Komunikaty PR

AkzoNobel nagrodzony Białym Listkiem CSR POLITYKI

2020-06-29  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP_CSR ( 0.89 MB )

AkzoNobel znalazł się w prestiżowym gronie firm nagrodzonych Listkiem CSR POLITYKI. Przedsiębiorstwo otrzymało Biały Listek w uznaniu za zaangażowanie społeczne oraz wprowadzenie rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, rekomendowanymi w ISO 26000.

 

Zrównoważony rozwój jest jedną z podstaw działania koncernu AkzoNobel. Widać to zarówno we wprowadzanych produktach i technologiach, w łańcuchu dostaw, w sposobie prowadzenia działalności i podejściu do innowacji. Jest to też jeden z najważniejszych obszarów w relacjach z lokalnymi społecznościami, w których funkcjonujemy jako firma. Wierzymy, że skupiając się na rzeczach, na które mamy realny wpływ – co zakłada nasza strategia – tu, lokalnie, malujemy lepszy świat dla przyszłych pokoleń. Otrzymany Listek CSR utwierdza nas w tym przekonaniu i motywuje do dalszych działań – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications Manager AkzoNobel.

 

Biały Listek CSR POLITYKI przyznawany jest przedsiębiorstwom i organizacjom, które wdrażają najistotniejsze elementy ISO 26000, takie jak dobre praktyki z zakresu pracy, w tym sformalizowany system ocen pracowniczych, system zarządzania wpływem środowiskowym, są zaangażowane społecznie i rozwijają społeczności lokalne. Muszą także stale doskonalić się w tych obszarach.

 

Wykorzystujemy naszą pasję do malowania, aby pozytywnie wpływać na życie lokalnych społeczności. Warsztaty i szkolenia dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, renowacja wskazanych przez organizację placówek, odświeżone wnętrza szpitali, wybudowane zewnętrzne siłownie i place zabaw czy wyremontowane świetlice to tylko ułamek projektów, jakie udało nam się zrealizować w Polsce – dodaje Katarzyna Kowalczyk.

 

W IX edycji Listków CSR POLITYKI wzięło udział 96 przedsiębiorstw działających w Polsce. Tygodnik we współpracy z firmą doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu nagrodził 68 z nich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.