Aglomeryzowana maltodekstyryna w proszku-bezmleczna nowość w suwalskim Laktopolu
Stosuje się ją do produkcji wszelkich mieszanek spożywczych na sucho, od których oczekuje się właściwości instant. Używana jest w produkcji lodów, kremów, deserów. Jej dodatek podnosi temperaturę zamarzania, sprzyja rośnięciu i stabilizacji piany.
Aglomeryzowaną maltodekstrynę w proszku uzyskuje się poprzez wysuszenie rozpyłowe płynnego syropu glukozowego. Produkt ten nie zawiera konserwantów, substancji obcych i zanieczyszczeń, a jego atutem jest to, że bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie.
W cukiernictwie maltodekstryny polepszają konsystencję wyrobów, regulują lepkość ciasta, jego kruchość i porowatość oraz zapobiegają nadmiernemu wysuszeniu, przedłużając świeżość produktów.
Trzeba też pamiętać, że maltdodekstryny są łatwo przyswajalne przez organizm człowieka, przez co są cennym składnikiem diet specjalnych.
O FIRMIE Laktopol to jedna z czołowych spółek Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol. Została założona w 1989 roku, a dzisiejszy jej zakres działalności obejmuje pełny proces produkcyjny, począwszy od skupu mleka, transport, wstępne jego przetwórstwo, produkcję wyrobów finalnych, dystrybucję krajową i zagraniczną. Podstawowymi produktami oferowanymi przez Laktopol są: mleko w proszku odtłuszczone, serwatka słodka w proszku oraz preparat mleczno-tłuszczowy Fat Filled Milk Powder Instant. Wdrożone wysokie standardy produkcji, pozwoliły na uzyskanie certyfikatów : BRC, HACCP, Kosher, Halal. Polindus-Laktopol znajduje się dziś w czołówce eksporterów nie tylko na rynkach krajów członkowskich UE, ale również Azji, obu Ameryk oraz Afryki.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.