Komunikaty PR

CarForFriend.pl spółką akcyjną

2021-02-05  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

CarForFriend.pl, platforma zajmująca się internetowym doradztwem oraz dostawą  używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach, kontynuuje aktywność w formie spółki akcyjnej. Firma do końca lutego planuje pozyskać około 2 000 000 zł na dalszy rozwój działalności.

Jak mówi Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl zajmującej się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów używanych w Polsce, Niemczech i Czechach, pod koniec lutego nastąpi pierwsze podwyższenie kapitału własnego spółki o ok 2 000 000 zł. Proces sprzedaży udziałów w firmie dedykowany jest inwestorom indywidualnym:

- „Decyzję o przekształceniu się w spółkę akcyjną podjęliśmy ze względu na nasze  pozytywne doświadczenia z crowdfoundingiem, czyli zbieraniem pieniędzy z zewnętrznych, pozabankowych źródeł. Dzięki rzetelnej i współpracy z klientem indywidualnym, mamy możliwość pozyskania nie tylko zaangażowania kapitałowego poszczególnych osób i firm prywatnych, ale także stworzenia bazy naszych ambasadorów, polecających nasze usługi i wpływających na rozpoznawalność marki. Z naszej perspektywy jest to o wiele korzystniejsze rozwiązanie, niż finansowanie bankowe.”

Rozwój i ekspansja

Na co CarForFriend.pl planuje przeznaczyć pozyskany kapitał? Jak tłumaczy twórca platformy, firma planuje rozwój dotychczasowych działań marketingowych na rynku polskim i czeskim, rozbudowę własnego zaplecza warsztatowego oraz ekspansję nowego kierunku sprzedaży, czyli Rumunii.

- „Działalność na rynkach zagranicznych ma dla nas szczególne znaczenie. W przypadku czeskich konsumentów, chcemy umocnić tam naszą obecność z racji bardzo dużej popularności zakupów przez Internet. Dla Czechów nabywanie auta online i za pomocą, na przykład, aplikacji mobilnej jest bardzo podobne do zakupu ubrań lub zamawiania jedzenia. Mówiąc o rozbudowie własnego zaplecza warsztatowego dla napraw samochodów z Niemiec i Szwecji, pomysł ten związany jest z postrzeganiem nas przez niemieckich i szwedzkich klientów jako dostawców usług – i choć nie sprzedajemy im aut, dokonujemy wszelkich napraw technicznych klasycznych samochodów z tamtych rejonów.”

W przypadku rynku w Rumunii, dla CarForFriend.pl stanowi on bardzo perspektywiczny kierunek rozwoju ze względu na jego obecny stan oraz charakter – „Aktualnie nasze przygotowania do „podbicia” rynku rumuńskiego są już w zaawansowanym stadium - mamy gotową stronę oraz materiały reklamowe w języku rumuńskim. Oprócz tego, pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwolą nam również na początkowe wsparcie klientów w postaci częściowego finansowania kupowanych aut. Sam kierunek ekspansji idealnie współgra z naszą logistyką. Rumuński rynek samochodów używanych jest taki sam, jak ten polski kilkanaście lat temu. Z racji zbyt dużej odległości geograficznej do Niemiec, dla tamtejszych kierowców indywidualny import auta i jego transport na przykład, z Monachium do Bukaresztu jest po prostu nieopłacalny. W tej sytuacji wkraczamy my z naszą ofertą, zapewniając rumuńskim nabywcom aut wysokiej jakości, kompleksowe usługi.” – tłumaczy Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.

Co dalej?

Jak wyglądają zatem plany CarForFriend.pl na najbliższe dwa lata? Jak tłumaczy twórca platformy, choć to krótka perspektywa czasowa, firma planuje stałe zwiększanie dotychczasowej sprzedaży aut, bardziej złożoną rozbudowę zaplecza warsztatowego oraz objęcie pozycji lidera pod względem sprzedaży używanych pojazdów przez Internet w Polsce, Czechach i Rumunii, a następnie w całej Europie Centralnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.