Komunikaty PR

Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i CEO GeoPost/DPDgroup

2020-07-14  |  11:20
Biuro prasowe

25 czerwca 2020 r. Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie Chavanne. Od 1 lutego pełnił funkcję wiceprezesa zarządu DPDgroup i w tej roli przeprowadził grupę przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dziś zarządza powstałym w 1999 r. holdingiem GeoPost, który w ciągu 20 lat rozwinął największą sieć doręczeń w Europie pod marką handlową DPDgroup.

- Jestem pełen uznania dla mojego poprzednika Paul-Marie Chavanne’a za 20 lat pracy na rzecz grupy, dzięki czemu stała się ona liderem w branży, osiągając liczne sukcesy i odnotowując stabilny wzrost. Obecnie wychodzimy z kryzysu, przed nami wiele wyzwań, ale także nowych możliwości kształtowania przyszłości sektora. DPDgroup jest przygotowana na wzrost branży e-commerce oraz utrzymanie pozycji lidera w obszarze doręczeń przyjaznych środowisku. Dobro naszej planety i jej mieszkańców jest dla nas bardzo ważne. Cieszy mnie, że nasza rynkowa pozycja i zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju dobrze się uzupełniają – powiedział Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Szybka reakcja na kryzys

Kryzys wywołany pandemią potwierdził, jak wielkie znaczenie mają usługi kurierskie i doręczenia na ostatniej mili:

  • W czasie kryzysu udział e-handlu w globalnej sprzedaży detalicznej w 2020 r. wzrósł i jego szacowany udział w rynku wynosi 20% w porównaniu z 14% w 2019 r. (źródło: badanie eMarketer 2020).
  • DPDgroup była przygotowana na istotne zwiększenie liczby przesyłek B2C z uwagi na znaczny wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi oraz środkami higienicznymi i ochrony zdrowia. Hybrydowy model sieci B2B / B2C grupy bazuje na elastyczności, stanowi więc naturalne rozwiązanie w dobie zagrożenia zdrowia publicznego. W kwietniu i maju 2020 r., kiedy w większości krajów europejskich obowiązywała kwarantanna, DPDgroup doręczyła łącznie ponad 300 milionów przesyłek na terenie całego kontynentu, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej.
  • DPDgroup świadczyła usługi kurierskie nieprzerwanie przez cały okres pandemii, starając się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne i sanitarne swoim pracownikom, współpracownikom, klientom i partnerom. Grupa zapewniła bezkontaktowe doręczenia we wszystkich krajach Europy i pomimo kryzysu utrzymała dostęp do usług przez sieć punktów Pickup, z których większość prowadziła w czasie kryzysu swoje operacje. Dzięki połączeniu lotniczemu z krajami Dalekiego Wschodu za pośrednictwem spółki Lenton Group w Chinach DPDgroup dostarczyła pracownikom i kurierom ponad 100 milionów maseczek i 130 tysięcy litrów żelu odkażającego.
  • Kurierzy Grupy są dziś wizytówką firmy.

- Bardzo dziękuję naszym kurierom za pracę na pierwszej linii frontu w czasie pandemii i realizowanie doręczeń do domów konsumentów, aptek, szpitali, biur i innych organizacji – dodał Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Czego nauczył nas kryzys

Kryzys związany z pandemią COVID-19 w wielu firmach zmienił spojrzenie na dotychczasowe priorytety. Dzięki temu doświadczeniu DPDgroup stała się jeszcze bardziej świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarach miejskich. Kierując się priorytetami DrivingChange™, DPDgroup inwestuje w ekologiczną flotę oraz technologie i rozwiązania umożliwiające wyższą efektywność przy ograniczeniu negatywnego wpływu e-commerce na środowisko. Dzięki temu utrzymuje wiodącą pozycję na rynku dobrowolnego offsetu emisji CO2 w Europie.

Grupa z powodzeniem rozwinęła na całym świecie narzędzia podnoszące satysfakcję nadawców i odbiorców, w tym rozwiązania umożliwiające sprawne zarządzanie procesem doręczenia na ostatniej mili, takie jak Predict, aplikacja moja.paczka czy sieć ponad 46 tysięcy punktów Pickup.

- DPDgroup wykazała wysokie zdolności adaptacyjne i błyskawicznie opracowała i wdrożyła nowe procedury, by obsługiwać zwiększone wolumeny przesyłek z zachowaniem wysokiej jakości usług i bezpieczeństwa sanitarnego. To właśnie tak rozumiana elastyczność będzie decydująca w naszej branży w najbliższych miesiącach. – zaznaczył Boris Winkelmann.

Szybki wzrost

Innowacjom i zobowiązaniu zrównoważonego rozwoju towarzyszy sukces handlowy i ekspansja. W 2019 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda przesyłek, osiągając przychody na poziomie 7,8 miliarda euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

DPDgroup pozostaje aktywna w obszarze przejęć. W 2019 nabyła pakiet większościowy w firmie Lenton (Chiny), a w styczniu 2020 we włoskiej spółce BRT. DPDgroup monitoruje możliwości wzrostu w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, wchodząc w branżę spożywczą czy opiekę zdrowotną, wymagające łańcuchów chłodniczych. W segmencie produktów spożywczych zaistniała już pod marką Chronofresh (Chronopost Francja) i SEUR Frío (Hiszpania), a w obszarze opieki zdrowotnej za pośrednictwem firmy BioLogistic (Chronopost Francja).

Trendy ukształtowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy będą widoczne także w przyszłości wraz z dalszym rozwojem e-commerce i odpowiadającym mu wzrostem popytu na doręczenia B2C.

- DPDgroup już od 2008 roku gromadzi doświadczenia dotyczące działalności w sektorze B2B i B2C. Okazały się one bardzo przydatne dla skutecznego reagowania na rynkowe zmiany. Kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył nasze działania o 3 do 5 lat. – podsumowuje Boris Winklemann.

Boris Winkelmann

Boris Winkelmann objął z dniem 25 czerwca 2020 r. stanowisko prezesa zarządu GeoPost/DPDgroup i wiceprezesa Groupe La Post. Od 1 lutego 2020 r. sprawował funkcję wiceprezesa GeoPost.

Związany jest z grupą GeoPost od ponad 20 lat. Przez ostatnie 6 lat pełnił rolę prezesa DPD Niemcy. Ma 25 lat doświadczenia w branży KEP. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 r. w TNT Express Worldwide. W 1999 r. rozpoczął pracę w GeoPost, gdzie koordynował zakup większościowego pakietu akcji DPD w Niemczech, która zakończyła się w 2001 r. Jednocześnie angażował się w międzynarodowy rozwój GeoPost. Ma także doświadczenie jako przedsiębiorca w obszarze e-commerce, badań marketingowych oraz M&A.

Jest absolwentem wydziału zarządzanie w European Business Programme w Bordeaux i Münster oraz uniwersytetu Universidad Pontificia Comillas w dziedzinie finansów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.