Komunikaty PR

Digital Audio, agencja oraz sieć reklamowa w podkastach startuje oficjalnie.

2021-03-08  |  16:30
Biuro prasowe

Digital Audio specjalizuje się w realizacji kampanii reklamowych w podkastach. Dla reklamodawców oferuje możliwość pojawienia się w dziesiątkach podkastów o różnorodnej tematyce, za pomocą ujednoliconych formatów reklamowych. Dla podkasterów jest to szansa, aby udostępnić swoje medium szerokiemu spektrum reklamodawców przy uszanowaniu charakterystyki tego medium.

Digital Audio powstaje według koncepcji sieci reklamowej, czyli jednoczy pod jednym parasolem podkasty z różnych kategorii, od Lifestyle, przez Naukę, Sport, Rozrywkę po Biznes i IT, oraz aktywnie poszukuje reklamodawców, dbając o promocje, sprzedaż, zarządzanie oraz rozliczenie kampanii.

W budowaniu oferty staraliśmy się jak najwięcej czerpać z rynku amerykańskiego. Tam wg IAB i badania „Podcast Ad Revenue Study” z lipca 2020, rynek reklamy w podkastach rośnie r/r o 50 proc. 54 proc. to reklamy „direct responsowe”, 42 proc. to reklamy budujące świadomość marki. Ponad 44 proc. maja reklamy trwające miedzy 30 a 60 sekund, natomiast szybko rośnie udział reklam krótszych.

Aby uprościć proces planowania kampanii w podkastach, do dyspozycji reklamodawców oddajemy dwa formaty reklamowe: „host read” czyli wzmianka, oraz „współpraca”. Host read to „tekst reklamowy przeczytany przez podkastera, do 150 słów, do 1 minuty, oraz umiejscowiony w pierwszych 5 minutach podkastu”. To tez dominujący w USA format, wykorzystywany w 66 proc. kampanii. We wzmiance może pojawić się dedykowany kod zniżkowy czy link do zakupu produktów i usług, który pojawi się w opisie odcinka. Jako współpracę określamy kampanie, gdzie w podkaście testowany jest produkt lub usługa, konkurs, wywiad z przedstawicielem Klienta lub każda inna niestandardowa aktywność.

Digital Audio jest marką w ramach agencji Mobile Rockets, w przyszłości być może stanie się dedykowaną spółką. Startup przeszedł również pozytywną weryfikację oraz ścieżkę akceleracyjną w [m]Spark. Oprócz budowy sieci chcemy zajmować się tez każdym aspektem digital audio, np. personalizowanymi reklamami dynamicznymi w programmatic. To kampanie, gdzie każda reklama jest dopasowana do profilu słuchacza na bazie demografii lub uzależniona od warunków zewnętrznych, czasu czy miejsca.

„Słuchacze podkastów to bardzo specyficzna grupa docelowa, ludzie aktywni zawodowo i prywatnie, uprawiający sport oraz mający ciekawe zainteresowania. Jednocześnie podkasty to medium które charakteryzuje się unikatową więzią miedzy słuchaczem a podkasterem. Są to odbiorcy niejako elitarni, dalecy od masowego YouTube.” – mówi Marek Mysłek, Project Executive w Digital Audio.

„Pomysł na firmę zajmującą się reklamą w podkastach pojawił się już w 2013 roku, jednak jakościowych podkastów było mało, a świadomość istnienia tego medium wśród reklamodawców - zerowa. Dopiero rodziła się idea influencer marketingu. Później próbowaliśmy zbudować subagencje pod marką EchoLab, jednak nie osiągnęliśmy odpowiedniej masy. Teraz gdy podkasting jest w wyraźnym trendzie rosnącym, mamy pewność, że budowa produktu reklamowego w tym medium może przynieść benefity zarówno markom, jak i podkasterom.” - komentuje Bartosz Drozdowski, założyciel Digital Audio.

Już w 2019 roku, wg badania Publicis Groupe dla Tandem Media, co czwarty internauta w Polsce słuchał podkastów, 38 proc. to ludzie w wieku 25-34, 26 proc. - 35-44. 73 proc. fanów podkastów używa smartfona do konsumpcji tego medium, 60 proc. korzysta ze słuchawek co czyni przekaz na pewno zauważonym i bezpośrednim.

Obecnie mamy podpisane umowy z około trzydziestoma podkastami. Stale jesteśmy w kontakcie z setkami nowych. Aktualnie aktywnie pracujemy nad pozyskaniem reklamodawców m.in. dla Zaprojektuj Swoje Życie, Skuteczny Marketing i Porozmawiajmy o IT (z kategorii Biznes i IT), Podcast RADIOaktywny, How to żyć, Sznurowadła Myśli (Llifestyle), YesWas, Bo czemu nie? (Technologia), Prawdziwe Zbrodnie, Grysław, Zmacznego, Rozgrywka, Zabawy Jedzeniem (Rozrywka). W portfolio są także podkasty sportowe, np. „Podkast Rowerowy”, czy naukowe – „W związku z życiem” oraz wiele innych.

Świetnym przykładem dobrej kampanii reklamowej w podkastach może być przeprowadzona przez nas akcja dla FIBARO na łamach „YES WAS PODCAST”. FIBARO to globalna marka działająca w branży IoT (Internetu Rzeczy) oraz lider rynku smart home. Kampania obejmowała dwa odcinki oraz zawierała w sobie zarówno „host read”, ale także konkurs gdzie jeden ze słuchaczy wygrał zestaw akcesoriów dla inteligentnego domu. W drugim odcinku przedstawiciel FIBARO przez ponad godzinę rozmawiał z podkasterami na temat technologii smart home, w tym IoT czy 5G.

Ambicją Digital Audio jest stanie się domyślnym wyborem dla reklamy w podkastach dla agencji, klientów końcowych oraz z drugiej strony: podkasterów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.