CitySpace wprowadza sztukę i day office
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Murale coraz częściej pojawiają się w nowoczesnych biurach jako inspirujący element aranżacji wnętrza. Zwiększają efektywność pracy oraz pobudzają kreatywność. Sztuka zawitała do jednego z lokali wiodącego operatora elastycznych powierzchni biurowych. To nie koniec nowości.
Wyjątkowy mural niedawno pojawił się w CitySpace Nobilis Business House. Przedstawia wizerunek noblistki Marii Curie-Skłodowskiej. – Nasze biura znajdują się przy ulicy nazwanej jej imieniem, a dodatkowo słowo „noblistka” odwołuje się do nazwy biurowca – „Nobilis” – wyjaśnia Magdalena Śnieżek. Drugim bohaterem malowidła jest Goliat – bardzo dobrze znany we Wrocławiu namiot cyrkowy o funkcji handlowej, który stał niegdyś w bliskim sąsiedztwie biurowca.
Inspiracje ze świata
Murale w biurach to coraz bardziej popularne zjawisko. Przybierają one różne kształty i kolory. Czasami są jednokolorowe jak w Bank of China w Pekinie, inne tętnią feerią barw. Biurowe murale odwołują się do miejsc, historii, osób lub tożsamości firmy, jak np. w znanym wieżowcu, gdzie z okazji 90. rocznicy ukończenia jego konstrukcji, wnętrze ozdobił nowy zestaw malowideł i fototapet. W innych miejscach sławnego budynku na suficie widnieją sceny z taśmy produkcyjnej oraz z historii postępu przemysłowego.
W przypadku CitySpace elementem tożsamości organizacji jest identyfikacja z miastem, co potwierdzają motywy przewodnie nowego muralu. Autorem „Goliata”, bo tak nazywa się malowidło, jest grupa Kolektyf. Zdaniem autorów oraz zamawiających, mural to coś więcej niż tylko ładna ściana. Jest sposobem prezentacji wartości, którymi kieruje się firma, wpływa także pozytywnie na jakość i efektywność pracy. – Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w USA pokazują, że sztuka w pracy pomaga obniżyć poziom stresu, zwiększa kreatywność oraz zachęca do wyrażania własnych opinii – przywołuje Magdalena Śnieżek. – Z kolei badania w Wielkiej Brytanii udowodniły, że obecność sztuki zwiększa efektywność działań – dodaje.
Większa kreatywność oraz produktywność
Dzięki dużej atrakcyjności wizualnej, wszechstronności oraz efektywności w wywoływaniu pozytywnych stanów u pracowników, po murale sięgają wiodące firmy z branży nowych technologii, takie jak Google, Nokia czy Facebook. Te same powody czynią murale doskonałą formą zdobienia biur wszystkich branż. Jest na to kilka argumentów.
Po pierwsze, taki sposób dekoracji nie zabiera przestrzeni, a jedynie wykorzystuje już istniejącą, w wyraźny sposób ją ulepszając. Po drugie, murale ożywiają wnętrze i dodają im swobody. Po trzecie, mogą opowiadać historię firmy lub miejsca – są elementem komunikacji z pracownikami. A po czwarte, wzmagają kreatywność i produktywność – zapewniają efekt wspomagający pracę twórczą. – To z tych powodów zdecydowaliśmy się na mural. W naszych biurach dużo jest pracy twórczej, kreatywnej, są tu firmy zajmujące się innowacjami, nowymi technologiami, tworzące nowe produkty i usługi – wyjaśnia Magdalena Śnieżek z City Space.
Elastyczny czas pracy
To nie koniec nowości w CitySpace. Kolejną jest day office, czyli system łączący pracę z biura z pracą zdalną. Biuro do wynajęcia na krótki czas daje pracownikom niezbędną w dzisiejszych czasach elastyczność. Dzięki temu mogą decydować, kiedy pracują z biura, a kiedy z domu, w zależności od aktualnych potrzeb. – Zaistniała sytuacja pokazała, że home office nie wystarcza. W wielu przypadkach efektywniejszy staje się system łączony. Day office to zapowiedź nowego trendu – twierdzi Magdalena Śnieżek, regional manager CitySpace Wrocław.
Współczesne biura podążają za wymogami zmieniającego się świata. Elastyczny i dostosowany czas pracy, podobnie jak wybór miejsca, to jeden z głównych trendów. Innym jest sztuka, która wnosi do wnętrz ożywienie. Mural to technika współczesna i bardzo modna, ale trzeba pamiętać, że jego korzenie sięgają starożytności, a jego forma rozwijała się przez wszystkie kolejne wieki na całym świecie. Od jaskiniowych malowideł ściennych, po freski w budowlach sakralnych, przez Meksyk na początku XX wieku i powojenny Berlin. Dziś jest rozpowszechniony na całym świecie. Najczęściej widuje się go na ulicy, ale także w instytucjach kultury, hotelach, halach targowych i gastronomicznych czy parkingach. Coraz częściej również w nowoczesnych biurach jako inspirujący element aranżacji wnętrza.
https://cityspace.pl/
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.