Komunikaty PR

Automatyzacja audytu - czy jest to możliwe?

2021-12-22  |  01:00
Biuro prasowe

APS, innowacyjna aplikacja stworzona przez Etisoft Smart Solution i 2KMM, w prosty sposób automatyzuje audyt w przedsiębiorstwie. To intuicyjne narzędzie pomaga m. in. w organizacji i optymalizacji harmonogramowania, raportowania i gromadzenia danych. Bez względu na rodzaj audytu - 5S, LPA, TPM, ISO, BHP lub Nearmiss – w każdym przypadku pozwala zaoszczędzić setki godzin. Korzyściami wynikającymi z wdrożenia aplikacji cieszy kolejna firma - Thule Sp. z.o.o.

System APS (Audit Process Support) to rozwiązanie,którego celem jest zastąpienie tradycyjnego audytu wewnętrznego – zwykle uciążliwego i czasochłonnego.  Innowacyjny system pozwala nie tylko przyspieszyć proces audytu i skrócić czas reakcji na niezgodności. Wdrożenie tego narzędzia to także kolejny krok na drodze cyfryzacji przedsiębiorstwa, zwiększające jego wartość i konkurencyjność na rynku. Intuicyjna, mobilna aplikacja, kompleksowo wspiera i optymalizuje wszystkie działania audytowe, także w kontekście audytu 5S

Audyt 5S z systemem APS - jak to działa?

Podstawowa zasada utrzymania porządku i odpowiedniej organizacji w miejscu pracy w myśl drugiego kroku narzędzia 5S, czyli systematyki, która wyraża się w haśle: „miejsce na wszystko i wszystko na swoim miejscu”. Bezpieczne i produktywne miejsce pracy wymaga struktury i dyscypliny. To jest sedno audytu 5S. – W firmie Thule Sp. z.o.o., będącej naszym klientem, wdrożenie systemu APS przełożyło się bezpośrednio na jeszcze lepszy porządek w dokumentacji oraz oszczędność czasu kompetentnych pracowników. – zdradza Bartłomiej Bury z firmy Etisoft Smart Solutions. Na potwierdzenie tych słów, Mateusz Berg, Production Specialist Region Europe & ROW z firmy Thule Sp. z.o.o., dodaje: – Dzięki wdrożonemu narzędziu część obszarów wygląda bardziej przejrzyście, jest w nich porządek. Jeśli pojawiają się niezgodności, możemy reagować od razu. Wcześniej, bez pomocy systemu APS, uwzględnienie niezgodności na liście zadań do poprawy zajmowało nam czasem nawet 2 tygodnie.

Zgodnie z koncepcją Lean Management

Efektywne dążenie do celu i skuteczne rozwiązywanie problemów nie zawsze jest możliwe przy tworzeniu skomplikowanych raportów. Zwłaszcza, gdy robi się to za pomocą różnych metod i przez zespół złożony z wielu osób. Dzięki systemowi APS audyt 5S staje się jeszcze bardziej ustandaryzowany. Takie działanie może zdecydowanie pomóc w zwiększeniu bezpieczeństwa, wydajności i porządku w miejscu pracy. Jak zauważa Mateusz Berg z firmy Thule Sp. z.o.o. – Obecnie na platformie prowadzimy regularne audyty 5S dla naszych gniazd produkcyjnych. Wcześniej, ze względu na długi czas opracowania audytów (ok 2-3 dni), robiliśmy audytów mniej. Teraz możemy robić je częściej i bardziej systematycznie.

System APS – narzędzie w fazie ciągłego doskonalenia

System APS to produkt na miarę filozofii Lean Manufacturing, co przejawia się w ciągłym doskonaleniu funkcjonalności aplikacji. Najnowsza wersja systemu APS już oferuje wiele dodatkowych korzyści, w porównaniu z poprzednią. Są to m.in. digitalizacja działań audytowych, ograniczone zużycie papieru, wygodny i intuicyjny interfejs zarządzania harmonogramami i szybki dostęp dla wszystkich użytkowników. Ci ostatni cenią sobie wygodę tworzenia audytów na urządzeniach mobilnych i bezpośredni dostęp do rejestru wykrytych niezgodności, a także pełną kontrolę i weryfikację planu działania, z możliwością oddelegowania osób lub zespołu w celu podjęcia działań naprawczych. Tym, czego nie było w poprzedniej wersji systemu jest także możliwość analizy zebranych statystyk czy wyników. - System zyskuje nowe rozwiązania usprawniające doświadczenia użytkowników APS, które wdrażamy dzięki sugestiom naszych klientów – podkreśla Bartłomiej Bury. A ponieważ katalog sugestii ma charakter otwarty, funkcjonalność aplikacji będzie nadal sukcesywnie doskonalona.

.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.