#BezpieczniNaDrodze. GLS Poland pomaga i edukuje
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Już prawie 2000 kierowców jeżdżących pod znakiem GLS Poland doskonaliło swoje umiejętności prowadzenia pojazdów na profesjonalnych torach szkoleniowych w całej Polsce. GLS Poland doposażył też vany dostawcze tak, by manewrowanie nimi było łatwiejsze i bezpieczniejsze. Teraz startuje z szerszą akcją na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ten sposób firma wesprze Fundację Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER. To ważne: każdy może się zaangażować
i pomóc!
Dlaczego GLS Poland zdecydował się zorganizować szkolenia dla kurierów? Celem było doskonalenie jazdy na zwykłych drogach, w różnych warunkach. Kurierzy powinni mieć jak najwyższe umiejętności, by sobie radzić w każdych okolicznościach. Statystycznie znacznie częściej mają przecież do czynienia z trudnymi warunkami i długimi trasami.
Szlifowali zakręty, jazdę eko i defensywną
W zakres szkoleń wchodziła m.in. nauka poprawnego pokonywania zakrętów, w tym praca gazem i hamulcem, dobór odpowiedniego biegu oraz wybieranie optymalnego toru jazdy. Do tego ćwiczenia na dużej płycie poślizgowej czy nauka hamowania z ominięciem przeszkody. Bardzo ważnym elementem – biorąc pod uwagę czas i charakter pracy kurierów – była też nauka jazdy defensywnej, czyli reagowania na zmieniające się warunki na drodze, w tym związane z aurą, stanem nawierzchni, natężeniem ruchu czy zachowaniem innych uczestników ruchu.
– Jesteśmy firmą kurierską, a więc bezpośrednio związaną z transportem drogowym. Dlatego bezpieczeństwo na drodze ma dla nas znaczenie nadrzędne. Doskonalenie jazdy w ramach takich szkoleń daje bezcenne doświadczenia. W symulowanych warunkach można sprawdzić, jak zachowuje się auto w różnych sytuacjach i szlifować swoje umiejętności – mówi Monika Przygońska, health & safety manager GLS Poland. Jak dodaje, kurierzy przeszli również intensywny kurs udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej: – Dzięki temu potrafią zabezpieczyć miejsce wypadku, sprawnie ocenić stan poszkodowanego, a w razie potrzeby przeprowadzić reanimację.
Kurierzy ćwiczyli też ekojazdę. Zagadnienia dotyczyły przede wszystkim tego, jak ograniczyć koszty eksploatacji samochodu bez obniżania efektywności transportu.
Manewry też mają znaczenie
Jazda kurierska oznacza częste przystanki i względnie dużo manewrów związanych z parkowaniem. Należy do nich cofanie, często w zatłoczonych miejscach, gdzie znajduje się dużo innych samochodów lub porusza się sporo pieszych. Konstrukcja dostawczych vanów sprawy nie ułatwia, ponieważ pole widzenia za pomocą lusterek bocznych jest w nich zawężone. Kierowca samochodu osobowego ma pod tym względem nieporównywalnie większy komfort (a i tak trzeba przecież bardzo uważać).
– Zdecydowaliśmy się doposażyć samochody kurierskie jeżdżące w naszych barwach w sprzęt ułatwiający w pełni bezpieczne wykonywanie takich manewrów – podkreśla Monika Przygońska.
Firma kurierska dofinansowała instalację w pojazdach (należących do jej partnerów transportowych) pełnego zestawu, składającego się z kamery, wyświetlacza i czujników. Łącznie zamontowano 1777 kamer i 1568 czujników.
Weź udział w akcji
Teraz GLS startuje z akcją #BezpieczniNaDrodze. Jest adresowana do wszystkich kierowców. Cel: promowanie dobrych nawyków i bezpiecznych zasad w ruchu drogowym oraz pomoc ofiarom wypadków drogowych. Przez kilka tygodni GLS będzie publikował w swoich mediach społecznościowych praktyczne wskazówki dla kierowców i zachęcał do udostępniania postów z hashtagami #BezpieczniNaDrodze i #GLSPoland. Gdy internauci zbiorą 1000 takich udostępnień, firma przekaże 10 000 zł na rzecz fundacji AMBER.
– Zachęcamy do bezpiecznej jazdy wszystkich kierowców, nie tylko zawodowych. Warto promować dobre nawyki za kierownicą. To ważne dla wszystkich uczestników ruchu, również dla rowerzystów czy pieszych. Równocześnie, poprzez akcję, wspieramy osoby poszkodowane w wypadkach – podkreśla Monika Przygońska.
W kampanii Bezpieczni na drodze udział może wziąć każdy. Jak to zrobić?
- Wejdź na fanpage GLS Poland na Facebooku lub Instagramie i odszukaj post akcji, który znajduje się na samej górze. Udostępnij na swoim profilu post akcji z hashtagami #BezpieczniNaDrodze oraz #GLSPoland.
- Hashtagi są ważne dlatego, że liczba postów ma tu kluczowe znaczenie.
- 1000 takich postów/ udostępnień oznacza, że GLS przekazuje 10 000 zł na rzecz Fundacji Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER.
Akcja trwa do 19 czerwca 2022 r.
Szczegóły można znaleźć na stronie WWW GLS Poland w zakładce Aktualności
i w mediach społecznościowych GLS Poland.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom w ponad 40 krajach wysokiej jakości usługi. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.