Komunikaty PR

Działania employer brandingowe – które praktyki są dziś skuteczne?

2022-02-16  |  01:00
Biuro prasowe

Aż 75 proc. osób weryfikuje daną firmę, zanim zdecyduje się złożyć aplikację na wybrane stanowisko. Działania employer brandingowe są dokładnie analizowane przez kandydatów. Co ciekawe, jak wynika z najnowszych badań LinkedIn Talent Solutions, ponad połowa aplikujących na początku sprawdza stronę internetową pracodawcy, a w drugiej kolejności weryfikuje jego aktywność w social mediach. Przed pracodawcami duże wyzwanie: jak w dobie rynku pracownika dotrzeć do grup docelowych?

Działania employer brandingowe są odzwierciedleniem misji, wartości, a także kultury danej organizacji. Dobrze zbudowana pozycja marki pracodawcy mówi kandydatom o tym, że firma jest renomowana, a także kultywuje określone wartości.

Działania emoloyer brandingowe a potrzeby pracowników

W jaki sposób dobrać odpowiednie działania employer brandingowe? Niezbędne jest zweryfikowanie potrzeb współczesnych pracowników. Jak podaje 2022 Global Talent Trends, trzy elementy odgrywają kluczową rolę dla kandydatów. Dla 63 proc. jest to work-life balance, dla 60 proc. benefity, a dla 40 proc. istotna jest kultura organizacyjna i atmosfera w firmie.

 – Firmy powinny zdefiniować employer branding. Niejednokrotnie działania te są oderwane od linii biznesowej i wizerunku całej organizacji. Prowadzone wybiórczo, jedynie przez działy HR. Niekiedy EB jest kojarzony przez potencjalnych kandydatów z kartą multisport czy owocowymi czwartkami. A to nie są kluczowe kwestie – mówi Sebastian Kopiej, SEO Commplace, agencji PR z wieloletnim doświadczeniem. – W tych niepewnych i dynamicznych czasach, marki powinny na nowo zdefiniować swoją misję, a także wizję. Konieczne jest utrzymanie ciągłości komunikacji we wszystkich dostępnych kanałach. A także jej spójność.

Kandydaci są zdania, że firmy powinny popracować nad możliwościami rozwoju dla poszczególnych osób (59 proc.), elastycznym podejściem do miejsca pracy (48 proc.), a także postawić na szkolenia dla menadżerów – tak, by pomóc im zarządzać zespołem na odległość.

Należy zacząć od siebie

W procesie budowania marki należy zacząć od skutecznej komunikacji wewnętrznej. Firmy za pomocą odpowiednich narzędzi powinny informować pracowników o tym, co się dzieje w przedsiębiorstwie, a także jakie inicjatywy są podejmowane. Pracownicy bowiem są ambasadorami marki – czyli w tym przypadku danej firmy. To oni w znaczący sposób wpływają na jej wizerunek. Zatem należy postawić nie tylko na employer branding, ale i na employee value proposition.

 – Firmy powinny korzystać z treści rozpowszechnianych przez ich pracowników – dodaje Sebastian Kopiej. – Marki muszą pokazywać także, w jaki sposób dbają o pracowników i jak zarządzają kulturą w organizacji. Powinny pokazać, że w trudnych czasach pandemicznych, są ze swoimi pracownikami i wspierają ich poprzez wybrane aktywności. Empatia to kluczowe słowo na 2022 rok.

Kolejnym aspektem jest elastyczność pracodawcy. Kandydaci chcą być zatrudnieni w firmie, która zapewnia im swobodę działania, pobudza do kreatywnego myślenia, a także umożliwia pracę z dowolnego miejsca.

Jakie działania employer brandingowe są jeszcze na topie? Marki w 2022 roku będą musiały postawić na autentyczność – ich wizerunek musi być wiarygodny w oczach kandydatów. Ponadto ważne będzie ukazanie stabilnej pozycji rynkowej. Jeśli firmie udało się przetrwać światową pandemię, to będzie ona rzetelnym i pewnym pracodawcą na kolejne lata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.