Komunikaty PR

Czy wystarczająco dbasz o wizerunek swojej marki w sieci?

2022-02-07  |  01:00
Biuro prasowe

W dobie cyfrowej rewolucji zarządzanie reputacją online odgrywa ogromne znaczenie. Sukcesywnie wzrasta odsetek Polaków dokonujących zakupów przez Internet. Sam sektor e-commerce z roku na rok notuje dwucyfrowe wzrosty. W jaki sposób konsumenci wybierają sklep, w którym dokonają zakupów? Aż 48 proc. Polaków przyznaje, że opinia o danym markecie ma decydujący wpływ na to, czy zdecydują się na zakup produktów bądź usług[1].

Z danych PwC wynika, że w ciągu kolejnych 5 lat, wartość brutto polskiego rynku handlu wyniesie ok. 160 mld zł. Sektor ten notuje średnioroczny wzrost o blisko 12 procent rok do roku. Co wpływa na tak dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce? Przede wszystkim pandemia, która zweryfikowała nawyki konsumentów, a także zachowania przedsiębiorców. Wielu z nich zdecydowało się na dywersyfikację kanałów sprzedaży. Ponadto na rynek wchodzi właśnie nowe pokolenie, które posiada już własne środki finansowe, a głównym źródłem zakupów są sklepy w przestrzeni online.

Zarządzanie reputację online kluczowe dla przedsiębiorców

Badania zrealizowane przez Izby Gospodarki Elektronicznej wyraźnie pokazują, jak ogromną rolę w procesie decyzyjnym odgrywa opinia. 48 proc. Polaków jest zdania, że komentarze innych użytkowników wpływają na wiarygodność danego sklepu. Niezmienne od lat dla konsumentów istotna jest także cena, jakość produktów i wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami u danego sprzedawcy.

 – W dzisiejszym świecie ogromne znaczenie odgrywają informacja, a także dane – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Każda firma, która chce rekrutować konsumentów, musi w odpowiedni sposób zarządzać reputacją online. Pamiętajmy, że wizerunek firmy może sprawiać, że jej wartość będzie rosnąć, ale negatywne opinie mogą mieć fatalne skutki dla przedsiębiorców. Dlatego warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie w sieci frazy marka+opinie, publikując treści, które pozytywnie wpływają na postrzeganie marki.

Nadal wiele podmiotów nie uwzględnia w swojej strategii tak istotnego elementu, jak zarządzanie reputacją online. Dopiero w sytuacjach kryzysowych stosowane są środki zaradcze. Tymczasem kluczowa powinna być profilaktyka i wpisanie zarządzania reputacją online do strategii działań firmy.

Klienci ufają rekomendacjom

Rekomendacja ma ogromną siłę, a kryzysy medialne, związane z postrzeganiem marki, mogą już na zawsze pozostawić rysę na jej wizerunku. Warto dodać, że ponad 90 proc. konsumentów czyta recenzje danej marki, u której chcą po raz pierwszy dokonać zakupów[2]. To cenna informacja dla firm.

  – Kupujący tracą zaufanie do reklam telewizyjnych czy radiowych. Dziś w procesie zakupowym ogromną rolę odgrywa rekomendacja. Zwróćmy uwagę, jak na przestrzeni lat rozwinął się influencer marketing, którego podstawą jest siła rekomendacji – dodaje ekspert z Commplace. – Do prawidłowego zarządzania reputacją niezbędne są nowoczesne narzędzia marketingowe. Na początku jednak przedsiębiorstwo powinno wykształcić swoją tożsamość. Musi efektywnie zarządzać kontaktami z odbiorcami. Zdobyć ich zaufanie i spełniać ich oczekiwania, a także być z nimi w nieustającym dialogu. Taką możliwość dają obecnie np. social media – konsument ma przeświadczenie, że jest bliżej marki.

Przy zarządzaniu opinią istotne są przede wszystkim: ustalenie grup docelowych, dobór odpowiednich narzędzi, a także języka. Firma powinna także realizować swoje cele zgodnie z misją, a także wykazywać się jako przedsiębiorstwo dbające o środowisko naturalne, pracowników i otoczenie.

 

 


[1] E-commerce w Polsce 2020. Badanie Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej

[2] Dane Newspoint

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.