Komunikaty PR

Branża HR przechodzi technologiczną rewolucję

2022-01-04  |  14:51
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek@agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Coraz częściej zespoły HR wykorzystują nieszablonowe rozwiązania oparte na nowych technologiach, takich jak gry komputerowe. Dzięki temu można łatwo i szybko rekrutować pracowników o odpowiednich kompetencjach i cechach osobowości. Na temat nowego zjawiska rozmawiamy z Mateuszem Bereziewiczem - prezesem zarządu i założycielem NeuroGames Lab Sp. z o.o., polskiego startupu naukowo-technologicznego, który opracował innowacyjne narzędzie selekcyjne w formie gry psychometrycznej o nazwie GameHR Sales.

1. Czy gra faktycznie może być bardziej efektywna niż spotkanie twarzą w twarz na rozmowie kwalifikacyjnej?

Obserwujemy, że rekruterzy są coraz bardziej świadomi nieefektywności tradycyjnego procesu rekrutacji i chętnie sięgają po kreatywne rozwiązania. Dedykowane gry komputerowe
są zdecydowanie bardziej odporne chociażby na błędy poznawcze (np. efekt aureoli), które towarzyszą każdemu rekruterowi podczas spotkania z kandydatem. Nowe technologie włączone w proces rekrutacji pozwalają przede wszystkim na bardzo jakościową selekcję kandydatów jeszcze na etapie przed rozmową kwalifikacyjną. Dzięki temu rekruter spotyka się tylko
z wybranymi i rekomendowanymi przez grę kandydatami.

Co istotne, do znalezienia najlepszych pracowników gra wykorzystuje technikę grywalizacji, neuronaukę,  psychologię i sztuczną inteligencję. Jest odporna na wszelkie próby manipulacyjne ze strony kandydatów. Dzięki temu proces rekrutacji jest bardziej naturalny, bezstresowy. Z kolei ostateczna decyzja podjęta przez zespół HR jest bardziej miarodajna, oparta na rzeczywistych przesłankach, a nie tylko intuicji i subiektywnej ocenie czy też deklaratywnym CV.

2. Czy są jeszcze inne zalety wdrożenia przez firmy tej technologii w procesy rekrutacji?

Przede wszystkim celujemy w zmniejszenie średniego kosztu nieefektywnej rekrutacji. Średnio wynosi on ponad 8,5 miliona euro rocznie dla jednej firmy, która zatrudnia przynajmniej
2 000 pracowników i ma fluktuację kadr na poziomie 20%. Z naszych niesugerujących wywiadów pogłębionych wynika, że ta fluktuacja bardzo często przekracza nawet 44-45%, co daje dwa razy wyższy koszt dla danej organizacji. Dzięki wdrożeniu gry psychometrycznej rekruterzy oszczędzają wiele czasu i energii na niepotrzebną pracę operacyjną oraz spotkania z kandydatami, którzy nie powinni być rekomendowani dla danych stanowisk. Mowa o osobach mających całkowicie inny profil osobowościowy czy mocne strony, których potencjał mógłby być wykorzystany zdecydowanie lepiej na innych stanowiskach pracy.

 

3. Dla jakich branż dedykowana jest gra GameHR Sales w procesie rekrutacji?

GameHR Sales została zaprojektowana głównie dla działów sprzedaży dużych firm i jest kalibrowana na każdy nowy sektor, tj.: banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy z sektora ICT (np. Microsoft), FMCG (np. Unilever) oraz Call Center.

4. Jak w praktyce wygląda proces rekrutacyjny odbywający się przez grę komputerową? Jakie umiejętności i predyspozycje są przez nią weryfikowane?

Etap selekcji w procesie rekrutacji polega przede wszystkim na tym, że dział HR lub rekrutacji
z danej firmy, wysyła specjalnie przygotowany link z dostępem do gry GameHR Sales do wybranych osób czy też potencjalnych kandydatów. Jest to niezwykle ważne, ponieważ wówczas dana osoba, może przechodzić przez kolejne etapy gry w miejscu, gdzie czuje się bezpiecznie, komfortowo i nie musi udawać kogoś kim nie jest. Zazwyczaj jest to własny dom lub mieszkanie czyli najbardziej bezpieczne otoczenie dla danego kandydata, w którym czuje się sobą. To ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia metodologii, skuteczności rekomendacji, które są automatycznie generowane przez grę, po zagraniu w nią przez danego kandydata. Gra GameHR Sales celuje przede wszystkim w umiejętności miękkie z domieszką umiejętności twardych, takich jak np. logiczne myślenie. Z naszych badań wynika, że jest ono bardzo potrzebne do tego, by dana osoba potrafiła realnie „domykać” sprzedaż, a tym samym mieć większe, średnie wyniki sprzedaży z każdego miesiąca.

5. Czy tak właśnie będzie wyglądała przyszłość w działach HR w naszym kraju?

Tak, zdecydowanie. Przyszłość rekrutacji będzie przede wszystkim bazować
na zautomatyzowanych procesach, które będą mogły być wykonane w domach potencjalnych kandydatów do pracy, aby nie musieli przychodzić na spotkania rekrutacyjne do firmy, a także aby zoptymalizować koszty i czas w danych organizacjach. Co więcej, dokładając do tego również czasy w jakich funkcjonują duże firmy (tj. pandemiczne / postpandemiczne) – aktualny makrotrend to docelowo 100% procesu rekrutacyjnego w trybie online (tj. w pełni zdalnym).
Możemy powiedzieć, że nasz model biznesowy został zauważony i doceniony przez wiele firm i instytucji. Widzą one ogromny potencjał wykorzystania kreatywnych i interdyscyplinarnych rozwiązań w swoich działach HR. Rekruterzy potrzebują narzędzi, które nie tylko są odporne na manipulacje, ale też potrafią dostarczyć im rzetelnej informacji zweryfikowanej naukowo i biznesowo. Bardzo często wybierają danego kandydata albo na bazie intuicji, albo na bazie narzędzi, które w praktyce w ogóle nie spełniają swoich funkcji. GameHR Sales to neuronaukowo zwalidowane narzędzie psychometryczne w formie gry, które daje przede wszystkim obiektywną informację, aby podjąć biznesową decyzję.

Więcej informacji o interdyscyplinarnej technologii wypracowanej przez NeuroGames Lab Sp. z o.o. można dowiedzieć się na stronie www.NeuroGamesLab.com  

Dziękujemy za rozmowę

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć