Komunikaty PR

Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?

2022-01-21  |  01:00
Biuro prasowe

Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać pracownika w firmie?

Strategia komunikacji marki powinna obejmować zarówno potencjalnych konsumentów, jak i pracowników. W dobie pandemii i pracy zdalnej coraz więcej firm stawia na intensywną komunikację wewnętrzną. Zmienia się również rola lidera, dla którego wyzwaniem jest zarządzenie zespołem na odległość.

Budowanie strategii komunikacji – firmy postawią na komunikację wewnętrzną

Aż 85 proc. pracowników jest gotowych zmienić pracę[2]. Te dane zmobilizują firmy do wprowadzenia zmian w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.

 – W 2022 roku firmy będą poszukiwać sposobów na zatrzymanie pracownika i zwiększenie jego zaangażowania – stwierdza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Firmy muszą przemyśleć podejście do zarządzania zespołem, wykorzystać nowoczesne narzędzia i sprawić, by pracownicy czuli się zintegrowani ze swoją firmą. Niezbędne będą także nowe kanały komunikacji.

Agencje PR będą proponować markom coraz to nowe sposoby na aktywizację pracowników i zwiększenie ich zaangażowania, a także poczucia przynależności do firmy. Jakie to konkretnie rozwiązania? O tym zdecydują wspólnie z klientem, po rozpoznaniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Marki muszą mieć mocne stanowisko w kwestiach społecznych

Komunikacja wewnętrzna to jeden z istotnych elementów budowania strategii. Z badań McKinsey wynika, że ponad 60 proc. osób zwraca uwagę na to, w jaki sposób marki komunikują się podczas kryzysów i jakie jest ich stanowisko w kwestiach społecznych.

  – Komunikacja marek w dobie kryzysów odegra ogromne znaczenie – dodaje prezes Commplace. – Społeczeństwo coraz śmielej wyraża swoje opinie i wchodzi w interakcje z marką za pomocą social mediów. Jestem przekonany, że marki powinny zajmować stanowcze stanowisko podczas kryzysów i przyznawać się do błędów. A także być zdecydowanymi w kwestiach społecznych. Opowiadać się za pozytywnymi rozwiązaniami dla środowiska i prowadzić działania CSR-owe. Z tego rozliczą ich konsumenci.

Marki powinny dostosować strategie komunikacji do zmiany wrażliwości konsumentów. Powinny wspierać i angażować konsumentów. Na znaczeniu mogą zyskać także mniejsze brandy, ale proekologiczne.

Kierunek: e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce średniorocznie rośnie o 12 proc. Na jego rozwój wpłynęła pandemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych, a także nowe nawyki współczesnych konsumentów. Z uwagi na rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce marki wykorzystają nowe narzędzia do rekrutowania konsumentów, ale także zatrzymania tych, którzy już są. W tym celu na znaczeniu zyska trend customer lifetime value. Marki będą wyliczać, jakie przychody generuje konsument, a także jakie są jego zachowania.   

Wykorzystanie nowych technologii

Marki coraz częściej będą wykorzystywać technologię w celu komunikacji z klientem. Wzrośnie liczba wirtualnych spacerów, pokazów, a także eventów online. Na znaczeniu zyskają także podcasty własne marek czy webinary.

Budowanie strategii komunikacji w dobie pandemii to ogromne wyzwanie dla podmiotów w każdej branży. Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta, gwarantująca sukces. Firmy muszą przede wszystkim obserwować zachowania konsumentów i angażować swoich pracowników, by wspólnie osiągać zamierzone cele.

 


[1] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/raport-pwc-mlodzi-na-rynku-pracy-2021.pdf

[2] Badanie Pracuj.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.