Komunikaty PR

Budowanie relacji biznesowych w dobie pandemii

2020-09-17  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.05 MB )

COVID-19 uszczuplił budżety wielu firm przeznaczane na benefity i świadczenia pozapłacowe[1]. Działy HR stoją przed nie lada wyzwaniem, planując m.in. tegoroczne prezenty świąteczne. Jak wybrać coś, co przywoła pozytywne skojarzenia z firmą i nie będzie kolejnym nieprzydatnym gadżetem reklamowym? Czy w czasach pandemii inwestycja w ten obszar ma w ogóle sens?

 

Budowanie długotrwałych relacji z pracownikami i partnerami biznesowymi to proces, który owocuje realizacją celów założonych przez przedsiębiorstwa. Drobne upominki i prezenty do tej pory uznawane były za ważny element budowania i podtrzymywania relacji biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i kontrahentami[2]. – Mimo panującej pandemii nie warto rezygnować całkowicie z prezentów dla pracowników i partnerów biznesowych. Nawet niewielki podarunek będzie formą okazania wdzięczności za współpracę w trudnych czasach. Świetnym pomysłem są tzw. „welcome packi” dla pracowników powracających do biura po dłuższej pracy zdalnej, ale nie można zapominać o okazjach tj. jubileusz firmy kontrahenta czy Święta Bożego Narodzenia – mówi Marcin Parzyszek, współwłaściciel i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku słodyczy oraz prezentów korporacyjnych. – Docenianie w pracy oraz na polu biznesowym zawsze będzie bardzo ważne, a miły prezent może zaowocować w przyszłości przedłużeniem kontraktu lub kolejnym zleceniem – dodaje Parzyszek.

Ekologia i powrót do korzeni

Zakup prezentów biznesowych nie musi wiązać się z dużym nakładem finansowym, warto jednak skupić się na kwestiach związanych ze środowiskiem, produkcją i pochodzeniem produktu, który chcemy podarować. Okazuje się, że aż dla 85 proc. przedstawicieli firm coraz ważniejszym czynnikiem jest ekologiczność i biodegradowalność otrzymywanych podarunków[3]. – Faktycznie coraz więcej klientów jest zainteresowanych składem i sposobem wytwarzania produktów. Lista składników naszych czekolad jest bardzo krótka, znajdują się na niej tylko naturalne składniki, bez "polepszaczy", konserwantów i barwników. Podobnie konfitury, powidła, herbaty i nalewki, które uzupełniają świąteczną ofertę zestawów upominkowych – są wyprodukowane w niewielkich, zaprzyjaźnionych manufakturach, co daje nam gwarancję smaku i jakości. Takie zestawy z czekoladami, winem i innymi przysmakami pakujemy do kraftowych pudełek prezentowych wykonanych z makulatury lub do drewnianych skrzynek. Kompozycje cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem szczególnie w okresie świąt – mówi Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story. Uzupełnieniem takiego prezentu może być likier Cacao Choix przygotowany według starej receptury na bazie czekolady rzemieślniczej. Trunek popularny przed laty będzie miłym akcentem zwłaszcza dla koneserów tradycyjnych smaków. 

Wino to nadal dobry pomysł

Okazuje się, że wino i czekolada mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego dobrym dodatkiem do słodkiego prezentu będzie butelka wina. Jakościowy trunek to bezpieczny i zarazem elegancki upominek, ale czy odpowiedni dla każdego? Zdaniem Tomasza Trauba z frimy Kondrat Wina Wybrane, tak.  – Zarówno czekolada, jak i wino, to produkty bogate w naturalne antyoksydanty, dodatkowo poprawiające humor. Z tego nieoczywistego połączenia mogą zrodzić się fascynujące doznania kulinarne. Niezależnie od piastowanego w firmie stanowiska: średniego czy wysokiego szczebla, podczas celebracji służbowych sukcesów wino rozluźnia atmosferę i pomaga w zacieśnianiu biznesowych relacji. Jednak, aby był to udany prezent powinniśmy znać upodobania drugiej osoby, ponieważ wybór etykiety nie jest rzeczą łatwą. Wina powinny pochodzić ze znanych apelacji, szlachetnych i rozpoznawalnych szczepów, posiadać potencjał dojrzewania i idealnie trafiać w gusta osób obdarowanych – mówi Tomasz Traub, manager ds. klientów Hurtowych i HoReCa, Kondrat Wina Wybrane.

Wręczanie prezentu w dobie pandemii

Zawsze bez względu na to, co znajduje się w zestawie prezentowym, a także na to, kim jest obdarowywany, należy pamiętać o odpowiedniej formie wręczania upominku. Szczególnie w czasach pandemii, kiedy spotkania biznesowe są ograniczone, a wielu zatrudnionych nadal pracuje w swoich domach, może być to problematyczna kwestia. – Pandemia koronawirusa przeniosła większość spotkań biznesowych do świata wirtualnego, wiele przedsiębiorstw zdecydowało także o przedłużeniu możliwości pracy zdalnej. Nie jest to jednak powód do tego, aby rezygnować z prezentów i upominków. Jako Manufaktura Czekolady dostosowaliśmy się do tej sytuacji i często dostarczamy prezenty pod wskazany przez klienta adres, także do domów kontrahentów, współpracowników i pracowników – tam, gdzie aktualnie przebywają. Wiele firm, dostosowując się do nowej rzeczywistości wybrało już taką formę wręczenia prezentów bożonarodzeniowych dla swoich pracowników  – komentuje Marcin Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Odpowiednio wcześnie rozpoczęty proces planowania prezentów to gwarancja przemyślanych wyborów i udanych upominków. Spowodowana pandemią izolacja, a w konsekwencji praca zdalna i wirtualne spotkania, wpływają na rozluźnienie więzi międzyludzkich. W tym szczególnym czasie prezenty w relacjach biznesowych mogą mieć jeszcze większą wartość niż zazwyczaj, dlatego nie warto z nich rezygnować. Takie okazje, jak np. jubileusz czy Boże Narodzenie wymagają przecież odpowiedniego uczczenia, a nawet niewielkie podarunki mogą zaowocować wielkimi sukcesami.

 


[1] Raport Rynek pracy w czasie COVID-19 Grant Thornton

[2] Badanie firmy Knock nt. prezentów korporacyjnych otrzymywanych na spotkaniach biznesowych

[3] Badanie OOH Magazine w trakcie targów Promo Show Professional

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią Biuro prasowe
2024-09-17 | 15:45

Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią

W odpowiedzi na pilne potrzeby mieszkańców południowo-zachodniej Polski, walczących z powodzią, Colian tymczasowo wstrzymał produkcję kultowej Oranżady Hellena i skoncentrował się
Firma Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami
2024-09-17 | 11:00

Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami

Ogromnym sukcesem zakończyła się druga edycja Rajdu Gorących Serc – charytatywnego rajdu rowerowego łączącego aktywność i pasję kolarską z pomocą osobom z
Firma Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!
2024-09-17 | 09:00

Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!

Maciej Kaniowski jest związany z firmą Avon od stycznia 2019 roku. Posiada ogromne doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw, które zdobywał w czołowych firmach zajmujących się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.

Konsument

Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli

Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.

DlaWas.info

Farmacja

Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia

Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.