Komunikaty PR

Direct mailing nie odchodzi do lamusa

2020-06-18  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, jeden z jego segmentów może pochwalić się pokaźnym wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego” opublikowany przez UKE podaje, że ich ilość w 2019 roku zwiększyła się o ponad 11 proc. Niesłabnącą popularność direct mailigu potwierdzają eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm i instytucji.

Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej publikowany jest każdego roku pod koniec maja i prezentuje stan polskiego rynku pocztowego w roku poprzednim. Jest on najbardziej rzetelnym odzwierciedleniem aktualnych trendów rynkowych, ponieważ opiera się na danych ilościowych i finansowych pozyskanych bezpośrednio od firm figurujących w Rejestrze Operatorów Pocztowych. Dane te odnoszą się do poszczególnych segmentów rynku, a w ramach nich do kliku kategorii usług m.in.: przesyłek kurierskich, przesyłek listowych, ale też usług komercyjnych, takich jak przesyłki reklamowe.

Coraz popularniejsze przesyłki reklamowe

– Rynek przesyłek marketingowych nigdy nie rozwinął się w Polsce tak, jak w krajach Europy Zachodniej, a przecież skuteczność tej formy komunikacji z klientami jest znacznie wyższa niż komunikacji elektronicznej. Oczywiście można by długo rozpisywać się nad przyczynami takiego stanu rzeczy, ale faktem jest, że ten produkt pocztowy będzie jeszcze długo funkcjonował na rynku i może utrzymać tendencję wzrostową – mówi Janusz Konopka, prezes firmy Speedmail, która jest największym w Polsce alternatywnym operatorem pocztowym.

Raport UKE podaje że, w ubiegłym roku wzrósł zarówno wolumen wysyłanych przesyłek reklamowych (o 11,7 proc.), jak i wysokość przychodów uzyskanych z realizacji tej usługi (o 22,1 proc.). Pokazuje to wyraźnie, że taka forma promocji jest wciąż bardzo istotna dla wielu firm i branż. Największymi zaletami direct mailingu od lat pozostają: duże możliwości personalizacji przesyłki, dłuższa żywotność i większy zasięg materiału drukowanego, wysoka mierzalność, możliwość lepszego skupienia uwagi na przekazie czy większa interakcja z klientem. Dziś ta forma kontaktu może dobrze sprawdzić się np. w branży retail i zachęcaniu do ponownego odwiedzania sklepów i galerii. Forma drukowana jest też skuteczniejszą metodą docierania do starszego klienta.

Potencjał kurczącego się rynku

Jak zauważa raport UKE, obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem rynku pocztowego są usługi kurierskie, które m.in. ze względu na eksplozję handlu e-commerce, biją kolejne rekordy. Ilość przesyłek kurierskich wzrosła w ubiegłym roku o ponad 19 proc., a przychody branży zwiększyły się o ponad 11 proc. Inaczej rzecz wygląda na rynku tradycyjnych przesyłek listowych. Wolumenowo spadł on o ponad 9 proc., lecz co ciekawe, jego wartość wzrosła o blisko 5 proc.

– Trendy dotyczące tradycyjnej korespondencji od lat są spadkowe m.in. ze względu na postępującą digitalizację i przechodzenie na pocztę elektroniczną. Dla wielu firm, instytucji, urzędów papier wciąż jest jednak podstawową formą przesyłek transakcyjnych, rachunków czy faktur. Nieustannie widać też zainteresowanie wysyłką marketingową, zwłaszcza ze strony, powracających do pełnego funkcjonowania po okresie lockdown’u sieci handlowych. Bardzo często korzystają z niej sklepy odzieżowe i drogerie, które wysyłając klientom kupony rabatowe, próbki produktów czy gazetki reklamowe, zachęcają ich do odwiedzin i zakupów – tłumaczy Janusz Konopka ze Speedmail.

Raport UKE podaje, że choć rozpowszechnienie się elektronicznych kanałów komunikacji w znacznym stopniu ograniczyło korespondencję papierową, to jednak wartość polskiego rynku usług pocztowych systematycznie rośnie. Największy udział mają w tym przesyłki kurierskie, ale jak pokazały dane za rok 2019, wzrosty dotyczą również przesyłek reklamowych. Dla wielu firm direct mailing wciąż pozostaje popularną i skuteczną formą działań marketingowych, dlatego warto mieć go na uwadze przy planowaniu kolejnych kampanii.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.