzenie treści wspomagane przez sztuczną inteligencję (AI)

Wielu uważa, że tworzenie treści wspomagane przez sztuczną inteligencję, ​​ograniczałoby rolę człowieka w procesie twórczym, a AI mogłaby zastąpić ludzką inteligencję. Ludzka wiedza zawsze będzie wymagana, chociaż ludzie muszą się regularnie rozwijać. Postępy w sztucznej inteligencji stały się dobrodziejstwem dla twórców treści. Do 2022 r. ten proces pomoże twórcom w 30% tworzyć treści cyfrowe, zwiększając produktywność, dając więcej miejsca na proces twórczy.

Jedną z najważniejszych przeszkód stojących przed marketerem w tworzeniu skutecznej kampanii spersonalizowanej jest ilość wysiłku i czasu potrzebnego do stworzenia treści. To wyzwanie można rozwiązać za pomocą sztucznej inteligencji, aby stworzyć realistyczne wideo, audio, obrazy i tekst. Algorytmy mogą wykreować tysiące wariantów treści, testować je i oceniać względem konkretnych osób i grup. Pomoże to w szybszej optymalizacji treści kampanii w ciągu kilku dni lub nawet godzin.

Szaleństwo na temat technologii AI i ML (Machine learning) osiągnęło zenit w analityce marketingowej. Teraz firmy zaczną spokojnie współpracować z AI i ML, aby wbudować te technologie w swoje systemy analityczne.

5. Automatyzacja zoptymalizuje marketing wielokanałowy

Automatyzacja zoptymalizuje marketing wielokanałowy dzięki startupom technologicznym, oferującym innowacyjne rozwiązania w jednym z modeli chmury obliczeniowej (SaaS). Właściciele małych i średnich firm mogą przeglądać dane pochodzące z różnych kanałów marketingowych, sprawdzać liczby i określać strategię marketingu cyfrowego. Przedsiębiorcy i szefowie marketingu stworzyli wiele możliwości opracowania strategii marketingowej „omnichannel” (wielokanałowa strategia treści) w budżecie wraz z dokładną oceną ROI (zwrot z inwestycji).

Do 2023 r. autonomiczne systemy marketingowe będą emitować ponad 50% wielokanałowych komunikatów marketingowych w oparciu o kryteria marketingowe i zachowania konsumentów w czasie rzeczywistym, co spowoduje ponad 20% wzrost odsetka odpowiedzi. Wzrost automatyzacji doprowadzi do wzrostu marketingu wielokanałowego. W nadchodzących czasach algorytmy będą kładły większy nacisk na skłonność danej osoby do reakcji, zastępując oparty na regułach wybór kanału.

Gdy konsumenci nie podejmą niezbędnych działań lub nie udzielą właściwej odpowiedzi, algorytmy ponownie zaangażują odbiorców za pomocą dodatkowych wiadomości lub za pośrednictwem uzupełniających kanałów, takich jak SMS lub reklama displayowa. Mniejsze i średnie firmy również wejdą na scenę sztucznej inteligencji, aby skorzystać z zaawansowanej analityki. Świat zmierza w kierunku masowej cyfryzacji, a ponieważ dane stają się jeszcze bardziej krytyczne, analizy z pewnością staną się gorętszym tematem w nadchodzących latach.

Będąc marketerem należy być przygotowanym i być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami, w ten sposób zwiększa się szansę na opracowanie lepszych strategii marketingowych zsynchronizowanych ze współczesnością.

6. Uczenie maszynowe i analityka predykcyjna

Rozwój sztucznej inteligencji dotknął każdego kanału, w tym marketingu. Jednym z najnowszych trendów analityki marketingowej jest wykorzystanie procesów uczenia maszynowego, takich jak analiza predykcyjna (ang. Predictive Analytics; wymiennie stosuje się też pojęcia Data Mining lub Data Science). Analityka predykcyjna to proces wykorzystywania sztucznej inteligencji do mierzenia działań marketingowych w celu znalezienia trendów i szans. Pomaga to firmom wykorzystać szanse, których nie mogłyby znaleźć w inny sposób, a także odkrywać problemy związane z produktem, zanim spowodują szkodę.

Ponieważ tworzenie tego typu oprogramowania we własnym zakresie może być kosztowne, wielu wybiera rozwiązania takie jak Appfollow. Obejmuje ono analizy semantyczne oparte na sztucznej inteligencji, aby przekształcić recenzje aplikacji użytkowników w przydatne informacje marketingowe, umożliwiając jednocześnie decydentom lepsze ukierunkowanie dyskursu i narracji na temat ich produktów. Rośnie  też liczba narzędzi analityki marketingowej. Jeśli masz już w pakiecie narzędzie, które może wykonać tę pracę i zrobić to dobrze, może nie musisz wydawać pieniędzy na nową „zabawkę”. Kluczem do sukcesu jest posiadanie odpowiednich narzędzi, które pomogą efektywnie i wydajnie wykonywać swoją pracę oraz umieć je właściwie wykorzystywać.

Najbardziej zaawansowane technologicznie części nowych narzędzi zostaną oznaczone jako automatyczna sztuczna inteligencja lub „sztuczna inteligencja dla sztucznej inteligencji”. Warto pomyśleć o narzędziach takich jak AutoML i Auto AI. Narzędzia te przeprowadzą najbardziej nawet skomplikowaną analizę danych, obsługując najtrudniejsze procesy modelowania.

7. Prognoza dla domeny analitycznej

W interesie firm leży oszczędność, stąd wybierają najprostszą kombinację narzędzi, które posiadają wymagany zestaw funkcji. Rosnący poziom wiedzy z zakresu analizy danych wśród analityków i marketerów, zmniejszy całkowitą kwotę wydawaną na technologie, ponieważ specjaliści wybierają narzędzia, które precyzyjnie rozwiązują ich zadania.  Prognozowanie opisuje czynność generowania prognoz przyszłych wartości lub zdarzeń. W inżynierii oprogramowania, analizie domen lub analizie linii produktów, jest to proces analizy powiązanych systemów oprogramowania w domenie w celu znalezienia ich wspólnych i zmiennych części. Jest to model szerszego kontekstu biznesowego dla systemu.

Młoda, interdyscyplinarna dziedzina analityczna stanie się bardziej powszechna, rozwijając się zarówno pod względem ilości, jak i różnorodności technologii. W tym roku większość firm przejdzie z kompleksowego narzędzia analitycznego, takiego jak Google Analytics na bardziej skomplikowane instrumenty: systemy ETL, platformy danych klientów, Google BigQuery + Data Studio itp.

Analityka marketingowa będzie nadal odchodzić od funkcjonalności jednego dostawcy (np. Google Analytics) w stronę mechanizmów komunikacji międzyprocesowej umożliwiających wymianę danych pomiędzy dwoma procesami (Potok-Unix). Odbywa się to najczęściej poprzez połączenie standardowego wyjścia jednego procesu ze standardowym wejściem drugiego, co oznacza, że inżynierowie danych będą coraz bardziej poszukiwani na rynku pracy.

8. Analizy danych w czasie rzeczywistym

Analiza danych w czasie rzeczywistym może zmienić sposób cyfrowej pracy organizacji.

Zamiast cofać się i zaglądać do rejestrów zdarzeń i doświadczeń, organizacje mogą korzystać z analiz w czasie rzeczywistym, aby uzyskać dokładny wgląd w to, co dzieje się teraz i na podstawie tego szkicu opracowywać strategie na przyszłość. Dzięki analizom w czasie rzeczywistym można wykorzystywać zarówno zindywidualizowane, jak i branżowe dane klientów, aby mieć lepsze interakcje z klientami. Gromadzenie danych klientów z wielu kanałów pomoże uzyskać jasny obraz tego, czego potrzebują i jak dowiedzieli się o naszej firmie.

Pomoże to też w budowaniu lepszych relacji z klientem, co z kolei ułatwi tworzenie spersonalizowanych ofert. Efektem jest rosnące zapotrzebowanie na umiejętności techniczne wśród marketerów. Będą one mieć wpływ na wyniki komunikacji, narzędzia, z których korzystają marketerzy oraz na ich skuteczność i wydajność w codziennej pracy. Świat zakochał się w danych, więc marketerzy stają się analitykami, a analitycy stają się analitykami danych.

Autor : Adam Białas - dziennikarz / manager w Core PR. Od ponad dwóch dekad skutecznie działa w obszarze PR i e-marketingu. Ekspert i autor wielu autorskich projektów PR, e-marketing, i w ostatnich latach dedykowanych programów partnerskich w modelach efektywnościowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w kampaniach i budowaniu wizerunku brandu B2B i B2C. CORE PR obsłużyła ponad 600 kampanii. Specjalizuje się w sektorze finansowym, HR, deweloperskim , HoReCa, MICE i gamingowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:45

Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze

Pomimo ogólnego spadku wolumenu przesyłek listowych, istnieją segmenty rynku, gdzie taka forma komunikacji wciąż prowadzona jest na pokaźną skalę. Z danych niezależnego operatora
Firma Proces cyfryzacji w polskich firmach przyspiesza
2024-03-28 | 01:00

Proces cyfryzacji w polskich firmach przyspiesza

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje
Firma Soudal na targach PSB
2024-03-27 | 11:00

Soudal na targach PSB

Tegoroczne Targi Grupy PSB odnotowały duży sukces, przynosząc 16 tysięcy kontraktów o łącznej wartości 430 milionów złotych. W imprezie tradycyjnie wzięła udział firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.