Komunikaty PR

Aplikacja folii całkowicie zautomatyzowana? To możliwe

2022-10-30  |  01:00
Biuro prasowe

Ekrany dotykowe i informacyjne, będące częścią urządzeń elektronicznych, wymagają skutecznego i estetycznego zabezpieczenia na czas sprzedaży. W tym celu najlepiej sprawdzają się przezroczyste folie ochronne z wypustkami, które przed pierwszym użyciem urządzenia można łatwo i szybko ściągnąć. Problematyczna wydaje się jedynie kwestia ich naklejania. Jakie rozwiązania można zastosować w tym zakresie?

 

Folia ochronna – dlaczego warto ją stosować?

 

Folie ochronne, jak sugeruje nazwa, mają na celu zabezpieczenie ekranu urządzenia przed zabrudzeniami, uszkodzeniami mechanicznymi czy też zwykłym wypalcowaniem. Dzięki temu, sprzęt trafiający do klienta zachowuje doskonałą estetykę. Folia ochronna może mieć również funkcję informacyjną, gdyż często nadrukowane są na niej piktogramy, informujące o zasadach postępowania przed pierwszym uruchomieniem urządzenia.

 

Choć wielu producentów urządzeń elektronicznych opowiada się za stosowaniem folii ochronnych, wizja ich manualnej aplikacji może być zniechęcająca. Dedykowany pracownik, odpowiednio przeszkolony i wyposażony w niezbędne akcesoria, to duże koszty i ryzyko, że jakość aplikacji nie będzie zadowalająca. Takie rozwiązanie jest też zupełnie nieefektywne w przypadku masowej produkcji urządzeń.

 

Sprzęt do naklejania folii ochronnej

 

Z pomocą przychodzą jednak producenci urządzeń do częściowo zautomatyzowanej aplikacji folii ochronnych na ekrany modułów sterujących. Sprzęt tego typu może być nieocenionym wsparciem, gdyż wyręcza pracownika z najtrudniejszego etapu procesu aplikacji. Aplikatory folii działają w prosty sposób. Zadanie pracownika polega jedynie na umieszczeniu produktu w matrycy i późniejszym wyciągnięciu go, gdy urządzenie naklei już folię. Wszystko odbywa się z odpowiednią, regulowaną przez operatora prędkością i zapewnia perfekcyjną jakość naklejania. Dzięki starannie zaprojektowanym mechanizmom docisku, ekran nie jest narażony na uszkodzenie, a jednocześnie spod etykiety usuwane jest powietrze, które powodowałoby powstawanie nieestetycznych pęcherzy. Do tego urządzenie wyposażone jest w aktyny system jonizacji ładunków elektrostatycznych, który chroni powierzchnię ekranu przed negatywnym wpływem takich ładunków obecnych na powierzchni etykiety - wyjaśnia Michał Wąs, specjalista z Etisoft.

 

Co ważne, aplikatory folii ochronnych można dostosowywać do indywidualnych potrzeb, co czyni je użytecznymi dla różnych producentów urządzeń elektronicznych. Matryca urządzenia może być bowiem wymieniana, w zależności od wielkości oklejanego ekranu. Z kolei dwuosiowa regulacja zawieszenia aplikatora umożliwia dostosowanie miejsca aplikacji. Regulacji podlega także prędkość pracy urządzenia, choć należy przy tym pamiętać, że ma ona przełożenie na precyzję naklejania.

 

Aplikacja folii całkowicie zautomatyzowana? To możliwe

 

Oklejanie paneli sterujących przy wykorzystaniu wspomnianych urządzeń może też odbywać się bez udziału człowieka. Do pełnej automatyzacji potrzeba jedynie odpowiedniego zintegrowania ich z linią produkcyjną. Zadanie wkładania produktu i wykładania z matrycy może przejąć specjalne ramię robotyczne, natomiast transport ekranów może odbywać się w odpowiednio dobranych matrycach na głównym transporterze.

 

Jak wskazuje Michał Wąs z firmy Etisoft: Automatyzacja aplikacji folii ochronnych to rozwiązanie, które w dużych zakładach produkcyjnych jest wręcz koniecznością. Warto jednak, by zostało rozważone również przez mniejszych producentów, gdyż w dłuższej perspektywie czasowej może generować znaczne oszczędności.

 

Decydując się na pełne zautomatyzowanie naklejania folii warto skorzystać z oferty firm, które oprócz sprzedaży dedykowanego urządzenia do aplikacji, oferują również zaprojektowanie i wdrożenie całego systemu, tak aby uczynić go w pełni gotowym do użycia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.