Burger i browar – para idealna
Burgery dawno przestały być kojarzone z „byle jakim” jedzeniem. Jakość składników, przede wszystkim mięsa, pieczywa i warzyw, wyniosła je do kategorii topowych dań. Sieć Krówka i Połówka, by podbić walory smakowe swoich burgerów poleca do nich odpowiednie alkohole. Co pasuje do cieplej bułki z pysznym wkładem?
- To zależy właśnie od tego co jest w środku – mówi Maciej Kenig, właściciel franczyzowej marki Krówka i Połówka. – Do klasycznego burgera zawsze sprawdzi się dobre jakościowo, kraftowe piwo. Ale smakosze podkreślają, że nic tak nie pasuje do wołowiny jak wino. Natomiast wege burgera trudno podlewać wódką. Musi być do tego delikatniejszy trunek, drink czy piwa o słodkich nutach, np. z owocowym posmakiem. Do burgera Jalapenos pasuje Tequila. W naszej ofercie mamy też Mad Doga. Jego ostrość przekracza 1,5 SHU ( Scoville Hotness Unit to jednostka ostrości). Wydajemy go gościom tylko na pisemne zamówienie. Mocarze, którzy zjedzą go w kwadrans bez popijania, dostają u nas 30 proc rabatu na „for ever”. Do tej pory dokonało tego zaledwie kilkanaście osób. Większość musi jednak popijać. Ogień Mad Doga dobrze gasi zimny jasny lager.
W Krówce i Połówce półka z alkoholami jest bogato zastawiona. Można na niej znaleźć także te najbardziej markowe. Foodpairing to modny ostatnio trend, który polega na tym, by łączyć ze sobą smaki np. dań i alkoholi tak, by tworzyły idealną parę i harmonijną całość. Barmani zatrudnieni w lokalach Krówki zawsze chętnie podpowiedzą co dobrze skomponuje się z określonym daniem. Na przykład do klasycznego wołowego burgera polecają czerwone wina hiszpańskie czy francuski merlot, które dobrze pasują też do sera.
- My jednak stawiamy na piwo. W każdym naszych lokali można znaleźć kraftową odmianę, pochodzącą z lokalnego małego browaru. Serwujemy piwa jasne i ciemne portery. Są oczywiście też piwa z koncernów, które cieszą się ogólnopolską renomą, np. Żywiec czy Lech – mówi Kenig. – Wielu klientów woli jednak mocniejsze alkohole na zakończenie ciężkiego dnia czy tygodnia. Znajdą u nas różne gatunku whiskey i markowych wódek. Szczególnym powodzeniem cieszy się Jack Daniel’s i drinki na jego bazie, które też świetnie pasują do mięsnych burgerów.
Sieć Krówka i Połówka funkcjonuje na polskim rynku od czterech lat. Od początku pomysł założycieli firmy na gastronomię polegał na połączeniu dwóch w jedno, czyli serwowaniu świetnych jakościowo burgerów z dobrym alkoholem. Określona była też grupa odbiorców. Sieć rozwija się w niedużych miejscowościach, do 50 tys. mieszkańców, gdzie ciągle odczuwalny jest brak lokali z wysokiej klasy fast foodem. Do tej pory powstało w Polsce 14 burgerowni w ramach franczyzy. Marka prowadzi też dwa lokale własne. Krówka matka działa Starachowicach, inne lokale powstały m.in. w Zambrowie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Kielcach. Szybki rozwój sieć zawdzięcza także niskim kosztom inwestycyjnym (już od 30 tys. zł) oraz elastycznemu podejściu do kwestii franczyzy. Daje partnerom w tej kwestii dużo swobody, choćby w wyborze lokalnego piwa do burgerów.
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.