CarForFriend.pl spółką akcyjną
Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
CarForFriend.pl, platforma zajmująca się internetowym doradztwem oraz dostawą używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach, kontynuuje aktywność w formie spółki akcyjnej. Firma do końca lutego planuje pozyskać około 2 000 000 zł na dalszy rozwój działalności.
Jak mówi Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl zajmującej się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów używanych w Polsce, Niemczech i Czechach, pod koniec lutego nastąpi pierwsze podwyższenie kapitału własnego spółki o ok 2 000 000 zł. Proces sprzedaży udziałów w firmie dedykowany jest inwestorom indywidualnym:
- „Decyzję o przekształceniu się w spółkę akcyjną podjęliśmy ze względu na nasze pozytywne doświadczenia z crowdfoundingiem, czyli zbieraniem pieniędzy z zewnętrznych, pozabankowych źródeł. Dzięki rzetelnej i współpracy z klientem indywidualnym, mamy możliwość pozyskania nie tylko zaangażowania kapitałowego poszczególnych osób i firm prywatnych, ale także stworzenia bazy naszych ambasadorów, polecających nasze usługi i wpływających na rozpoznawalność marki. Z naszej perspektywy jest to o wiele korzystniejsze rozwiązanie, niż finansowanie bankowe.”
Rozwój i ekspansja
Na co CarForFriend.pl planuje przeznaczyć pozyskany kapitał? Jak tłumaczy twórca platformy, firma planuje rozwój dotychczasowych działań marketingowych na rynku polskim i czeskim, rozbudowę własnego zaplecza warsztatowego oraz ekspansję nowego kierunku sprzedaży, czyli Rumunii.
- „Działalność na rynkach zagranicznych ma dla nas szczególne znaczenie. W przypadku czeskich konsumentów, chcemy umocnić tam naszą obecność z racji bardzo dużej popularności zakupów przez Internet. Dla Czechów nabywanie auta online i za pomocą, na przykład, aplikacji mobilnej jest bardzo podobne do zakupu ubrań lub zamawiania jedzenia. Mówiąc o rozbudowie własnego zaplecza warsztatowego dla napraw samochodów z Niemiec i Szwecji, pomysł ten związany jest z postrzeganiem nas przez niemieckich i szwedzkich klientów jako dostawców usług – i choć nie sprzedajemy im aut, dokonujemy wszelkich napraw technicznych klasycznych samochodów z tamtych rejonów.”
W przypadku rynku w Rumunii, dla CarForFriend.pl stanowi on bardzo perspektywiczny kierunek rozwoju ze względu na jego obecny stan oraz charakter – „Aktualnie nasze przygotowania do „podbicia” rynku rumuńskiego są już w zaawansowanym stadium - mamy gotową stronę oraz materiały reklamowe w języku rumuńskim. Oprócz tego, pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwolą nam również na początkowe wsparcie klientów w postaci częściowego finansowania kupowanych aut. Sam kierunek ekspansji idealnie współgra z naszą logistyką. Rumuński rynek samochodów używanych jest taki sam, jak ten polski kilkanaście lat temu. Z racji zbyt dużej odległości geograficznej do Niemiec, dla tamtejszych kierowców indywidualny import auta i jego transport na przykład, z Monachium do Bukaresztu jest po prostu nieopłacalny. W tej sytuacji wkraczamy my z naszą ofertą, zapewniając rumuńskim nabywcom aut wysokiej jakości, kompleksowe usługi.” – tłumaczy Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.
Co dalej?
Jak wyglądają zatem plany CarForFriend.pl na najbliższe dwa lata? Jak tłumaczy twórca platformy, choć to krótka perspektywa czasowa, firma planuje stałe zwiększanie dotychczasowej sprzedaży aut, bardziej złożoną rozbudowę zaplecza warsztatowego oraz objęcie pozycji lidera pod względem sprzedaży używanych pojazdów przez Internet w Polsce, Czechach i Rumunii, a następnie w całej Europie Centralnej.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.