Działy procurement korzystają na współpracy z niezależnym operatorem pocztowym
Działy zakupów pełnią jedną z istotniejszych ról w każdej firmie, przez co muszą mierzyć się z wieloma – często nieoczywistymi – trudnościami. Proces zakupu obejmuje bowiem nie tylko analizę rynku i wydatków, kreowanie strategii czy organizowanie konkursów ofert, lecz również negocjacje, wystawianie zamówień, a finalnie – także płatności. Warto zatem przyjrzeć się temu procesowi i rozważyć powierzenie niektórych jego etapów profesjonalnym podmiotom.
Zakupy firmowe możemy podzielić na dwie zasadnicze grupy. Jedną z nich są zakupy strategiczne, tj. procurement. Do głównych zadań pracowników tego działu należą m.in. przygotowanie i przeprowadzenie konkursów ofert, a także ich późniejsza ocena oraz opracowywanie i zarządzanie wszelkiego rodzaju umowami. Z całą stanowczością możemy zatem stwierdzić, że praca tej jednostki jest ściśle związania z obiegiem dokumentów. To właśnie dlatego, firmy, którym zależy na jej sprawnym funkcjonowaniu, muszą zadbać o stabilną obsługę korespondencji przetargowej oraz tej związanej z bieżącymi zamówieniami i obsługą kontraktów. W tym zakresie doskonałym partnerem dla każdego biznesu może stać się niezależny operator pocztowy. Podmioty alternatywne, dzięki dostępowi do najnowszych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań informatycznych i logistycznych, są w stanie zagwarantować obsługiwanym jednostkom najwyższą jakość usług i pełną niezawodność.
Oczywistym jest, że firma chcąca utrzymać prawidłowy obieg dokumentów zewnętrznych, nie może dopuścić do utraty żadnego z nich w procesie doręczenia. Powszechna jest opinia, że wysyłający nie mają na to wpływu. Nic bardziej mylnego. – Współpraca z niezależnym operatorem pocztowym niesie za sobą szereg korzyści. Jedną z nich jest możliwość korzystania z innowacji takich jak dedykowany system operacyjny „track&trace”, który jest ściśle dostosowany do realizowanego procesu doręczenia i posiada funkcjonalności zapewniające pełną kontrolę nad procesami doręczeń, obsługi zwrotów i rozliczeń – mówi Janusz Konopka, Prezes Speedmail, niezależnego operatora pocztowego.
Wprowadzanie innowacji wymaga ścisłej współpracy z biznesem
Speedmail, jako dostawca usług pocztowych dla biznesu, został doceniony już w 2018. Zajął wówczas 1. miejsce w V edycji konkursu Procon Awards w kategorii usługi logistyczne i otrzymał tytuł Supplier Of The Year. Konkurs organizowany jest w ramach największej konferencji zakupowej w Polsce – Procon Polzak, skierowanej do wyższej kadry zarządzającej zakupami korporacyjnymi.
– Na Procon Polzak byliśmy obecni także w tym roku. To dla nas doskonała okazja do wymiany doświadczeń i przeprowadzania wartościowych rozmów z ekspertami ze świata procurement’u. Takie spotkania są dla nas niezwykle ważne, bo to ścisła współpraca dostawców z klientami oparta na partnerstwie, pozwala na szybkie diagnozowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań, w zależności od obecnego i przewidywanego ich rozwoju organizacyjnego, technologicznego oraz marketingowego – komentuje Janusz Konopka.
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.