Komunikaty PR

Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu?

2020-01-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Współpraca marketingowa i handlowa ma różne cykle, bo wspiera miesięczne, kwartalne i roczne kampanie sprzedażowe. A, że w wielu firmach koniec roku pokrywa się z zamknięciem roku, stąd grudzień to czas podsumowania wyników sprzedaży, oceny efektywności zastosowanych narzędzi, kampanii, akcji marketingowych czy programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu? – wyjaśnia Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Czas podsumowania, planowania i nagradzania

Przełom roku to także okres przedłużania kontraktów oraz planowania działań na kolejne 12 miesięcy. Dlatego właśnie w styczniu dziękujemy naszym partnerom i kontrahentom za zaangażowanie oraz motywujemy ich do dalszej pracy nagrodami, które stanowią inwestycję w przyszłość. Bez wątpienia prezentem uniwersalnym, eleganckim i budzącym pozytywne emocje jest karta premiowa Sodexo. Szczególnie, że można nią w łatwy sposób obdarować zróżnicowaną grupę osób. To także bardziej elegancka forma przekazania pieniędzy niż gotówka, a także bardziej emocjonalne nagrodzenie zaangażowania niż bezosobowy rabat, przelew na konto czy faktura. Karta premiowa jest także nagrodą chętnie stosowaną i pożądaną przez uczestników programów lojalnościowych, którzy zbierają punkty w ramach wyznaczonych zadań, następnie wymieniają je na nagrody. Szczególnie, że te zwykle ofererowane są im w postaci rabatów na kolejne zakupy, voucherów czy nagród rzeczowych.

Dlaczego kontrahenci sięgają po karty premiowe i kupony?

Jak wynika z badania „Kompas lojalności. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” przeprowadzonego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska ponad 50 proc. ankietowanych wolałoby otrzymać kartę premiową, bo mogłoby z niej skorzystać w dowolnym miejscu i czasie, finansując to, czego rzeczywiście potrzebuje. Dlatego też biznes coraz częściej dostrzega tę potrzebę i wybiera kartę jako narzędzie motywowania i lojalizowania partnerów. Szczególnie, że dzięki niej zyskuje szereg oszczędności – produkt zwolniony jest z podatku VAT, firma nie ponosi kosztów magazynowania, a logistyka zamówienia jest ograniczona do minimum. Dużą zaletą tego typu nagrody jest to, że kartę można spersonalizować, czyli jest nośnikiem dodatkowych informacji o firmie, promocjach, a to pozwala nie tylko wyróżnić markę na tle konkurencji, ale także wzmacniając przekaz marketingowy wywołać pozytywne emocje. Przewaga karty premiowej nad innymi nagrodami polega również na tym, że można ją doładowywać wiele razy, na dowolną kwotę. Tym samym firma zyskuje dodatkowe oszczędności, ponieważ może ją wykorzystać przy różnych okazjach i działaniach marketingowych – konkursach, loteriach, programach lojalnościowych.

Oszczędność na poziomie 23 proc.

Karty premiowe i kupony są wybierane jako narzędzia nagradzania partnerów, gdyż są nieopodatkowane VAT-em, co daje zamawiającym realną oszczędność na poziomie 23%. Zamówienia dokonane w grudniu często także traktowane są jako inwestycja w przyszłość, bo karty i kupony można wykorzystać w działaniach marketingowych w kolejnym roku finansowym. Z naszych analiz wynika, że w pierwszym miesiącu roku łączna wartość odbieranych nagród jest dwa razy większa niż w grudniu i sześć niż w maju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra Biuro prasowe
2024-04-30 | 15:00

Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra

Dążenie do prowadzenia biznesu w sposób etyczny i zrównoważony pozwala osiągnąć pozytywne wyniki finansowe, jednocześnie dbając o ochronę środowiska, szanując
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.