Komunikaty PR

DB Schenker wdraża autonomiczne wózki widłowe

2020-04-22  |  16:17
Biuro prasowe

System transportowy austriackiego dostawcy AGILOX przewozi puste pojemniki na towar na odcinku około 150 metrów w magazynie w Eching pod Monachium. Odbywa się to całkowicie bez zaangażowania pracownika magazynu. Wcześniej operacja ta była wykonywana za pomocą tradycyjnych wózków widłowych.

Xavier Garijo, Member of the Board for Contract Logistics w Schenker AG: „Autonomiczne wózki widłowe zapewniają innowacyjność, precyzję i wydajność z korzyścią dla naszych klientów. DB Schenker jest zawsze otwarty na alternatywne rozwiązania w logistyce magazynowej. Naszym najważniejszym atutem są jednak przede wszystkim wysoko wyspecjalizowani pracownicy: bez nich nie należelibyśmy dziś do światowej czołówki firm świadczących usługi logistyczne. Chcemy ich odciążyć, automatyzując niektóre procesy logistyczne – zwłaszcza, że obecnie na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników w logistyce.”

Wózek AGILOX jest wyposażony w widły o regulowanej wysokości, które mogą być używane do podnoszenia i opuszczania kontenerów. Dzięki temu pracownicy magazynu nie muszą ręcznie umieszczać pojemników na AGV (z ang. Automated Guided Vehicle, czyli wózek samojezdny). AGILOX jest również w stanie w krótkim czasie stworzyć mapę otoczenia do poruszania się w obrębie obiektu. W praktyce korzystanie z AGV może rozpocząć się już w kilka dni po dostarczeniu urządzenia.

Franz Humer, CEO i współzałożyciel AGILOX: „Roboty mogą przejąć proste zadania w magazynie, co oznacza, że pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej złożonych działaniach, szczególnie w okresach szczytowych. Czekamy na kolejne udane projekty z DB Schenker w całej Europie”.

Za pomocą inteligentnego oprogramowania pracownicy DB Schenker mają możliwość tworzenia stref operacyjnych i stref bezpieczeństwa, oznaczania np. miejsc do składowania lub parkingowych. Precyzyjne czujniki i kamery sprawiają, że pojazd AGILOX odpowiednio wcześnie rozpoznaje i omija przeszkody. Na terenie magazynu w Eching DB Schenker dostarcza części do produkcji samochodów dla znanej niemieckiej marki. Trwają analizy, czy wózki widłowe AGILOX mogą być stosowane także w innych lokalizacjach dostawcy usług logistycznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.