DB Schenker wdraża autonomiczne wózki widłowe
System transportowy austriackiego dostawcy AGILOX przewozi puste pojemniki na towar na odcinku około 150 metrów w magazynie w Eching pod Monachium. Odbywa się to całkowicie bez zaangażowania pracownika magazynu. Wcześniej operacja ta była wykonywana za pomocą tradycyjnych wózków widłowych.
Xavier Garijo, Member of the Board for Contract Logistics w Schenker AG: „Autonomiczne wózki widłowe zapewniają innowacyjność, precyzję i wydajność z korzyścią dla naszych klientów. DB Schenker jest zawsze otwarty na alternatywne rozwiązania w logistyce magazynowej. Naszym najważniejszym atutem są jednak przede wszystkim wysoko wyspecjalizowani pracownicy: bez nich nie należelibyśmy dziś do światowej czołówki firm świadczących usługi logistyczne. Chcemy ich odciążyć, automatyzując niektóre procesy logistyczne – zwłaszcza, że obecnie na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników w logistyce.”
Wózek AGILOX jest wyposażony w widły o regulowanej wysokości, które mogą być używane do podnoszenia i opuszczania kontenerów. Dzięki temu pracownicy magazynu nie muszą ręcznie umieszczać pojemników na AGV (z ang. Automated Guided Vehicle, czyli wózek samojezdny). AGILOX jest również w stanie w krótkim czasie stworzyć mapę otoczenia do poruszania się w obrębie obiektu. W praktyce korzystanie z AGV może rozpocząć się już w kilka dni po dostarczeniu urządzenia.
Franz Humer, CEO i współzałożyciel AGILOX: „Roboty mogą przejąć proste zadania w magazynie, co oznacza, że pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej złożonych działaniach, szczególnie w okresach szczytowych. Czekamy na kolejne udane projekty z DB Schenker w całej Europie”.
Za pomocą inteligentnego oprogramowania pracownicy DB Schenker mają możliwość tworzenia stref operacyjnych i stref bezpieczeństwa, oznaczania np. miejsc do składowania lub parkingowych. Precyzyjne czujniki i kamery sprawiają, że pojazd AGILOX odpowiednio wcześnie rozpoznaje i omija przeszkody. Na terenie magazynu w Eching DB Schenker dostarcza części do produkcji samochodów dla znanej niemieckiej marki. Trwają analizy, czy wózki widłowe AGILOX mogą być stosowane także w innych lokalizacjach dostawcy usług logistycznych.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.