Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i CEO GeoPost/DPDgroup
25 czerwca 2020 r. Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie Chavanne. Od 1 lutego pełnił funkcję wiceprezesa zarządu DPDgroup i w tej roli przeprowadził grupę przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dziś zarządza powstałym w 1999 r. holdingiem GeoPost, który w ciągu 20 lat rozwinął największą sieć doręczeń w Europie pod marką handlową DPDgroup.
- Jestem pełen uznania dla mojego poprzednika Paul-Marie Chavanne’a za 20 lat pracy na rzecz grupy, dzięki czemu stała się ona liderem w branży, osiągając liczne sukcesy i odnotowując stabilny wzrost. Obecnie wychodzimy z kryzysu, przed nami wiele wyzwań, ale także nowych możliwości kształtowania przyszłości sektora. DPDgroup jest przygotowana na wzrost branży e-commerce oraz utrzymanie pozycji lidera w obszarze doręczeń przyjaznych środowisku. Dobro naszej planety i jej mieszkańców jest dla nas bardzo ważne. Cieszy mnie, że nasza rynkowa pozycja i zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju dobrze się uzupełniają – powiedział Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.
Szybka reakcja na kryzys
Kryzys wywołany pandemią potwierdził, jak wielkie znaczenie mają usługi kurierskie i doręczenia na ostatniej mili:
- W czasie kryzysu udział e-handlu w globalnej sprzedaży detalicznej w 2020 r. wzrósł i jego szacowany udział w rynku wynosi 20% w porównaniu z 14% w 2019 r. (źródło: badanie eMarketer 2020).
- DPDgroup była przygotowana na istotne zwiększenie liczby przesyłek B2C z uwagi na znaczny wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi oraz środkami higienicznymi i ochrony zdrowia. Hybrydowy model sieci B2B / B2C grupy bazuje na elastyczności, stanowi więc naturalne rozwiązanie w dobie zagrożenia zdrowia publicznego. W kwietniu i maju 2020 r., kiedy w większości krajów europejskich obowiązywała kwarantanna, DPDgroup doręczyła łącznie ponad 300 milionów przesyłek na terenie całego kontynentu, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej.
- DPDgroup świadczyła usługi kurierskie nieprzerwanie przez cały okres pandemii, starając się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne i sanitarne swoim pracownikom, współpracownikom, klientom i partnerom. Grupa zapewniła bezkontaktowe doręczenia we wszystkich krajach Europy i pomimo kryzysu utrzymała dostęp do usług przez sieć punktów Pickup, z których większość prowadziła w czasie kryzysu swoje operacje. Dzięki połączeniu lotniczemu z krajami Dalekiego Wschodu za pośrednictwem spółki Lenton Group w Chinach DPDgroup dostarczyła pracownikom i kurierom ponad 100 milionów maseczek i 130 tysięcy litrów żelu odkażającego.
- Kurierzy Grupy są dziś wizytówką firmy.
- Bardzo dziękuję naszym kurierom za pracę na pierwszej linii frontu w czasie pandemii i realizowanie doręczeń do domów konsumentów, aptek, szpitali, biur i innych organizacji – dodał Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.
Czego nauczył nas kryzys
Kryzys związany z pandemią COVID-19 w wielu firmach zmienił spojrzenie na dotychczasowe priorytety. Dzięki temu doświadczeniu DPDgroup stała się jeszcze bardziej świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarach miejskich. Kierując się priorytetami DrivingChange™, DPDgroup inwestuje w ekologiczną flotę oraz technologie i rozwiązania umożliwiające wyższą efektywność przy ograniczeniu negatywnego wpływu e-commerce na środowisko. Dzięki temu utrzymuje wiodącą pozycję na rynku dobrowolnego offsetu emisji CO2 w Europie.
Grupa z powodzeniem rozwinęła na całym świecie narzędzia podnoszące satysfakcję nadawców i odbiorców, w tym rozwiązania umożliwiające sprawne zarządzanie procesem doręczenia na ostatniej mili, takie jak Predict, aplikacja moja.paczka czy sieć ponad 46 tysięcy punktów Pickup.
- DPDgroup wykazała wysokie zdolności adaptacyjne i błyskawicznie opracowała i wdrożyła nowe procedury, by obsługiwać zwiększone wolumeny przesyłek z zachowaniem wysokiej jakości usług i bezpieczeństwa sanitarnego. To właśnie tak rozumiana elastyczność będzie decydująca w naszej branży w najbliższych miesiącach. – zaznaczył Boris Winkelmann.
Szybki wzrost
Innowacjom i zobowiązaniu zrównoważonego rozwoju towarzyszy sukces handlowy i ekspansja. W 2019 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda przesyłek, osiągając przychody na poziomie 7,8 miliarda euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.
DPDgroup pozostaje aktywna w obszarze przejęć. W 2019 nabyła pakiet większościowy w firmie Lenton (Chiny), a w styczniu 2020 we włoskiej spółce BRT. DPDgroup monitoruje możliwości wzrostu w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, wchodząc w branżę spożywczą czy opiekę zdrowotną, wymagające łańcuchów chłodniczych. W segmencie produktów spożywczych zaistniała już pod marką Chronofresh (Chronopost Francja) i SEUR Frío (Hiszpania), a w obszarze opieki zdrowotnej za pośrednictwem firmy BioLogistic (Chronopost Francja).
Trendy ukształtowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy będą widoczne także w przyszłości wraz z dalszym rozwojem e-commerce i odpowiadającym mu wzrostem popytu na doręczenia B2C.
- DPDgroup już od 2008 roku gromadzi doświadczenia dotyczące działalności w sektorze B2B i B2C. Okazały się one bardzo przydatne dla skutecznego reagowania na rynkowe zmiany. Kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył nasze działania o 3 do 5 lat. – podsumowuje Boris Winklemann.
Boris Winkelmann
Boris Winkelmann objął z dniem 25 czerwca 2020 r. stanowisko prezesa zarządu GeoPost/DPDgroup i wiceprezesa Groupe La Post. Od 1 lutego 2020 r. sprawował funkcję wiceprezesa GeoPost.
Związany jest z grupą GeoPost od ponad 20 lat. Przez ostatnie 6 lat pełnił rolę prezesa DPD Niemcy. Ma 25 lat doświadczenia w branży KEP. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 r. w TNT Express Worldwide. W 1999 r. rozpoczął pracę w GeoPost, gdzie koordynował zakup większościowego pakietu akcji DPD w Niemczech, która zakończyła się w 2001 r. Jednocześnie angażował się w międzynarodowy rozwój GeoPost. Ma także doświadczenie jako przedsiębiorca w obszarze e-commerce, badań marketingowych oraz M&A.
Jest absolwentem wydziału zarządzanie w European Business Programme w Bordeaux i Münster oraz uniwersytetu Universidad Pontificia Comillas w dziedzinie finansów.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.