Działania employer brandingowe – które praktyki są dziś skuteczne?
Aż 75 proc. osób weryfikuje daną firmę, zanim zdecyduje się złożyć aplikację na wybrane stanowisko. Działania employer brandingowe są dokładnie analizowane przez kandydatów. Co ciekawe, jak wynika z najnowszych badań LinkedIn Talent Solutions, ponad połowa aplikujących na początku sprawdza stronę internetową pracodawcy, a w drugiej kolejności weryfikuje jego aktywność w social mediach. Przed pracodawcami duże wyzwanie: jak w dobie rynku pracownika dotrzeć do grup docelowych?
Działania employer brandingowe są odzwierciedleniem misji, wartości, a także kultury danej organizacji. Dobrze zbudowana pozycja marki pracodawcy mówi kandydatom o tym, że firma jest renomowana, a także kultywuje określone wartości.
Działania emoloyer brandingowe a potrzeby pracowników
W jaki sposób dobrać odpowiednie działania employer brandingowe? Niezbędne jest zweryfikowanie potrzeb współczesnych pracowników. Jak podaje 2022 Global Talent Trends, trzy elementy odgrywają kluczową rolę dla kandydatów. Dla 63 proc. jest to work-life balance, dla 60 proc. benefity, a dla 40 proc. istotna jest kultura organizacyjna i atmosfera w firmie.
– Firmy powinny zdefiniować employer branding. Niejednokrotnie działania te są oderwane od linii biznesowej i wizerunku całej organizacji. Prowadzone wybiórczo, jedynie przez działy HR. Niekiedy EB jest kojarzony przez potencjalnych kandydatów z kartą multisport czy owocowymi czwartkami. A to nie są kluczowe kwestie – mówi Sebastian Kopiej, SEO Commplace, agencji PR z wieloletnim doświadczeniem. – W tych niepewnych i dynamicznych czasach, marki powinny na nowo zdefiniować swoją misję, a także wizję. Konieczne jest utrzymanie ciągłości komunikacji we wszystkich dostępnych kanałach. A także jej spójność.
Kandydaci są zdania, że firmy powinny popracować nad możliwościami rozwoju dla poszczególnych osób (59 proc.), elastycznym podejściem do miejsca pracy (48 proc.), a także postawić na szkolenia dla menadżerów – tak, by pomóc im zarządzać zespołem na odległość.
Należy zacząć od siebie
W procesie budowania marki należy zacząć od skutecznej komunikacji wewnętrznej. Firmy za pomocą odpowiednich narzędzi powinny informować pracowników o tym, co się dzieje w przedsiębiorstwie, a także jakie inicjatywy są podejmowane. Pracownicy bowiem są ambasadorami marki – czyli w tym przypadku danej firmy. To oni w znaczący sposób wpływają na jej wizerunek. Zatem należy postawić nie tylko na employer branding, ale i na employee value proposition.
– Firmy powinny korzystać z treści rozpowszechnianych przez ich pracowników – dodaje Sebastian Kopiej. – Marki muszą pokazywać także, w jaki sposób dbają o pracowników i jak zarządzają kulturą w organizacji. Powinny pokazać, że w trudnych czasach pandemicznych, są ze swoimi pracownikami i wspierają ich poprzez wybrane aktywności. Empatia to kluczowe słowo na 2022 rok.
Kolejnym aspektem jest elastyczność pracodawcy. Kandydaci chcą być zatrudnieni w firmie, która zapewnia im swobodę działania, pobudza do kreatywnego myślenia, a także umożliwia pracę z dowolnego miejsca.
Jakie działania employer brandingowe są jeszcze na topie? Marki w 2022 roku będą musiały postawić na autentyczność – ich wizerunek musi być wiarygodny w oczach kandydatów. Ponadto ważne będzie ukazanie stabilnej pozycji rynkowej. Jeśli firmie udało się przetrwać światową pandemię, to będzie ona rzetelnym i pewnym pracodawcą na kolejne lata.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.