Komunikaty PR

Brama garażowa. Co trzeba wiedzieć przed zakupem?

2022-12-16  |  01:00
Biuro prasowe

Brama garażowa to spory wydatek i zakup na lata. Warto więc podczas dokonywania wyboru zwrócić uwagę na różne parametry, takie jak: sposób otwierania, termoizolacyjność czy zabezpieczenia przed włamaniem. Nie bez znaczenia jest też estetyka, komfort użytkowania oraz cena.


Drzwi do garażu, niezależnie od tego czy jest on oddzielnym budynkiem, czy został zaprojektowany jako część domu, powinna komponować się z otoczeniem. Jednym słowem musi pasować do wyglądu całej posesji. Dziś na rynku budowlanym jest w czym wybierać. Inwestorzy mają duży wybór jeżeli chodzi o rodzaj bramy garażowej jak i materiał, z jakiego została wykonana. Mogą to być zarówno gładkie powierzchnie, czy też okleiny foliowe imitujące drewno, metal, kamień. Kolorystyka w ofercie producentów również jest przebogata.


- Zanim jednak zdecydujemy się na zakup konkretnej bramy garażowej, warto sprawdzić, czy producent zadbała o takie elementy jak: panele wzmocnione, które się nie odkształcają, prowadnice wyprofilowane w sposób uniemożliwiający wypadnięcie rolek, zabezpieczenie przed przygnieceniem pojazdu/osoby, możliwość otwierania bramy garażowej nie tylko pilotem, ale również telefonem - mówi specjalista z fabryki okien i drzwi DMD Tomasz Januszewski.


Bezpieczne bramy garażowe segmentowe


Do wyboru mamy różne rodzaje bram. Jednym z nich są bramy garażowe segmentowe. To najczęściej wybierany rodzaj wejścia do garażu. Z powodzeniem mogą być one montowane tam, gdzie brakuje miejsca przed garażem na otwierane skrzydła bramy. Są doskonałym rozwiązaniem, gdy nie ma podjazdu do garażu lub jest bardzo krótki. Zajmują bardzo mało miejsca, dlatego sprawdzą się w garażach znajdujących się przy chodniku czy ulicy. Montuje się je od wewnątrz na ścianie wjazdowej.


Co jeszcze wyróżnia bramę segmentową?


 - Przede wszystkim są funkcjonalne, solidne, bezpieczne i cechują się dobrą izolacją cieplną. Mają uniwersalny wygląd pasujący do każdego rodzaju elewacji domów. W zależności od potrzeb mogą być otwierane ręcznie lub z zastosowaniem napędu elektrycznego – dodaje ekspert z DMD.


Oszczędzaj miejsce, wybierz rolowane bramy garażowe


Bramy rolowane to konstrukcja z wąskich lameli aluminiowych, połączonych przegubowo. Działają jak klasyczna roleta okienna. Są idealnym rozwiązaniem w przypadku krótkiego podjazdu, a także wtedy, gdy znajduje się on przy ulicy. To komfortowe rozwiązanie dla małych garaży, gdzie na suficie nie ma miejsca na prowadnice i panele bramy segmentowej. Ten rodzaj bramy może być montowany zarówno w nowo budowanych jak też już istniejących garażach oraz wewnątrz jak i na zewnątrz budynku.


W tym przypadku mechanizm działania zbliżony jest do zastosowanego w roletach zewnętrznych. Profile, z których zbudowany jest pancerz, charakteryzują się dobrą izolacyjnością cieplną i akustyczną. Zwijane są za pomocą silnika lub ręcznie do skrzyni rolety.


- Przy wyborze bramy garażowej ze względu na sposób jej otwierania, liczy się przede wszystkim przestrzeń, którą dysponujemy. Jednak współczesne budynki są tak projektowane, by na danej powierzchni zmieściło się ich jak najwięcej. Niemal wszędzie powstają osiedla szeregówek i bliźniaków, których mieszkańcy mają do dyspozycji niewielki skrawek podwórka przed domem. W tych przypadkach idealnym rozwiązaniem na praktyczne wejście do garażu będą bramy rolowane lub segmentowe – podsumowuje Tomasz Januszewski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.