Komunikaty PR

Dbając o zdrowie pracowników i ich rodzin

2020-03-25  |  22:30
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania COVID-19 ( 0.1 MB )

„Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów” – twierdzi sir Richard Branson. Te słowa nabierają szczególnego znaczenia dziś, kiedy pracodawcy starają się zminimalizować ryzyko rozpowszechniania się koronawirusa i zachorowania wśród swoich pracowników, gdyż narażeni są wszyscy, niezależnie od zajmowanego stanowiska czy branży.

Epidemia koronawirusa, wywołującego chorobę COVID-19, stała się faktem. Media każdego dnia informują o tym, ile zostało wykonanych testów, donoszą o kolejnych zdiagnozowanych przypadkach oraz decyzjach władz w zakresie profilaktyki zdrowotnej.

Słowa zdrowy pracownik to zdrowa firma nabierają dziś szczególnego znaczenia. W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa na zachorowanie narażeni są wszyscy. I choć firmy weryfikują wewnętrzne procedury, by przygotować się na wszelkie ewentualności, w tym podejrzenie wystąpienia koronawirusa u pracownika lub jego najbliższego otoczenia, to wielu właścicieli i szefów za równie ważne uznaje przeorganizowanie pracy, przygotowanie infrastruktury, by umożliwić pracownikom wykonywanie zadań w bezpiecznym środowisku podczas tzw. home office – powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

W związku z ryzykiem wystąpienia zakażenia koronawirusem, Ministerstwo Rozwoju we współpracy
z Głównym Inspektorem Sanitarnym przygotowało dla przedsiębiorców rekomendacje działań. Na stronie Ministerstwa Rozwoju znajdziemy 12 zaleceń, a w tym informacje na temat zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy oraz promowania zasad higieny i wiedzy z zakresu BHP. Kolejną rekomendacją dla przedsiębiorców, o ile to możliwe, jest unikanie kontaktu bezpośredniego z klientami, zamiast tego korzystanie z urządzeń teleinformatycznych. Wiele firm zdecydowało się na zapewnienie pracownikom infrastruktury umożliwiającej kontakt z klientem via komunikatory, pracę zdalną, dostęp do dysków czy serwerów.

Promocja płatności bezgotówkowych. Bez PIN do 100 złotych

Ministerstwo, poza przygotowaniem rekomendacji w zakresie higieny, wytycznych do kampanii informacyjnych kierowanych do pracowników oraz organizacji miejsca pracy, apeluje, aby przedsiębiorcy promowali dokonywanie płatności bezgotówkowych. Zachęca, by w miarę możliwości rezygnować z płatności gotówką, która, przechodząc z rąk do rąk, może przenosić koronawirusa. Jak wynika z rekomendacji Światowej Organizacja Zdrowia (WHO) płatności bezgotówkowe, czyli płatności kartami, są bezpieczniejsze niż pieniądze. Według danych WHO, bakterie i wirusy na powierzchni banknotów mogą utrzymywać się przez dłuższy czas. To ważna informacja szczególnie dla sprzedawców i kupujących. Korzystanie z karty, czy to płatniczej, debetowej czy podarunkowej, nie tylko pomoże usprawnić proces zakupowy, minimalizować ryzyko przenoszenia wirusa, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa jego uczestników. – powiedziała Katarzyna Turska z Sodexo Benefits and Rewards Services.

Karta płatnicza zwykle znajduje się wyłącznie w posiadaniu płatnika, nie jest środkiem płatniczym będącym w ciągłym obiegu, jednego dnia zmieniając właściciela nawet kilka razy. Dodatkowym argumentem jest to, że 20 marca limit płatności bez konieczności podawania kodu PIN zostanie podniesiony do 100 złotych. Jego wprowadzenie będzie wymagane dopiero powyżej tej sumy. Tym samym osoba dokonująca płatności nie ma bezpośredniego kontaktu z innymi powierzchniami, na których może znajdować się wirus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.