Digital Audio, agencja oraz sieć reklamowa w podkastach startuje oficjalnie.
Digital Audio specjalizuje się w realizacji kampanii reklamowych w podkastach. Dla reklamodawców oferuje możliwość pojawienia się w dziesiątkach podkastów o różnorodnej tematyce, za pomocą ujednoliconych formatów reklamowych. Dla podkasterów jest to szansa, aby udostępnić swoje medium szerokiemu spektrum reklamodawców przy uszanowaniu charakterystyki tego medium.
Digital Audio powstaje według koncepcji sieci reklamowej, czyli jednoczy pod jednym parasolem podkasty z różnych kategorii, od Lifestyle, przez Naukę, Sport, Rozrywkę po Biznes i IT, oraz aktywnie poszukuje reklamodawców, dbając o promocje, sprzedaż, zarządzanie oraz rozliczenie kampanii.
W budowaniu oferty staraliśmy się jak najwięcej czerpać z rynku amerykańskiego. Tam wg IAB i badania „Podcast Ad Revenue Study” z lipca 2020, rynek reklamy w podkastach rośnie r/r o 50 proc. 54 proc. to reklamy „direct responsowe”, 42 proc. to reklamy budujące świadomość marki. Ponad 44 proc. maja reklamy trwające miedzy 30 a 60 sekund, natomiast szybko rośnie udział reklam krótszych.
Aby uprościć proces planowania kampanii w podkastach, do dyspozycji reklamodawców oddajemy dwa formaty reklamowe: „host read” czyli wzmianka, oraz „współpraca”. Host read to „tekst reklamowy przeczytany przez podkastera, do 150 słów, do 1 minuty, oraz umiejscowiony w pierwszych 5 minutach podkastu”. To tez dominujący w USA format, wykorzystywany w 66 proc. kampanii. We wzmiance może pojawić się dedykowany kod zniżkowy czy link do zakupu produktów i usług, który pojawi się w opisie odcinka. Jako współpracę określamy kampanie, gdzie w podkaście testowany jest produkt lub usługa, konkurs, wywiad z przedstawicielem Klienta lub każda inna niestandardowa aktywność.
Digital Audio jest marką w ramach agencji Mobile Rockets, w przyszłości być może stanie się dedykowaną spółką. Startup przeszedł również pozytywną weryfikację oraz ścieżkę akceleracyjną w [m]Spark. Oprócz budowy sieci chcemy zajmować się tez każdym aspektem digital audio, np. personalizowanymi reklamami dynamicznymi w programmatic. To kampanie, gdzie każda reklama jest dopasowana do profilu słuchacza na bazie demografii lub uzależniona od warunków zewnętrznych, czasu czy miejsca.
„Słuchacze podkastów to bardzo specyficzna grupa docelowa, ludzie aktywni zawodowo i prywatnie, uprawiający sport oraz mający ciekawe zainteresowania. Jednocześnie podkasty to medium które charakteryzuje się unikatową więzią miedzy słuchaczem a podkasterem. Są to odbiorcy niejako elitarni, dalecy od masowego YouTube.” – mówi Marek Mysłek, Project Executive w Digital Audio.
„Pomysł na firmę zajmującą się reklamą w podkastach pojawił się już w 2013 roku, jednak jakościowych podkastów było mało, a świadomość istnienia tego medium wśród reklamodawców - zerowa. Dopiero rodziła się idea influencer marketingu. Później próbowaliśmy zbudować subagencje pod marką EchoLab, jednak nie osiągnęliśmy odpowiedniej masy. Teraz gdy podkasting jest w wyraźnym trendzie rosnącym, mamy pewność, że budowa produktu reklamowego w tym medium może przynieść benefity zarówno markom, jak i podkasterom.” - komentuje Bartosz Drozdowski, założyciel Digital Audio.
Już w 2019 roku, wg badania Publicis Groupe dla Tandem Media, co czwarty internauta w Polsce słuchał podkastów, 38 proc. to ludzie w wieku 25-34, 26 proc. - 35-44. 73 proc. fanów podkastów używa smartfona do konsumpcji tego medium, 60 proc. korzysta ze słuchawek co czyni przekaz na pewno zauważonym i bezpośrednim.
Obecnie mamy podpisane umowy z około trzydziestoma podkastami. Stale jesteśmy w kontakcie z setkami nowych. Aktualnie aktywnie pracujemy nad pozyskaniem reklamodawców m.in. dla Zaprojektuj Swoje Życie, Skuteczny Marketing i Porozmawiajmy o IT (z kategorii Biznes i IT), Podcast RADIOaktywny, How to żyć, Sznurowadła Myśli (Llifestyle), YesWas, Bo czemu nie? (Technologia), Prawdziwe Zbrodnie, Grysław, Zmacznego, Rozgrywka, Zabawy Jedzeniem (Rozrywka). W portfolio są także podkasty sportowe, np. „Podkast Rowerowy”, czy naukowe – „W związku z życiem” oraz wiele innych.
Świetnym przykładem dobrej kampanii reklamowej w podkastach może być przeprowadzona przez nas akcja dla FIBARO na łamach „YES WAS PODCAST”. FIBARO to globalna marka działająca w branży IoT (Internetu Rzeczy) oraz lider rynku smart home. Kampania obejmowała dwa odcinki oraz zawierała w sobie zarówno „host read”, ale także konkurs gdzie jeden ze słuchaczy wygrał zestaw akcesoriów dla inteligentnego domu. W drugim odcinku przedstawiciel FIBARO przez ponad godzinę rozmawiał z podkasterami na temat technologii smart home, w tym IoT czy 5G.
Ambicją Digital Audio jest stanie się domyślnym wyborem dla reklamy w podkastach dla agencji, klientów końcowych oraz z drugiej strony: podkasterów.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.