Aglomeryzowana maltodekstyryna w proszku-bezmleczna nowość w suwalskim Laktopolu
Stosuje się ją do produkcji wszelkich mieszanek spożywczych na sucho, od których oczekuje się właściwości instant. Używana jest w produkcji lodów, kremów, deserów. Jej dodatek podnosi temperaturę zamarzania, sprzyja rośnięciu i stabilizacji piany.
Aglomeryzowaną maltodekstrynę w proszku uzyskuje się poprzez wysuszenie rozpyłowe płynnego syropu glukozowego. Produkt ten nie zawiera konserwantów, substancji obcych i zanieczyszczeń, a jego atutem jest to, że bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie.
W cukiernictwie maltodekstryny polepszają konsystencję wyrobów, regulują lepkość ciasta, jego kruchość i porowatość oraz zapobiegają nadmiernemu wysuszeniu, przedłużając świeżość produktów.
Trzeba też pamiętać, że maltdodekstryny są łatwo przyswajalne przez organizm człowieka, przez co są cennym składnikiem diet specjalnych.
O FIRMIE Laktopol to jedna z czołowych spółek Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol. Została założona w 1989 roku, a dzisiejszy jej zakres działalności obejmuje pełny proces produkcyjny, począwszy od skupu mleka, transport, wstępne jego przetwórstwo, produkcję wyrobów finalnych, dystrybucję krajową i zagraniczną. Podstawowymi produktami oferowanymi przez Laktopol są: mleko w proszku odtłuszczone, serwatka słodka w proszku oraz preparat mleczno-tłuszczowy Fat Filled Milk Powder Instant. Wdrożone wysokie standardy produkcji, pozwoliły na uzyskanie certyfikatów : BRC, HACCP, Kosher, Halal. Polindus-Laktopol znajduje się dziś w czołówce eksporterów nie tylko na rynkach krajów członkowskich UE, ale również Azji, obu Ameryk oraz Afryki.
Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.