Awaria sprzętów firmowych = blokada prawidłowego funkcjonowania firmy?
Na podium firmowych urządzeń, które ulegają awariom, znajdują się: laptop, telefon oraz tablet. A jak podają dane zebrane przez IDG już co 10 służbowy laptop lub tablet psuje się podczas pierwszego roku użytkowania. Czy w dobie pracy zdalnej, podczas której wielu pracowników korzysta ze służbowego sprzętu pracując z własnego M4 awaria musi oznaczać przerwę w świadczeniu pracy?
Przyczyny awarii sprzętów firmowych – TOP 3
Wśród wielkiej trójki najczęstszych przyczyn usterek sprzętów firmowych znajdują się:
- Nieprawidłowe użytkowanie sprzętu.
Nie chodzi tu jednak o to, czy pracownik potrafi korzystać z urządzeń typu laptop, tablet, ale o to, w jaki sposób z nich korzysta. Bardzo często zdarza się bowiem, że głównym powodem awarii staje się złośliwe oprogramowanie, które zostaje pobrane podczas przeglądania i ściągania różnorodnych plików z Internetu. W efekcie istnieje ryzyko utraty ważnych dokumentów przechowywanych na komputerze lub wypłynięcie poufnych danych na temat firmy lub jej klientów.
- Brak fachowego serwisowania
Zdarza się, że pracownicy, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji, zaczynają samodzielnie aktualizować oprogramowanie lub w momencie wystąpienia drobnej usterki decydują się naprawiać ją na własną rękę. W efekcie sprzęt jest w dużo gorszym stanie. – Sprawdzony serwis urządzeń firmowych nie tylko rzetelnie zdiagnozuje źródło problemów, ale także wykorzysta pozyskaną wiedzę, doświadczenie oraz profesjonalne narzędzia do naprawy sprzętu – mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową Quadra-Net oferującą wsparcie serwisowe w obszarze telefonów, sprzętów AGD, czy laptopów. Istotną kwestią jest także możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy. - Z doświadczenia wiemy, że czasem stanowi to o „być albo nie być” firmy na rynku i wywiązania się z zawartych kontraktów - mówi ekspert z Sieci Serwisowej Quadra-Net.
- Problemy z siecią elektryczną.
W wielu przypadkach sprzęt, który poprawnie działał w przestrzeni biurowej, przestaje funkcjonować w ten sam sposób w warunkach domowych. Jest to spowodowane skokami napięcia, które negatywnie wpływają na podzespoły np. komputera.
Co najczęściej psuje się w sprzętach firmowych?
Badanie przeprowadzone przez IDG wskazało, że najbardziej podatny na uszkodzenia jest wyświetlacz (niezależnie od rodzaju urządzenia). Aż w 70% przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Równie często tablety, laptopy, czy telefony firmowe zostają zalane lub coś na nie spada. Z kolei co 4 laptop psuje się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu. A w jakich branżach sprzęt firmowy najczęściej ulega awariom? Okazuje się, że największy odsetek notuje się wśród służb mundurowych np. w policji lub w wojsku. Na drugim miejscu znajdują się firmy telekomunikacyjne i dostawcy mediów. Podium zamyka branża transportowa.
Awaria sprzętu firmowego nie musi jednak zakłócać prawidłowego funkcjonowania firmy. Słowem klucz jest prewencja. Dzięki niej jeszcze przed wystąpieniem awarii będziemy mogli zarówno odpowiednio przygotować się na taką okoliczność (np. korzystając ze wsparcia sieci serwisowych), jak i stworzyć zasady korzystania ze sprzętu firmowego, które obowiązywać będą każdego pracownika.
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.