Czy biznes jest tylko dla „śmiałków? Networking a praca nad pewnością siebie
Mówi się, że świat biznesu to miejsce wyłącznie dla odważnych i wygadanych. Setki kontaktów w smartfonie to z pewnością dodatkowy atut. Idealny kandydat na przedsiębiorcę to zatem ktoś, kto potrafi wyjść z inicjatywą i zwrócić na siebie uwagę. Co jednak z osobami, które mają pomysł na biznes, świetnie planują i badają rynek, ale na co dzień są raczej nieśmiałe?
Pewność siebie to jedna z najbardziej pożądanych cech w biznesie. Śmiały przedsiębiorca bez problemu nawiązuje kontakty, zadaje pytania i, co najważniejsze, wierzy w swoje możliwości. Chętnie też motywuje innych, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą. Dlatego też sukces w biznesie wiąże się często ze znajomością właściwych ludzi. Nie chodzi tu jednak o pracę „po znajomości”, a o coraz bardziej popularne zjawisko networkingu.
Jak zacząć zdobywać kontakty w biznesie?
Nawiązywanie relacji biznesowych nie zawsze przychodzi łatwo. Ludzie są bowiem różni – niektórzy chętnie dzielą się zdobytą wiedzą, inni z kolei wolą zachować ją dla siebie. Spotkania networkingowe to idealna opcja na poszerzenie puli kontaktów i wymianę doświadczeń. Takie wydarzenia nastawione są głównie na relację i dialog. Dlatego raczej nie spotka się tam kogoś zamkniętego wyłącznie we własnej „bańce”. To dobry start dla nieśmiałych osób, które stronią od wszelkich konferencji. – Kontakty tworzą kontrakty. Zawsze na początku biznesu jest człowiek. Ostatnie lata pokazały nam, że rozmowy jeden ja jeden, otwartość na nowe znajomości, jest absolutnym fundamentem do tworzenia firm. Jeżeli zyskamy kogoś zaufanie, poznamy kogoś lepiej (i vice versa), to łatwiej jest wejść w cały obszar biznesu. – mówi Adam Przemyk, założyciel Klubu Przedsiębiorczości.
Zespołowo czy indywidualnie?
Praca grupowa to, paradoksalnie, także praca nad sobą. Kontakt z innymi ludźmi, częste kompromisy, dzielenie się pomysłami – wszystkie te działania pomagają zwiększyć pewność siebie i opanować stres. Z pracą zespołową wiąże się też pojęcie mentoringu. Obserwacja lidera, jak i czerpanie wiedzy od bardziej doświadczonych, to fundamenty rozwoju osobistego. Dla przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć się na innych, poleca się także dedykowane społeczności. Mogą to być kluby, organizacje albo koła biznesowe. – Naszą misją jest wsparcie przedsiębiorców, aby mogli rosnąć. Chcemy tworzyć miejsce spotkań dla ludzi o podobnym myśleniu. Dzięki temu jest to bardzo wzmacniające środowisko. Organizujemy dziesiątki wydarzeń rocznie – od kameralnych mentoringów po większe konferencje. Działamy dla każdego, kto już postawił kroki w biznesie, ale potrzebuje więcej wiedzy i wsparcia. – wyjaśnia Adam Przemyk.
Networking i mentoring – mocne połączenie
Nawiązanie relacji nie kończy się na wymianie kontaktów - owocne znajomości wymagają jednak czasu i zaangażowania. To z pewnością trudniejsze zadanie dla mniej śmiałych osób, które same potrzebują motywacji. Dlatego też oprócz spotkań networkingowych, warto nawiązać relacje mentoringowe. Idealną przestrzenią na wymianę doświadczeń są wspomniane wcześniej społeczności. - W naszym klubie współpracujemy z profesjonalnymi prelegentami, którzy już osiągnęli sukces w biznesie. Taka forma edukacji ma na celu wsparcie innych, być może początkujących przedsiębiorców. Z jednej strony mocno stawiamy na networking i umiejętność budowania relacji, a z drugiej na cenną naukę mentorską. – dodaje Adam Przemyk.
Klub Przedsiębiorczości to jeden z największych Klubów biznesowych w Polsce. Klub zrzesza ponad 30 000 przedsiębiorców i organizuje setki konferencji i warsztatów.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.