Komunikaty PR

Dlaczego warto wprowadzić proces weryfikacji etykiet w trakcie druku?

2022-11-14  |  01:00
Biuro prasowe

Weryfikacja etykiet w trakcie druku to sposób na eliminację nieczytelnych kodów 1D i 2D. Zastosowanie rozwiązań umożliwiających taką walidację przynosi przedsiębiorstwom korzyści w postaci zmniejszenia ilości przestojów, reklamacji oraz zwrotów, powodowanych etykietami odbiegającymi od oryginału.

Dlaczego warto stosować rozwiązania do weryfikacji etykiet w trakcie druku?

 

Nieczytelne etykiety generują kosztowne przestoje linii technologicznych i transportujących, co wpływa na obniżenie wskaźników jakościowych oraz wydajnościowych, a także może skutkować opóźnieniami w realizacji założonego celu. Na etapie procesów sprzedażowych produkty z etykietą, która nie może zostać prawidłowo odczytana przez czytniki. stają się przyczyną zwrotów, reklamacji, czy też kar finansowych. W dalszej perspektywie przedsiębiorstwo może utracić zaufanie i wiarygodność w oczach kontrahentów.

 

Skutecznym rozwiązaniem pozwalającym wyeliminować wymienione wyżej problemy jest weryfikacja zgodności etykiety z oryginałem już na etapie druku. Urządzenia z wbudowanym aligatorem stanowią gwarancję czytelnej etykiety, co przekłada się na zmniejszenie ilości kosztownych przestojów w produkcji i procesach magazynowych, możliwość zwiększenia wydajności procesów poprzez ich automatyzację, a także zmniejszenie ilości zwrotów i reklamacji – a co za tym idzie – wzrost zaufania u kontrahentów. Może mieć to przełożenie na przyszłe zyski oraz możliwość dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Weryfikacja etykiet, które zostały już wydrukowane, świadczy o podjęciu zbyt późnej reakcji, dalej mamy bowiem do czynienia z marnotrawstwem czasu i zasobów związanych z koniecznością naprawienia powstałego problemu. Znacznie lepsze efekty daje weryfikacja etykiet już na etapie druku – zyskujemy wówczas pewność, że linię technologiczną opuszcza produkt z czytelną etykietą – tłumaczy Arkadiusz Krużycki, menedżer produktu w Etisoft.

 

W jaki sposób weryfikować poprawność druku etykiet?

 

Do weryfikacji poprawności druku etykiet wykorzystuje się drukarki przemysłowe z systemem walidacji. Urządzenie pozwala na sprawdzenie czytelności na etapie ich drukowania. Po wykryciu błędnie wydrukowanej etykiety zostaje ona oznaczona w sposób uniemożliwiający jej dalsze wykorzystanie, na przykład poprzez całkowity zadruk wybranym wzorem. Następnie urządzenie ponownie drukuje etykietę i weryfikuje jej poprawność. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie 100% poprawnie wydrukowanych etykiet. Zaawansowane rozwiązania umożliwiają również skuteczną walidację przy jednoczesnym zminimalizowaniu konieczności ingerencji operatora, co pozwala na wprowadzenie automatyzacji procesów. Drukarki przemysłowe z weryfikatorem kodów dają gwarancję, że kod zostanie tak samo odczytany na wszystkich urządzeniach, a także spełni wymagania branżowe. Jak to się robi w praktyce?

 

Jeden z klientów firmy Etisoft, producent systemów i komponentów samochodowych, planował wdrożyć w zakładzie rozwiązanie gwarantujące całkowitą eliminację błędnego lub nieczytelnego kodu kreskowego. Celem było podniesienie jakości oferowanych usług oraz zapewnienie pozostałym uczestnikom procesu możliwości realizacji działań bez zbędnych przestojów powodowanych nieczytelnymi etykietami. Osiągnięto go poprzez zastosowanie przemysłowej drukarki kodów kreskowych z weryfikatorem kodów Printronix T8000 ODV-2D. Zaawansowany mechanizm odczytu sprawdza poprawność do 50 kodów kreskowych na jednej etykiecie, natychmiast po wydruku. Pozwala to uzyskać 100% poprawnie wydrukowanych oznaczeń. Po wdrożeniu rozwiązania opartego na weryfikacji etykiet ryzyko dostaw produktów z nieczytelnym kodem kreskowym zostało wyeliminowane – podkreśla ekspert.

 

Weryfikacja etykiet jeszcze na etapie druku stanowi znaczne ułatwienie w procesie produkcji, magazynowania oraz sprzedaży. Wpływa pozytywnie na wskaźniki wydajnościowe oraz jakościowe zakładów, a także pozwala zmniejszyć lub wyeliminować koszty związane z reklamacjami i zwrotami wynikającymi z braku możliwości prawidłowego wykorzystania produktów z nieczytelnymi etykietami. Pozwala to budować w oczach kontrahentów wiarygodność oraz wizerunek rzetelnego dostawcy, dbającego o jakość dostarczanych produktów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.