Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu?
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Współpraca marketingowa i handlowa ma różne cykle, bo wspiera miesięczne, kwartalne i roczne kampanie sprzedażowe. A, że w wielu firmach koniec roku pokrywa się z zamknięciem roku, stąd grudzień to czas podsumowania wyników sprzedaży, oceny efektywności zastosowanych narzędzi, kampanii, akcji marketingowych czy programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu? – wyjaśnia Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Czas podsumowania, planowania i nagradzania
Przełom roku to także okres przedłużania kontraktów oraz planowania działań na kolejne 12 miesięcy. Dlatego właśnie w styczniu dziękujemy naszym partnerom i kontrahentom za zaangażowanie oraz motywujemy ich do dalszej pracy nagrodami, które stanowią inwestycję w przyszłość. Bez wątpienia prezentem uniwersalnym, eleganckim i budzącym pozytywne emocje jest karta premiowa Sodexo. Szczególnie, że można nią w łatwy sposób obdarować zróżnicowaną grupę osób. To także bardziej elegancka forma przekazania pieniędzy niż gotówka, a także bardziej emocjonalne nagrodzenie zaangażowania niż bezosobowy rabat, przelew na konto czy faktura. Karta premiowa jest także nagrodą chętnie stosowaną i pożądaną przez uczestników programów lojalnościowych, którzy zbierają punkty w ramach wyznaczonych zadań, następnie wymieniają je na nagrody. Szczególnie, że te zwykle ofererowane są im w postaci rabatów na kolejne zakupy, voucherów czy nagród rzeczowych.
Dlaczego kontrahenci sięgają po karty premiowe i kupony?
Jak wynika z badania „Kompas lojalności. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” przeprowadzonego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska ponad 50 proc. ankietowanych wolałoby otrzymać kartę premiową, bo mogłoby z niej skorzystać w dowolnym miejscu i czasie, finansując to, czego rzeczywiście potrzebuje. Dlatego też biznes coraz częściej dostrzega tę potrzebę i wybiera kartę jako narzędzie motywowania i lojalizowania partnerów. Szczególnie, że dzięki niej zyskuje szereg oszczędności – produkt zwolniony jest z podatku VAT, firma nie ponosi kosztów magazynowania, a logistyka zamówienia jest ograniczona do minimum. Dużą zaletą tego typu nagrody jest to, że kartę można spersonalizować, czyli jest nośnikiem dodatkowych informacji o firmie, promocjach, a to pozwala nie tylko wyróżnić markę na tle konkurencji, ale także wzmacniając przekaz marketingowy wywołać pozytywne emocje. Przewaga karty premiowej nad innymi nagrodami polega również na tym, że można ją doładowywać wiele razy, na dowolną kwotę. Tym samym firma zyskuje dodatkowe oszczędności, ponieważ może ją wykorzystać przy różnych okazjach i działaniach marketingowych – konkursach, loteriach, programach lojalnościowych.
Oszczędność na poziomie 23 proc.
Karty premiowe i kupony są wybierane jako narzędzia nagradzania partnerów, gdyż są nieopodatkowane VAT-em, co daje zamawiającym realną oszczędność na poziomie 23%. Zamówienia dokonane w grudniu często także traktowane są jako inwestycja w przyszłość, bo karty i kupony można wykorzystać w działaniach marketingowych w kolejnym roku finansowym. Z naszych analiz wynika, że w pierwszym miesiącu roku łączna wartość odbieranych nagród jest dwa razy większa niż w grudniu i sześć niż w maju.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.