Komunikaty PR

CarForFriend.pl spółką akcyjną

2021-02-05  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

CarForFriend.pl, platforma zajmująca się internetowym doradztwem oraz dostawą  używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach, kontynuuje aktywność w formie spółki akcyjnej. Firma do końca lutego planuje pozyskać około 2 000 000 zł na dalszy rozwój działalności.

Jak mówi Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl zajmującej się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów używanych w Polsce, Niemczech i Czechach, pod koniec lutego nastąpi pierwsze podwyższenie kapitału własnego spółki o ok 2 000 000 zł. Proces sprzedaży udziałów w firmie dedykowany jest inwestorom indywidualnym:

- „Decyzję o przekształceniu się w spółkę akcyjną podjęliśmy ze względu na nasze  pozytywne doświadczenia z crowdfoundingiem, czyli zbieraniem pieniędzy z zewnętrznych, pozabankowych źródeł. Dzięki rzetelnej i współpracy z klientem indywidualnym, mamy możliwość pozyskania nie tylko zaangażowania kapitałowego poszczególnych osób i firm prywatnych, ale także stworzenia bazy naszych ambasadorów, polecających nasze usługi i wpływających na rozpoznawalność marki. Z naszej perspektywy jest to o wiele korzystniejsze rozwiązanie, niż finansowanie bankowe.”

Rozwój i ekspansja

Na co CarForFriend.pl planuje przeznaczyć pozyskany kapitał? Jak tłumaczy twórca platformy, firma planuje rozwój dotychczasowych działań marketingowych na rynku polskim i czeskim, rozbudowę własnego zaplecza warsztatowego oraz ekspansję nowego kierunku sprzedaży, czyli Rumunii.

- „Działalność na rynkach zagranicznych ma dla nas szczególne znaczenie. W przypadku czeskich konsumentów, chcemy umocnić tam naszą obecność z racji bardzo dużej popularności zakupów przez Internet. Dla Czechów nabywanie auta online i za pomocą, na przykład, aplikacji mobilnej jest bardzo podobne do zakupu ubrań lub zamawiania jedzenia. Mówiąc o rozbudowie własnego zaplecza warsztatowego dla napraw samochodów z Niemiec i Szwecji, pomysł ten związany jest z postrzeganiem nas przez niemieckich i szwedzkich klientów jako dostawców usług – i choć nie sprzedajemy im aut, dokonujemy wszelkich napraw technicznych klasycznych samochodów z tamtych rejonów.”

W przypadku rynku w Rumunii, dla CarForFriend.pl stanowi on bardzo perspektywiczny kierunek rozwoju ze względu na jego obecny stan oraz charakter – „Aktualnie nasze przygotowania do „podbicia” rynku rumuńskiego są już w zaawansowanym stadium - mamy gotową stronę oraz materiały reklamowe w języku rumuńskim. Oprócz tego, pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwolą nam również na początkowe wsparcie klientów w postaci częściowego finansowania kupowanych aut. Sam kierunek ekspansji idealnie współgra z naszą logistyką. Rumuński rynek samochodów używanych jest taki sam, jak ten polski kilkanaście lat temu. Z racji zbyt dużej odległości geograficznej do Niemiec, dla tamtejszych kierowców indywidualny import auta i jego transport na przykład, z Monachium do Bukaresztu jest po prostu nieopłacalny. W tej sytuacji wkraczamy my z naszą ofertą, zapewniając rumuńskim nabywcom aut wysokiej jakości, kompleksowe usługi.” – tłumaczy Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.

Co dalej?

Jak wyglądają zatem plany CarForFriend.pl na najbliższe dwa lata? Jak tłumaczy twórca platformy, choć to krótka perspektywa czasowa, firma planuje stałe zwiększanie dotychczasowej sprzedaży aut, bardziej złożoną rozbudowę zaplecza warsztatowego oraz objęcie pozycji lidera pod względem sprzedaży używanych pojazdów przez Internet w Polsce, Czechach i Rumunii, a następnie w całej Europie Centralnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.