Działy procurement korzystają na współpracy z niezależnym operatorem pocztowym
Działy zakupów pełnią jedną z istotniejszych ról w każdej firmie, przez co muszą mierzyć się z wieloma – często nieoczywistymi – trudnościami. Proces zakupu obejmuje bowiem nie tylko analizę rynku i wydatków, kreowanie strategii czy organizowanie konkursów ofert, lecz również negocjacje, wystawianie zamówień, a finalnie – także płatności. Warto zatem przyjrzeć się temu procesowi i rozważyć powierzenie niektórych jego etapów profesjonalnym podmiotom.
Zakupy firmowe możemy podzielić na dwie zasadnicze grupy. Jedną z nich są zakupy strategiczne, tj. procurement. Do głównych zadań pracowników tego działu należą m.in. przygotowanie i przeprowadzenie konkursów ofert, a także ich późniejsza ocena oraz opracowywanie i zarządzanie wszelkiego rodzaju umowami. Z całą stanowczością możemy zatem stwierdzić, że praca tej jednostki jest ściśle związania z obiegiem dokumentów. To właśnie dlatego, firmy, którym zależy na jej sprawnym funkcjonowaniu, muszą zadbać o stabilną obsługę korespondencji przetargowej oraz tej związanej z bieżącymi zamówieniami i obsługą kontraktów. W tym zakresie doskonałym partnerem dla każdego biznesu może stać się niezależny operator pocztowy. Podmioty alternatywne, dzięki dostępowi do najnowszych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań informatycznych i logistycznych, są w stanie zagwarantować obsługiwanym jednostkom najwyższą jakość usług i pełną niezawodność.
Oczywistym jest, że firma chcąca utrzymać prawidłowy obieg dokumentów zewnętrznych, nie może dopuścić do utraty żadnego z nich w procesie doręczenia. Powszechna jest opinia, że wysyłający nie mają na to wpływu. Nic bardziej mylnego. – Współpraca z niezależnym operatorem pocztowym niesie za sobą szereg korzyści. Jedną z nich jest możliwość korzystania z innowacji takich jak dedykowany system operacyjny „track&trace”, który jest ściśle dostosowany do realizowanego procesu doręczenia i posiada funkcjonalności zapewniające pełną kontrolę nad procesami doręczeń, obsługi zwrotów i rozliczeń – mówi Janusz Konopka, Prezes Speedmail, niezależnego operatora pocztowego.
Wprowadzanie innowacji wymaga ścisłej współpracy z biznesem
Speedmail, jako dostawca usług pocztowych dla biznesu, został doceniony już w 2018. Zajął wówczas 1. miejsce w V edycji konkursu Procon Awards w kategorii usługi logistyczne i otrzymał tytuł Supplier Of The Year. Konkurs organizowany jest w ramach największej konferencji zakupowej w Polsce – Procon Polzak, skierowanej do wyższej kadry zarządzającej zakupami korporacyjnymi.
– Na Procon Polzak byliśmy obecni także w tym roku. To dla nas doskonała okazja do wymiany doświadczeń i przeprowadzania wartościowych rozmów z ekspertami ze świata procurement’u. Takie spotkania są dla nas niezwykle ważne, bo to ścisła współpraca dostawców z klientami oparta na partnerstwie, pozwala na szybkie diagnozowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań, w zależności od obecnego i przewidywanego ich rozwoju organizacyjnego, technologicznego oraz marketingowego – komentuje Janusz Konopka.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.