Komunikaty PR

Cyberbezpieczeństwo staje się obowiązkową strategią ochrony firmy i pracowników

2023-01-10  |  08:40
Biuro prasowe

Katarzyna Idzkiewicz Senior Marketing Coordinator w Brother Polska

 

Jedną z wielu zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w sposobie zarządzania firmą jest znaczne przyspieszenie procesu digitalizacji. Konieczność rozwoju biznesu wymusiła na przedsiębiorcach poszukiwanie nowych dróg i sposobów dotarcia do klienta, rozbudowy struktur i dynamicznego budowania poziomu konkurencyjności. Warto jednak zwrócić uwagę, że im więcej technologii jest wykorzystywanych, tym większą wagę powinno się przywiązywać do cyberbezpieczeństwa. Niemal 80% ankietowanych z badania „Cyberbezpieczeństwo w polskich firmach 2022” twierdzi, że zabezpieczenie informatyczne jest ważne dla każdej firmy. Pomimo tego prawie połowa z nich (44%) przyznaje, że organizacja nie korzysta z usług specjalistów w tym zakresie.

 

Coraz to nowe metody pozyskiwania danych wrażliwych przez cyberprzestępców mają ogromny wpływ na rynek. Dbałość o prawidłowy przepływ informacji powinien być najwyższym priorytetem firmy. W związku z tym usługi związane z cyberbezpieczeństwem stają się kluczowe z punktu widzenia każdego nowoczesnego biznesu, a wiele z nich szuka zintegrowanych rozwiązań, które mogą zapewnić ochronę przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Ogromną rolę w tej kwestii odgrywają m.in. drukarki, przez których programy przechodzi dziennie mnóstwo istotnych danych – takich, które nie powinny dostać się w posiadanie osób trzecich. Jest to o tyle istotne, że są one często zapomnianym elementem w systemie zabezpieczeń, przez co stają się łatwą „furtką” do pozyskania informacji. Ponad połowa (55%) ankietowanych z badania nt. cyberbezpieczeństwa deklaruje, że ich firma do zabezpieczenia swoich danych na urządzeniach mobilnych najczęściej wykorzystuje hasła dostępu. Tego typu rozwiązanie i szereg innych funkcji można zastosować także w urządzeniach drukujących firmy Brother. Są to m.in. funkcja Secure Print+, która pozwala na wydanie wydruku tylko po wpisaniu kodu PIN lub przeciągnięciu karty przez technologię NFC, gdy użytkownik znajduje się fizycznie przy urządzeniu. Poza tym administrator może zdefiniować losy nieodebranych dokumentów przesłanych do drukarki – zlecić ich usuwanie po upływie określonego czasu, np. 24 godziny, aby zminimalizować ryzyko w przypadku ewentualnej pomyłki.

 

Przejście na hybrydowy lub całkowicie zdalny model pracy spowodował, że organizacje musiały poczynić znacznie większe inwestycje w odpowiednią infrastrukturę IT i adekwatne zabezpieczenia systemów oraz urządzeń. Cyfrowa odporność ma na celu zachowanie ciągłości i utrzymania wysokiej jakości usług w perspektywie niebezpieczeństw napływających ze wszystkich stron na technologie informacyjne i telekomunikacyjne organizacji. Jednocześnie bardzo ważną kwestią staje się prawidłowe poinstruowanie, a także wyszkolenie wszystkich pracowników podejmujących wykonywanie służbowych obowiązków na odległość. Korzystanie z firmowego sprzętu do prywatnych czynności niesie ze sobą ryzyko zawirusowania lub nawet nieumyślnego udostępnienia poufnych informacji. Niestety niemal wszyscy pracownicy (97%) przyznają się do takich działań, co zwraca większą uwagę na to, jak istotna jest kwestia nieustannego kontrolowania i aktualizowania zagadnień cyberbezpieczeństwa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.