Komunikaty PR

Dlaczego tylko niektórzy odnoszą sukces w biznesie?

2020-04-15  |  18:10

Dlaczego tylko niektórzy odnoszą sukces w biznesie? Zapytaliśmy Irminę Jakovljević - doświadczonego menedżera, specjalistkę w dziedzinie politologii i strategii biznesowych.

W biznesie nic nie dzieje się bez powodu. To, że tylko niektórzy osiągają sukces, też nie bierze się znikąd. Prowadzenie własnego biznesu to coś zupełnie innego niż codzienne przychodzenie do pracy. Pierwszym przyzwyczajeniem, jakie należy w sobie wykształcić jest umiejętność samodzielnego formułowania celów. Co więcej, te cele trzeba potem realizować. I na tym etapie również potrzebna jest nieustanna inicjatywa właściciela lub właścicielki. Bez proaktywnego podejścia w firmie nie będzie się działo nic a kłopoty finansowe pojawią się na horyzoncie bardzo szybko.

Przedsiębiorstwo, aby istnieć i utrzymać się na konkurencyjnym rynku, musi być w czymś dobre. Na tyle dobre, aby klient nie chciał iść gdzie indziej. To oznacza, że musimy dostarczać pewną unikalną, trudną do skopiowania przez konkurentów, wartość. Najlepiej aby była oparta na wiedzy lub doświadczeniu. Pożądana przez klienta wartość powinna być podstawą, na której będziemy budować naszą organizacyjną strategię. A strategia, to nic innego niż zestaw długookresowych celów, które zamierzamy osiągnąć. I to jest właśnie moment, w którym musimy zrozumieć, w jaki sposób możemy być lepsi od innych. Lepsi możemy być dzięki nauczeniu się konsekwentnego osiągania celów.

Najpierw jednak należy wybrać właściwe cele. Najlepsze z nich to takie, dzięki którym koncentrujemy się na rzeczach najważniejszych. Czyli takich, które pomagają w przetrwaniu i rozwoju firmy. Częstym błędem nieskutecznych menedżerów jest mylenie bycia zajętym z produktywnością. A więc, prowadząc firmę, powinniśmy jak najszybciej zidentyfikować te czynności i procesy, które najmniej przyczyniają się do naszego sukcesu. Niestety niektóre z nich mogą być dość istotne, a nawet niezbędne, jak na przykład sprawozdawczość finansowa. Nie możemy więc pozwolić sobie na ich zaniedbywanie. Powinniśmy starać się wykonywać je w wolnym czasie albo najlepiej delegujmy je naszym pracownikom.

Sukces w biznesie ma kilku podstępnych wrogów. Być może najważniejszym z nich jest odkładanie rzeczy na później. Jeżeli nie mamy na coś czasu, nie bójmy się powierzać pracownikom nawet ważnych i trudnych spraw. Być może będziemy musieli czasami im pomóc lub podjąć za nich pewne decyzje, jednak najważniejsze jest to, żeby nie tracić okazji biznesowych przez odkładanie spraw na później.

Innym problemem mniej doświadczonych przedsiębiorców jest stawianie sobie niepotrzebnych ograniczeń w rodzaju: „ja się nie znam na rachunkach” lub „nigdy się nie nauczę programować”. Niestety, prowadzenie firmy wymaga nieustannego pokonywania przeszkód. Przedsiębiorca nie tylko musi pokonywać problemy. Musi również w ich pokonywaniu wykazywać się inicjatywą i proaktywną postawą. Bardzo łatwo jest odłożyć na później trudny do rozwiązania problem. Jednak tylko rozwiązywanie trudnych problemów może nam dać przewagę nad konkurencją.

Najważniejszą cechą przedsiębiorcy musi więc być zdolność samodzielnego stawiania sobie i osiągania celów. Właśnie ta inicjatywa stanowi sens działalności gospodarczej, jest najważniejszą cechą odróżniającą właściciela firmy od pracownika.

Szczególnie ważna grupa celów strategicznych powinna zawsze dotyczyć ciągłego ulepszania produktów, usprawniania procesów biznesowych czy poszukiwania sposobów na obniżenie kosztów. Nie chodzi nawet o to, żeby szukać w biznesie doskonałości. Ona jest z reguły trudna do zdefiniowania. Chodzi raczej o to, żeby być z dnia na dzień coraz lepszym w tym, co robimy.   

Zauważono też, że osoby osiągające sukces mają jedną, bardzo ciekawą cechę. Potrafią stworzyć wartość w sytuacjach nieoczywistych. W biznesie naprawdę w cenie jest poszukiwanie oryginalnych rozwiązań problemów.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.